C200 KOMPRESSOR, na co zwrócić uwagę przy zakupie?
Moderatorzy: f1sz, majkel84, perzu126, Hamrok
C200 KOMPRESSOR, na co zwrócić uwagę przy zakupie?
Witajcie!
Mam na imię Karol, od ponad 5 lat jestem posiadaczem W203, 2.0 kompressor, przedliftowa próchnica w automacie Auto ogólnie ok, lecz w marcu stuknie mu 20 lat, nie chce mi się co roku usuwać korozji na co raz to nowszych elementach, więc chcę przesiąść się na w204, również na benzynę, mam na myśli silnik 1.8 kompressor 184 KM. Na co zwrócić uwagę podczas zakupu? Jakie są typowe "bolączki" techniczne tego modelu? Co powiecie o tym silniku? Nie będę szukał porad w artykułach, bo wiadomo kto je pisze, wolę spytać u źródła, wśród właścicieli tych aut :)
Celuję w rocznik 2007/2008. Czy warto brać używane, JEDENASTOLETNIE auto do ASO na sprawdzenie stanu technicznego? Mam na oku jeden egzemplarz, jest na OTOMOTO wystawiony przez komis niedaleko mnie. Chodzi dokładnie o ten egzemplarz. https://www.otomoto.pl/oferta/mercedes- ... 7d1beda432
Co o nim myślicie? Przebieg 220 tysięcy, ale tyle miewają auta trzy, czy czteroletnie, więc do przebiegu podchodzę sceptycznie. Chcę jutro jechać obejrzeć to auto, ale nie wiem czy od razu umawiać ASO, czy póki co się wstrzymać.
Z góry serdeczne dzięki za każdą radę!
Mam na imię Karol, od ponad 5 lat jestem posiadaczem W203, 2.0 kompressor, przedliftowa próchnica w automacie Auto ogólnie ok, lecz w marcu stuknie mu 20 lat, nie chce mi się co roku usuwać korozji na co raz to nowszych elementach, więc chcę przesiąść się na w204, również na benzynę, mam na myśli silnik 1.8 kompressor 184 KM. Na co zwrócić uwagę podczas zakupu? Jakie są typowe "bolączki" techniczne tego modelu? Co powiecie o tym silniku? Nie będę szukał porad w artykułach, bo wiadomo kto je pisze, wolę spytać u źródła, wśród właścicieli tych aut :)
Celuję w rocznik 2007/2008. Czy warto brać używane, JEDENASTOLETNIE auto do ASO na sprawdzenie stanu technicznego? Mam na oku jeden egzemplarz, jest na OTOMOTO wystawiony przez komis niedaleko mnie. Chodzi dokładnie o ten egzemplarz. https://www.otomoto.pl/oferta/mercedes- ... 7d1beda432
Co o nim myślicie? Przebieg 220 tysięcy, ale tyle miewają auta trzy, czy czteroletnie, więc do przebiegu podchodzę sceptycznie. Chcę jutro jechać obejrzeć to auto, ale nie wiem czy od razu umawiać ASO, czy póki co się wstrzymać.
Z góry serdeczne dzięki za każdą radę!
-
- Posty: 356
- Rejestracja: 23 maja 2018, o 13:48
- Lokalizacja: Katowice
Re: C200 KOMPRESSOR, na co zwrócić uwagę przy zakupie?
Kazdy napisze - ROZRZAD ;)
MB W204 200 CGI - VIN: WDD2040481A591747
Re: C200 KOMPRESSOR, na co zwrócić uwagę przy zakupie?
Z racji ceny, ten egzemplarz bym bardzo dokładnie sprawdził. Poniżej 30 tyś to mi się wydaje za tanio.
Mercedes S204 C200k Avantgarde AMG 2009/ VIN WDD2042411F311931
Re: C200 KOMPRESSOR, na co zwrócić uwagę przy zakupie?
odpicowany trup od handlarza, odpusc sobie
w204 c200 cgi amg pakiet
w209 clk500 amg pakiet
w204 c200 amg pakiet ex
w209 clk200 avantgarde ex
w209 clk500 amg pakiet
w204 c200 amg pakiet ex
w209 clk200 avantgarde ex
Re: C200 KOMPRESSOR, na co zwrócić uwagę przy zakupie?
