termostat

Moderatorzy: f1sz, majkel84, perzu126, Hamrok

bartek1111
Posty: 65
Rejestracja: 16 cze 2017, o 20:17

Re: termostat

Post autor: bartek1111 »

Można spróbować z czujnikiem temperatury zewnętrznej jeszcze chociaż nie wiem czy to ma sens
w204 c200CDI 2010 rok;)
w163 ml270CDI 2002 rok;)
Easyrider36
Posty: 4
Rejestracja: 28 cze 2017, o 07:06

Re: termostat

Post autor: Easyrider36 »

Witam Panowie. To co udał o mi się ustalić to że nie mam sterowania na ten zawór co steruje podcisnieniem do pompy wody wygląda na to że wogole wolę się nie załącz. Moze ktoś wie który moduł lub bezpiecznik za to odpowiada? Dzwoniłem nawet do serwisu mercedesa ale nie mogą mi udzielić takiej informacji :-(
W204 C220 cdi 2009
Wcześniej W203 C200 cdi 2005
bartek1111
Posty: 65
Rejestracja: 16 cze 2017, o 20:17

Re: termostat

Post autor: bartek1111 »

Sprawdzili te podciśnieniowe pompę wody wszystko działa i włącza się prawidłowo mówią że może coś trzeba przy komputerze programować a jutro wymienia ten zaworem i zobaczymy:-) ja się poddaje macie pomysły?
w204 c200CDI 2010 rok;)
w163 ml270CDI 2002 rok;)
bartek1111
Posty: 65
Rejestracja: 16 cze 2017, o 20:17

Re: termostat

Post autor: bartek1111 »

Easyrider36 ale ze jak nie masz tam pradu do niego czy jak to wyglada? bo u mnie niby sie wlacza podcisnienie w tych momentach co trzeba
w204 c200CDI 2010 rok;)
w163 ml270CDI 2002 rok;)
bartek1111
Posty: 65
Rejestracja: 16 cze 2017, o 20:17

Re: termostat

Post autor: bartek1111 »

zurma36 a jak u ciebie?
w204 c200CDI 2010 rok;)
w163 ml270CDI 2002 rok;)
bartek1111
Posty: 65
Rejestracja: 16 cze 2017, o 20:17

Re: termostat

Post autor: bartek1111 »

Dzisiaj odebrałem dopiero samochód niestety wymiana zaworka nie pomogła sprawdzali niby wszystko działa
w204 c200CDI 2010 rok;)
w163 ml270CDI 2002 rok;)
centurio
Posty: 34
Rejestracja: 27 maja 2017, o 01:28
Lokalizacja: Irlandia

Re: termostat

Post autor: centurio »

Ostatnio, za podpowiedzia z tego forum, po pierwszym wahnięciu temperatury, zatrzymuje swą Princesse i uruchamiam ponownie i jest git. Widocznie tak należy jeździć naszymi "Gwiazdami" dzisiaj :) :) . I nie mogę już doczekać się jesieni, bo przy niższych temperaturach nie będę musiał się zatrzymywać nawet :) poniewaz problem wtedy znika jak za sprawa czarodziejskiej różdżki....
W204 C200 136KM lift / WDD2040012A544701
bartek1111
Posty: 65
Rejestracja: 16 cze 2017, o 20:17

Re: termostat

Post autor: bartek1111 »

no spoko ale tak nie moze byc trzeba jakos rozwiazac ten problem ale juz moje pomysly sie skonczyly tak nie mozna jezdzic. Moze to czujnik temperatury zewnetrznej albo oleju ma ktos jeszcze jakies pomysly?u mnie wymiana zaworka nie pomogla niestety;(
w204 c200CDI 2010 rok;)
w163 ml270CDI 2002 rok;)
bartek1111
Posty: 65
Rejestracja: 16 cze 2017, o 20:17

Re: termostat

Post autor: bartek1111 »

podobno czujnik cisnienia doladowania albo czujnik temperatury powietrza dolotowego ale czy to cos ma sie do tego to juz nie wiem
w204 c200CDI 2010 rok;)
w163 ml270CDI 2002 rok;)
diabeelek
Posty: 1799
Rejestracja: 16 maja 2016, o 18:28
Lokalizacja: Słubice

Re: termostat

Post autor: diabeelek »

A moze warto podjechac na diagnoze do ASO...
WDD2042081F230429
Obrazek
centurio
Posty: 34
Rejestracja: 27 maja 2017, o 01:28
Lokalizacja: Irlandia

Re: termostat

Post autor: centurio »

Dam sobie rękę uciąć że jak w Polsce temperatura na zewnątrz spadnie poniżej 15C to problem Wam zniknie. Ja mieszkam w Irlandii i raz mamy 14 raz 20C i wtedy raz jest ok z temperatura silnika a raz nie. Tylko dlaczego tak się dzieje?
W204 C200 136KM lift / WDD2040012A544701
zurma36
Posty: 14
Rejestracja: 26 cze 2017, o 07:09

Re: termostat

Post autor: zurma36 »

