Wyciek + wiatrak chłodnicy nie pracuje

Moderatorzy: f1sz, majkel84, perzu126, Hamrok

Dawidmarek
Posty: 13
Rejestracja: 8 maja 2022, o 18:56

Wyciek + wiatrak chłodnicy nie pracuje

Post autor: Dawidmarek »

Witam, podczas jazdy wywaliło wąż od chłodnicy w miejscu wpięcia do plastikowego kołnierza bloku silnika.
Zamontowany od nowa, sprawdziłem pod UV szczelność ponieważ zaczęło ubywać płynu, znalazłem nieszczelność właśnie na wężu który wypiął się podczas jazdy, co ciekawe cieknie z niego powoli w miejscu wejścia do kołnierza natomiast dopiero po zgaszeniu silnika, podczas pracy nie zauważyłem wycieku.
Zamówiłem nowy wąż jak i kołnierz natomiast doszedł objaw braku załączania się wiatraka na chłodnicy, nawet po osiągnięciu temperatury płynu powyżej 95c, termostat nowy, powinien się otwierać powyżej 92c, wiatrak załącza się gdy zalacze klimę i wtedy momentalnie temperatura spada w okolice 89-90c.
Skoro wiatrak pracuje przy klimie to znaczy że jest sprawny, co może być przyczyną tego nie załącza się przy wyłącznej klimie nawet po osiągnięciu temp płynu w okolicy 95c?
Martwi mnie również wyrzucenie węża przy bloku, jest to teoretycznie miejsce gdzie najłatwiej wywalic wąż przy zbyt dużym ciśnieniu, natomiast węże po mocnym rozgrzaniu nie są mega twarde, każdy można ścisnąć bez większego problemu.
Zrobiony test spalin w płynie, wyszedł ok.
Brak oleju w płynie, brak płynu w oleju, nie kopci, nie traci mocy.

Na zdjęciu miejsce w którym wywala wąż.
Załączniki
IMG_20230311_083131_2.jpg
W204 C350 cdi AMG sport
WDD2040232A743721
Awatar użytkownika
esener303
Posty: 1135
Rejestracja: 26 lis 2015, o 19:31
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Wyciek + wiatrak chłodnicy nie pracuje

Post autor: esener303 »

Też mi raz wywaliło wąż w tym samym miejscu ale poprostu był stary i nie trzymał po wymianie na nowy OE nie było problemu. Tutaj najsłabszy punkt układu musi gdzieś iść ciśnienie do układu chłodzenia sprawdź jeszcze chłodniczkę egr ale to byś miał spaliny w układzie …
U mnie węże są twarde jak ma temperaturę ale nie jak kamień przy użyciu siły można ścisnąć ale jest wyczuwalny opór od ciśnienia w przewodzie.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
S204 C220 CDI AT Avangarde 2009 r. WDD2042021F397787

Obrazek
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot], Stasiek1993 i 9 gości