Trup, to znaczy? Mam do niego około 60 kilometrów, korci mnie, żeby jechać, zabrać na stację diagnostyczną by sprawdzili ten egzemplarz...
Re: C200 KOMPRESSOR, na co zwrócić uwagę przy zakupie?
Podobno też elektryczna blokada kierownicy się zacina. U mojego znajomego tak się raz stało zimą, ale później samo przeszło i dziala juz drugi rok normalnie. Nie zaszkodzi go dokładnie sprawdzić pod wzgledem blacharskim, mechanicznym skoro masz blisko
W204 C180 2012r. 1.8CGI 156KM>214KM/348Nm
Sedan Avantgarde WDD2040491A710600
Sedan Avantgarde WDD2040491A710600
Re: C200 KOMPRESSOR, na co zwrócić uwagę przy zakupie?
Witam
Od 3 lat mam W204 C200 z silnikiem 1.8 kompressor 184KM. Przy zakupie miała 180tys. przebiegu.
1) Przy przebiegu 200 tys. padła stacyjka, a dokładniej silniczek który wyjmuje piny elektryczne w ASO chcieli 3tys. za naprawę ale udało mi się za 900zł u mechanika. Jest to typowa usterka, która często się zdarza ale za wczasu ciężko ją zdiagnozować. U mnie nie było żadnych objawów, pewnego dnia po przekręceniu kluczyka po prostu auto w ogóle nie zareagowało.
2) Jak wyżej chłopaki wspomnieli to rozrząd. Wczoraj odebrałem auto z wymiany rozrządu.Przebieg 242 tys. Przy odpaleniu z rana na zimnym silniku słychać było jakby dzwonienie łańcuszka przez ok. 3 sek. Niestety przy kupnie auta tego nie zdiagnozujesz sam, bo wystarczy, że będzie trochę ciepłe i już tego nie słychać. Możesz to sprawdzić w ASO. Ja tak zrobiłem, co gorsze przy wymianie łańcuszka okazało się, że koła zębate również do wymiany. Ogólnie wyniosło mnie to 5tys zł. Ale można taniej bo na allegro są po 2,500zł kompletne rozrządy. A jeśli koła zębate będą dobre to wyjdzie dużo taniej bo za same koła dałem 1500zł.
Od 3 lat mam W204 C200 z silnikiem 1.8 kompressor 184KM. Przy zakupie miała 180tys. przebiegu.
1) Przy przebiegu 200 tys. padła stacyjka, a dokładniej silniczek który wyjmuje piny elektryczne w ASO chcieli 3tys. za naprawę ale udało mi się za 900zł u mechanika. Jest to typowa usterka, która często się zdarza ale za wczasu ciężko ją zdiagnozować. U mnie nie było żadnych objawów, pewnego dnia po przekręceniu kluczyka po prostu auto w ogóle nie zareagowało.
2) Jak wyżej chłopaki wspomnieli to rozrząd. Wczoraj odebrałem auto z wymiany rozrządu.Przebieg 242 tys. Przy odpaleniu z rana na zimnym silniku słychać było jakby dzwonienie łańcuszka przez ok. 3 sek. Niestety przy kupnie auta tego nie zdiagnozujesz sam, bo wystarczy, że będzie trochę ciepłe i już tego nie słychać. Możesz to sprawdzić w ASO. Ja tak zrobiłem, co gorsze przy wymianie łańcuszka okazało się, że koła zębate również do wymiany. Ogólnie wyniosło mnie to 5tys zł. Ale można taniej bo na allegro są po 2,500zł kompletne rozrządy. A jeśli koła zębate będą dobre to wyjdzie dużo taniej bo za same koła dałem 1500zł.
C200 1.8 Kompressor 184KM
- hiszpan1331
- Posty: 89
- Rejestracja: 26 lut 2018, o 13:41
Re: C200 KOMPRESSOR, na co zwrócić uwagę przy zakupie?