Witam panowie. Jak że moja radość była krótka :-( myślałem ze wymiana tego zawórka pomogła, niestety nie. Dziś problem wrócił. To samo. Może faktycznie ten zaworek nie jest problemem. Używam auta głównie w nocy jeżdżąc do pracy i faktycznie temperatura byla dość niska. Dziś jeździłem w dzień i temp. na zewnątrz jest prawie 28stopni. Bartek1111 masz rację chyba tu trzeba szukać przyczyny. Czytałem gdzies ze w naszych modelach jest problem ze sterownikiem wentylatora chłodnicy, często się zacinaja, może to ma wpływ na to? Jak znajdę ten artykuł to go umieszczę. Byle w ASO. Sprawdzili wszystko i powiedzieli mi ze oni nie widzą żadnego problemu. Cuda, czary, albo złośliwość niemieckich inżynierów, a może dla nich to tez zagadka?
W204 C220 CDI BlueEFFICIENCY 2009r
W204 C220 CDI Sport 2014
bartek1111
Posty: 65
Rejestracja: 16 cze 2017, o 20:17

Re: termostat

Post autor: bartek1111 »

ciekawe czy moze wplyw ma czujnik temperatury zewnetrznej albo tej tempertury dolotowej no skas to musi sie brac a ja znowu zalozylem inny termostat i wszystko bylo ok jeden dzien a potem lipa wiec moze cos jest przy plynie chlodniczym jakis czujnik bede dalej szukal przyczyny najpierw ogrne ten dolotowy czujnik
w204 c200CDI 2010 rok;)
w163 ml270CDI 2002 rok;)
bartek1111
Posty: 65
Rejestracja: 16 cze 2017, o 20:17

Re: termostat

Post autor: bartek1111 »

Czujnik temperatury powietrza zasysanego dokonuje pomiaru temperatury panującej w rurze ssącej. Następnie sygnały napięciowe są kierowane do modułu sterującego i przetwarzane, a na ich podstawie moduł dokonuje regulacji składu mieszanki paliwowo-powietrznej oraz kąta wyprzedzania zapłonu.

W zależności od temperatury zasysanego powietrza zmienia się opór czujnika temperatury. Podczas wzrostu temperatury dochodzi do zmniejszenia oporu oraz spadku napięcia na czujniku – moduł sterujący przetwarza sygnały napięciowe czujnika, które są odwrotnie proporcjonalne do temperatury zasysanego powietrza.

Objawy uszkodzonego czujnika temperatury powietrza zasysanego mogą być różne, w zależności od sposobu rozpoznawania błędów przez moduł sterujący oraz wynikającej z niego strategii awaryjnego trybu pracy. Najczęstszymi objawami są: zapis kodu błędu, zaświecenie się lampki kontrolnej silnika, zmniejszona moc silnika, problemy z uruchomieniem silnika, podwyższone zużycie paliwa. Do głównych przyczyn awarii zaliczamy: zwarcia wewnętrzne, zwarcia w przewodach, uszkodzenia (przerwania) przewodów, uszkodzenia mechaniczne lub zanieczyszczenie czujnika. W celu wykrycia usterki czujnika temperatury należy w pierwszej kolejności odczytać pamięć kodów błędów. Następnie sprawdzić przyłączenia elektryczne przewodów czujnika (wtyczki i czujnika) pod kątem właściwego połączenia, przerw bądź korozji.

Do kontroli czujnika wykorzystujemy miernik uniwersalny. W badaniu wyodrębniamy trzy fazy. Pierwszy etap polega na pomiarze oporu wewnętrznego czujnika. Opór zależy od temperatury: przy rozgrzanym silniku jest niski, w stanie zimnym jest wysoki. Wartości oporu przy 25˚C wynoszą 2–5 kΩ, przy 80˚C – 300–700 Ω (wartości mogą się zmieniać w zależności od producenta!). Etap drugi sprowadza się do sprawdzenia okablowania do modułu sterującego. Należy pojedynczo zweryfikować zwarcia do masy oraz przewodzenie dla każdego przewodu do wtyczki modułu sterującego. W tym celu włączamy omomierz między wtyczką czujnika temperatury a odłączoną wtyczką modułu sterującego (wartość zadana: ok. 0 Ω – konieczny jest schemat przeznaczenia styków wtyczki modułu sterującego). Istotne jest również skontrolowanie każdego styku wtyczki czujnika przy odłączonej wtyczce modułu sterującego na zwarcie do masy (wartość zadana: > 30 MΩ). Etap trzeci to sprawdzenie woltomierzem napięcia zasilania przy odłączonej wtyczce czujnika. Pomiaru dokonuje się przy włączonej wtyczce modułu sterującego oraz włączonym zapłonie (wartość zadana: ok. 5 V). Jeżeli nie otrzyma się takiej wartości, należy zweryfikować napięcie zasilania modułu sterującego – włącznie z połączeniem z masą i zgodnie ze schematem połączeń. W momencie gdy jest ono zgodne, w rachubę wchodzi uszkodzenie modułu sterującego. Moze u nas on podaje jakis impuls do czegos i ma inne wskazania temperatury czy cos bo te nasze termostaty maja na gorze jakis czujnik z drutem ktory w pewnych momentach trzyma teromostat a jak dostaje inne wartosci to go nie trzyma za szybko sie otwiera i stad te soadki bo plyn jest za zimny
Ostatnio zmieniony 6 lip 2017, o 21:04 przez bartek1111, łącznie zmieniany 1 raz.
w204 c200CDI 2010 rok;)
w163 ml270CDI 2002 rok;)
bartek1111
Posty: 65
Rejestracja: 16 cze 2017, o 20:17

Re: termostat

Post autor: bartek1111 »

w204 c200CDI 2010 rok;)
w163 ml270CDI 2002 rok;)
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości