Strona 1 z 1

LPG 2008r C200K opinie i ocena części

: 14 lut 2019, o 08:32
autor: kamcio100
Witajcie, ostatnio zastanawiam się nad zainstalowaniem LPG u siebie, napisałem do różnych serwisów u mnie w okolicy aby sprawdzić cenę, odpisali mi oraz podali na jakich podzespołach będą robić więc sprawa wygląda tak:

Serwis A i Serwis B :

-Sterownik Optima EXPERT

-Wtryskiwacze Barracuda

-reduktor SHARK

Serwis A - 2700zł
Serwis B - 3000zł

Serwis C :

Staga 4 Qbox plus z reduktorem KME Gold GT i wtryskiwacze Barracuda 130nl - przód pod maskę w cenie 1285zł.
Jeżeli np 630/225 56L to w cenie 282zł, wielozawór 164zł, komplet przewodów Faro elastycznych lub miedzianych do wyboru - 150zł oraz wlew chowany pod klapkę 30-40zł w zależności czy z końcówką krótką czy długą.

Serwis C - 2800zł

I teraz tak, jeżeli ktoś jest w temacie to czy mógłby podpowiedzieć które podzespoły byłby lepsze, z którego serwisu,

I drugie pytanie, widziałem w takich tematach, że ludzie mieli butle w kole zapasowym delikatnie większą, tak że podłoga bagażnika delikatnie sie unosi, (co dla mnie nie jest przeszkodą) a chyba więcej w taką butle wchodzi ? Dlatego jeżeli ktoś to ma to czy mógłby ktoś podpowiedzieć jaka to butla ? Chodzi o gabaryty jej, tak abym mógł powiedzieć potem w serwisie.

Re: LPG 2008r C200K opinie i ocena części

: 14 lut 2019, o 11:10
autor: ktos92
Napisz do użytkownika korzen, on zakładał u siebie instalacje ale chyba ciut droższa. Z tego co wiem to nie ma żadnych problemów i chwalił sobie.

Re: LPG 2008r C200K opinie i ocena części

: 14 lut 2019, o 11:40
autor: kamcio100
Poczekam, może tutaj napisze, albo ktoś inny też odpowie co i jak

Re: LPG 2008r C200K opinie i ocena części

: 14 lut 2019, o 12:04
autor: snakex1
Ja mam butle w koło. Gazu wchodzi 44/45l Butla nie wystaje poza podłogę - powiedział bym że jest na równo. Generalnie nic nie przeszkadza.

Re: LPG 2008r C200K opinie i ocena części

: 14 lut 2019, o 13:51
autor: hiszpan1331
cześć

Ja mam ten sam model MB. Butla 50l (efektywnie wchodzi 40l i starcza to do przejechania od 270 do 360 km średnio - jeżdżę w stolicy i mało w trasie), LPG firmy PRINS , reduktor Prins, wielozawór Tomasetto AT02, wlew paliwa Tomasetto AT08, sterownik LPGTECH Tech One, Wtryskiwacz gazu KEIHIN, Filre gazu Certools F-782, przewody Parker ITR, zawór odcinający Valtek S.r.l. - koszt 4300 - co do eksploatacji to średnio - muszę tankować w dobrych stacjach (raczej w Shellu i to nie każdym). Tak więc chyba nie polecam PRINS gdyż jest to bardzo dobra ale zarazem bardzo czuła instalacja. Kupiłem auto z tą instalacją więc nie miałem na to wpływu co mam. Warto poszukać czegoś innego np. BRC lub STAG o których czytałem wiele dobrego i cenowo są chyba nawet tańsze. Generalnie Kompressor (wtrysk pośredni) dobrze się gazuje i bardziej jest to opłacalne niż wersje z wtryskiem bezpośrednim gdzie można założyć LPG ale eksploatacja jest droższa.

Re: LPG 2008r C200K opinie i ocena części

: 14 lut 2019, o 18:13
autor: snakex1
Hiszpan, jeżeli wlewasz 40 l i robisz 360km po mieście to pali ci bardzo mało. Ja na 45l robie 320/340 km i to jest 50/50 miasto trasa. Dodatkowo raz na 4 tankowania dolewam wachy za 100zł. Mam instalke KME.