Potwierdzam że Rozrząd. Dodatkowo warto sprawdzić serwisowanie czyli np. jak często i co było i gdzie wymieniane? Jeśli automat to czy był wymieniany olej w skrzyni automatycznej. Wielu "ekspertów sprzedających" ci powie że to nie jest potrzebne jednak jest to potrzebne. Ja u siebie też wymieniałem na początku rozrząd niestety z kółkami - ale możne wstawić kółka po regeneracji od kolegi forumowicza z Poznania - polecam. Jeśli coś znajdziesz to wrzucaj na forum link to ci podpowiemy czy wogóle warto się interesować. To wspaniałe auto jednak ważne żeby nie dać się naciągnąć "okazyjną ceną'. Warto zapłacić nawet więcej jeśli auto jest zadbane.
Hiszpan1331
Mercedes 2008 W204 C200 Kompressor
Avangarde Stylizacja AMG
vin: WDD2040411F118246
Mercedes 2008 W204 C200 Kompressor
Avangarde Stylizacja AMG
vin: WDD2040411F118246
Re: C200 KOMPRESSOR, na co zwrócić uwagę przy zakupie?
To taki poemat i koszty ode mnie :)
Obecnie mija jakiś rok i miesiąc odkąd jestem posiadaczem w204. I jeżeli przyszłoby mi kupić jeszcze raz to nie zastanawiałbym się i bym brał. Ponieważ samochód jest świetny.
Jest to C200 Komp. 184KM, wersja Classic, ale widać że ktoś od siebie jeszcze dokładał, ponieważ ma pamięć fotela kierowcy, elektryczny Hak, radio z dużym ekranem (zapomniałem nazwy) i ciesze się, że jest to Classic ponieważ nie chciałem mieć ani skóry ani tych pół eko skór.. Więc tutaj na plus, no i te dodatki więc nie jest źle. Samochód po 2 właścicielach z Niemiec, od 2008r jak wyjechał z salonu do 2017r, właściciel w Niemczech robił nim co dziwne ok. 10tys rocznie, od 2017r do 2018r, drugi właściciel zrobił już ok.30 tys rocznie. Wtedy też coś się chyba stało ponieważ samochód miał szkodę naprawianą w ASO w Niemczech po czym trafił do Polski. Nie było co było nie tak, jednak wygląda wszystko na to że coś małego zderzyło się przodem, ponieważ widać że chłodnica oraz lampy są jakby nowe , pod maską zaczep z przodu na atrapę grilla jest nieznacznie połamany więc coś musiało być. Jednak Maska jak i cały lakier są w 100% oryginalne, a śruby fabrycznie nie naruszone więc podejrzewam że tylko to jedno było. Obecnie samochód ma ok. 152tys na liczniku, więc nie jest to jakaś zawrotna liczba, a po przeglądach i częściach eksploatacyjnych wygląda na oryginalny przebieg. Poniżej koszta jakie poniosłem w ciągu roku.
Wymiany:
Wymiana oleju oraz filtrów - ok. 400zł
Wymiana pokrętła Command plus trzpień miedziany - ok.200zł
Wymiana Oleju skrzyni plus filtry itd - ok. 550zł
Wymiana termostatu - ok. 100zł
Wymiana Akumulatora na Bosh Silver - 370zł
Wymiana klocków na ceramiczne - ok. 430zł
Ważniejsze:
Wymiana Sanek Tylnych 500zł + 500zł robocizna
Wymiana łańcucha rozrządu bez kół ,ślizgów , napinacza, oleju w kompresorze - 2300zł
Założenie Instalacji LPG - 2700zł
Zakup opon zimowych - 1200zł
Zakup i renowacja Felg 17" AMG - 1800zł
Zakup Opon letnich - 1500zł
Koła rozrządu + Elektromagnesy , odma , uszczelki , Olej + robocizna - 3250 zł
Pierdoły :
Znaczek i atrapa - 300zł
Dołożenie Ambient - ok. 300zł
Wymiana żarówek na LED-owe i postojowe - ok. 300zł
Przyciemnianie Szyb - 250zl
Dołożenie Lotki na klape bagażnika - ok. 70zł
Nakładki stalowe na pedały - ok. 60zł
Malowanie zacisków hamulcowych - ok. 120zł
Dołożenie karty do Radia wraz z MicroSD - ok. 100zł
Wymiana żarówki wstecznego na led oraz przeciwmgielne - 150zł
Tak od siebie na początek jak pojedziesz sprawdzać samochód to z tego co ja bym teraz patrzył na początek :
- Pokrętło Command czy działa obracnie pokrętłem
- Sprawdzić wtyczki elektromagnesów z przodu , po prostu wyjąć jedną i drugą wtyczkę , i zobaczyć czy są suche , lekko świecące czy zalane olejem. Jeżeli lekko świecą to należy wymienić elektromagnesy. Jeżeli zalane i kapie z nich olej , to wtedy należy wypiąć wtyczki sterownika i sprawdzić czy tam nie dostal się olej.
