Kupno W204 - jaki silnik wybrać
: 7 kwie 2021, o 11:34
Witam,
planuję zamianę obecnego E90 sedan na W204 kombi.
Budżet jest nieduży, nie planuję dużo dokładać względem E90, więc celuję w cenę 25 - 30 tys.
Proszę o pomoc w doborze silnika. E90 mam z silnikiem diesla w wersji 320d 163km z automatyczna skrzynią 6 biegową. Taka konfiguracja mi odpowiada i chciałbym coś podobnego w nowym aucie. Nie chciałbym przesiadać się na skrzynię manualną, ale jak nie będzie wyjścia to rozważę to.
Czy lepiej trzymać się mniej problematycznego silnika OM646 czy można spokojnie brać OM651?
OM 646 jest w wersjach 136 i 170 km. Podobno słabszy to ten sam silnik co mocniejszy i w C200 można łatwo podnieść moc do tych 170 km. 136 raczej mi nie wystarczy. Silnik o gorszej kulturze pracy niż nowszy i z normą Euro 4. Nie wiem czy to będzie miało znaczenie w kwestii stref ekologicznych w przyszłości.
W OM651 podobno trzeba sprawdzić i ewentualnie wymienić rozrząd przy przebiegu ok. 200 tys.
Awaryjne są wtryski piezo Delphi. Tylko przy przebiegach 200 - 300 tys km chyba już powinny być wymienione.
Słyszałem tez opinie, że automat 5 biegowy jest ospały. Czy będzie duża różnica w porównaniu do 6 biegowego ZF z BMW?
Jakie są wasze opinie jako użytkowników. Bać się silnika OM651 i pozostać przy starszym OM646 czy nie przejmować się tym?
planuję zamianę obecnego E90 sedan na W204 kombi.
Budżet jest nieduży, nie planuję dużo dokładać względem E90, więc celuję w cenę 25 - 30 tys.
Proszę o pomoc w doborze silnika. E90 mam z silnikiem diesla w wersji 320d 163km z automatyczna skrzynią 6 biegową. Taka konfiguracja mi odpowiada i chciałbym coś podobnego w nowym aucie. Nie chciałbym przesiadać się na skrzynię manualną, ale jak nie będzie wyjścia to rozważę to.
Czy lepiej trzymać się mniej problematycznego silnika OM646 czy można spokojnie brać OM651?
OM 646 jest w wersjach 136 i 170 km. Podobno słabszy to ten sam silnik co mocniejszy i w C200 można łatwo podnieść moc do tych 170 km. 136 raczej mi nie wystarczy. Silnik o gorszej kulturze pracy niż nowszy i z normą Euro 4. Nie wiem czy to będzie miało znaczenie w kwestii stref ekologicznych w przyszłości.
W OM651 podobno trzeba sprawdzić i ewentualnie wymienić rozrząd przy przebiegu ok. 200 tys.
Awaryjne są wtryski piezo Delphi. Tylko przy przebiegach 200 - 300 tys km chyba już powinny być wymienione.
Słyszałem tez opinie, że automat 5 biegowy jest ospały. Czy będzie duża różnica w porównaniu do 6 biegowego ZF z BMW?
Jakie są wasze opinie jako użytkowników. Bać się silnika OM651 i pozostać przy starszym OM646 czy nie przejmować się tym?