Re: LPG 2008r C200K opinie i ocena części

: 14 lut 2019, o 19:10
autor: korzen
Prins z kehinem jest ponoc najlepszy. Mialem w infiniti to i... Nie korzystalem :) Problem z serwisem. Zdecydowanie polecam staga. Mam qbox plus, wtryski i-plus aeb, reduktor dragon gold czy jakos tak do 340KM. Tutaj reduktor w tym silniku musi byc mocny (ponoc te do 250KM nie daja rady). M271 na gazie chodzi bardzo fajnie, tylko ja zawsze 10% robie na Pb profilaktycznie (czyli na bak LPG 30-40km w trasie i po miescie). Temperatura przelaczania na moja prosbe 50stopni (wiem ze duzo ale mi to nie robi ze przejade pare km na pb dluzej), przelaczanie automatyczne na Pb przy 5tys obr. Dodatkowo dotrysk Pb pod obciazeniem. Butle mam zamiast kola, wxchodzi 48l realnie. Spalanie 11.5l lpg. Instalacja kosztowala 3600zl. Doplata byla za qbox plus, wlew pod klapka, doladowanie kompresorem, wieksza butla, lepsze komponenty i gwarancja premium na 5lat/100tys km. Auto strojone na hamowni, plus jazda z laptopem. Przeglady co 10tys km. Po 20tys i 40tys byl przeglad duzy (nie pamietam co dodatkowo do filtrow). Po 60tys przeglad kolejny z ponownym strojeniem na hamowni i porownaniem parametrow wzgledem przed zalozeniem. Pod maska nic nie widac, tylko reduktor. Ogolnie opcja dobra. Ja juz zrobilem na LPG ponad 50tys km. Czy polecam? W sumie tak. Bylem subiektywnie nastawiony, ale jak sie nie oszczedza i zrobi to dobrze to ten silnik fajnie na lpg pracuje. Ale trzeba duzo jezdzic. Zwraca sie szybko, ale ma swoje minusy. Czeste tankowanie, kolo dojazdowe w bagazniku, wolno sie tankuje i niewygodnie (trzymasz przycisk caly czas). Ja tankuje srednio 2 razy w tygodniu i nastepne biore diesla ;)
Najwazniejsze do LPG, to dobry warsztat. Wlasciciel tego gdzie zakladalem ma W203, wiec zna sie na tych motorach co tez bylo plusem dla mnie.

Re: LPG 2008r C200K opinie i ocena części

: 18 lut 2019, o 14:12
autor: hiszpan1331
snakex1 pisze: 14 lut 2019, o 18:13 Hiszpan, jeżeli wlewasz 40 l i robisz 360km po mieście to pali ci bardzo mało. Ja na 45l robie 320/340 km i to jest 50/50 miasto trasa. Dodatkowo raz na 4 tankowania dolewam wachy za 100zł. Mam instalke KME.
Tylko raz mi się tak udało ale jeździłem większość w trasie przy małym ruchu i bardzo spokojnej nodze. Normalnie to nie osiągam takich rezultatów - średnio pali mi 11,5-13 l w Warszawie (te 11,5l to jak jeżdżę przy mniejszym ruchu n. ferie, normalnie w korkach to 12,5-13). Co do przeglądów to PRINS w mojej książce wymaga przeglądu co 20 tys. - nawet pani w serwisie się zdziwiła bo była przekonana że powinno się robić co 15 tysi. Niedługo właśnie mam przegląd za kilka dni więc zobaczymy co i jak. Na razie pali w miarę ok ale jak zatankowałem raz na innej stacji gdzie butla stacji była na zewnątrz na stojaku (niby Shell więc się skusiłem na firmę i na cenę o 10 gr mniej niż u mnie na Shellu gdzie zbiorniki są pod ziemią) - pojawiły mi się objawy że na wolnych obrotach falował obrotomierz i kilka razy mi gwiazda zgasła. Wyjechałem ten niefartowny gaz i zatankowałem u mnie na Shellu i wszystko wróciło do normy. Wniosek nie ma co się łasić na kilka groszy taniej - lepiej tankować drożej i na sprawdzonych stacjach gdzie zbiorniki są regularnie czyszczone. PRINS jest na to bardzo czuły - nie wiem jak inne firmy STAG, BRC itp.. ale pewnie i tam trzeba uważać. W końcu szkoda reduktora i filtrów. Jestem ciekaw waszych doświadczeń i stacji na których tankujecie LPG. Ja tankuję 2 razy w tygodniu.