- Wziąć na podnośnik i sprawdzić Tylne Sanki , bo ja się ostatnio ładnie zdziwiłem ( https://www.youtube.com/watch?v=rLngzL7V8Cc ) Wada fabryczna , i kiedyś ASO robiło wymianę za darmo, teraz już na to nie liczę i od razu kupiłem Sanki z Polifta które są znacznie lepsze na spawach.
- Zobaczyć jak zachowuje się skrzynia i jak jesteś zdecydowany na zakup to dokupić specjalny bagnet , ok 80zł do sprawdzenia Oleju w Skrzyni , (Pomiaru dokonuje się tylko na uruchomionym silniku ) , ja tego nie miałem i w ASO za sprawdzenie oleju zakosili 200zł ...
- Na pewno rozrząd ale to przy zakupie raczej ciężko sprawdzić więc należy się tak czy siak na to przygotować po zakupie , że będzie wymiana , no chyba że poprzedni właściciel to już zrobił i ma na to papiery
- Podczas sprawdzania rozrządu sprawdzić odmę czy wężyk nie jest struchlały , ja u siebie profilaktycznie podczas rozrządu , wymieniłem również wężyki odmy
- Dużo osób mówi o Ryglu , ale nie znasz dnia ani godziny kiedy to pójdzie , więc tego nie sprawdzisz podczas zakupu , jednak po zakupie większość proponuje dodanie Emulatora który rozwiązuje problem awarii w przyszłości.
Dodam tylko że kupiłem tutaj : https://jaco.otomoto.pl/ , a że jestem z podlasia to miałem troche KM do przejechania, jednak opłacało się :)
Obecnie mija jakiś rok i miesiąc odkąd jestem posiadaczem w204. I jeżeli przyszłoby mi kupić jeszcze raz to nie zastanawiałbym się i bym brał. Ponieważ samochód jest świetny.
Jest to C200 Komp. 184KM, wersja Classic, ale widać że ktoś od siebie jeszcze dokładał, ponieważ ma pamięć fotela kierowcy, elektryczny Hak, radio z dużym ekranem (zapomniałem nazwy) i ciesze się, że jest to Classic ponieważ nie chciałem mieć ani skóry ani tych pół eko skór.. Więc tutaj na plus, no i te dodatki więc nie jest źle. Samochód po 2 właścicielach z Niemiec, od 2008r jak wyjechał z salonu do 2017r, właściciel w Niemczech robił nim co dziwne ok. 10tys rocznie, od 2017r do 2018r, drugi właściciel zrobił już ok.30 tys rocznie. Wtedy też coś się chyba stało ponieważ samochód miał szkodę naprawianą w ASO w Niemczech po czym trafił do Polski. Nie było co było nie tak, jednak wygląda wszystko na to że coś małego zderzyło się przodem, ponieważ widać że chłodnica oraz lampy są jakby nowe , pod maską zaczep z przodu na atrapę grilla jest nieznacznie połamany więc coś musiało być. Jednak Maska jak i cały lakier są w 100% oryginalne, a śruby fabrycznie nie naruszone więc podejrzewam że tylko to jedno było. Obecnie samochód ma ok. 152tys na liczniku, więc nie jest to jakaś zawrotna liczba, a po przeglądach i częściach eksploatacyjnych wygląda na oryginalny przebieg. Poniżej koszta jakie poniosłem w ciągu roku.
Wymiany:
Wymiana oleju oraz filtrów - ok. 400zł
Wymiana pokrętła Command plus trzpień miedziany - ok.200zł
Wymiana Oleju skrzyni plus filtry itd - ok. 550zł
Wymiana termostatu - ok. 100zł
Wymiana Akumulatora na Bosh Silver - 370zł
Wymiana klocków na ceramiczne - ok. 430zł
Ważniejsze:
Wymiana Sanek Tylnych 500zł + 500zł robocizna
Wymiana łańcucha rozrządu bez kół ,ślizgów , napinacza, oleju w kompresorze - 2300zł
Założenie Instalacji LPG - 2700zł
Zakup opon zimowych - 1200zł
Zakup i renowacja Felg 17" AMG - 1800zł
Zakup Opon letnich - 1500zł
Koła rozrządu + Elektromagnesy , odma , uszczelki , Olej + robocizna - 3250 zł
Pierdoły :
Znaczek i atrapa - 300zł
Dołożenie Ambient - ok. 300zł
Wymiana żarówek na LED-owe i postojowe - ok. 300zł
Przyciemnianie Szyb - 250zl
Dołożenie Lotki na klape bagażnika - ok. 70zł
Nakładki stalowe na pedały - ok. 60zł
Malowanie zacisków hamulcowych - ok. 120zł
Dołożenie karty do Radia wraz z MicroSD - ok. 100zł
Wymiana żarówki wstecznego na led oraz przeciwmgielne - 150zł
Tak od siebie na początek jak pojedziesz sprawdzać samochód to z tego co ja bym teraz patrzył na początek :
- Pokrętło Command czy działa obracnie pokrętłem
- Sprawdzić wtyczki elektromagnesów z przodu , po prostu wyjąć jedną i drugą wtyczkę , i zobaczyć czy są suche , lekko świecące czy zalane olejem. Jeżeli lekko świecą to należy wymienić elektromagnesy. Jeżeli zalane i kapie z nich olej , to wtedy należy wypiąć wtyczki sterownika i sprawdzić czy tam nie dostal się olej.
- Wziąć na podnośnik i sprawdzić Tylne Sanki , bo ja się ostatnio ładnie zdziwiłem ( https://www.youtube.com/watch?v=rLngzL7V8Cc ) Wada fabryczna , i kiedyś ASO robiło wymianę za darmo, teraz już na to nie liczę i od razu kupiłem Sanki z Polifta które są znacznie lepsze na spawach.
- Zobaczyć jak zachowuje się skrzynia i jak jesteś zdecydowany na zakup to dokupić specjalny bagnet , ok 80zł do sprawdzenia Oleju w Skrzyni , (Pomiaru dokonuje się tylko na uruchomionym silniku ) , ja tego nie miałem i w ASO za sprawdzenie oleju zakosili 200zł ...
- Na pewno rozrząd ale to przy zakupie raczej ciężko sprawdzić więc należy się tak czy siak na to przygotować po zakupie , że będzie wymiana , no chyba że poprzedni właściciel to już zrobił i ma na to papiery
- Podczas sprawdzania rozrządu sprawdzić odmę czy wężyk nie jest struchlały , ja u siebie profilaktycznie podczas rozrządu , wymieniłem również wężyki odmy
- Dużo osób mówi o Ryglu , ale nie znasz dnia ani godziny kiedy to pójdzie , więc tego nie sprawdzisz podczas zakupu , jednak po zakupie większość proponuje dodanie Emulatora który rozwiązuje problem awarii w przyszłości.
Dodam tylko że kupiłem tutaj : https://jaco.otomoto.pl/ , a że jestem z podlasia to miałem troche KM do przejechania, jednak opłacało się :)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości