Strona 4 z 4

Re: Abs, esp, wspomaganie kierownicy

: 22 cze 2018, o 21:28
autor: dawid
A po zdemontowaniu tego modułu i tego bloku hydraulicznego oddanie do regeneracji to trzeba ja później kodować ( programować) już wolał bym taka operacje zrobić niż kupić używkę . W najgorszym wypadku nowa z Mb temat zakończony. Ale co do regenerowanych części toniemam złego zdania wcześniej pisałem ze miałem podejrzenie sprzęgła hydrokinetyczne to gość z serwisu Mb powiedział że nowka u nich to 8000 a regenerowane 6000 i dał mi namiar na firmę która regeneruje
AVANTI Kielce dzwoniłem tam i gość był 100 % kompetentny. Ale okazało się ze poduszka skrzyni ( jesteś w temacie od początku ) wiec znasz historie :-)

Re: Abs, esp, wspomaganie kierownicy

: 23 cze 2018, o 08:47
autor: ktos92
Używana pompa musi być przypisana do konkretnego modelu samochodu w sensie diesel będzie miał inną niż benzyna. Numerowo musi się zgadzać ale czy to będzie nowszy lub starszy numer to tylko kwestia tego co się trafi. Wątpie żeby dorwał sam moduł, raczej będzie cały z blokiem.

Re: Abs, esp, wspomaganie kierownicy

: 23 cze 2018, o 10:00
autor: PAMONIUSZ
Bez kompa można sprawdzić czujniki abs, tylko musisz miec jakieś urzadzenie, ktore przeczyta ilość generowanych impulsów. podlaczasz je do kazdego czujnika z osobna i jedziesz np 40km/h i czytasz ile impulsów np na 10sekund generuje. ten który znacząco odbiega do wymiany lub koronka brudna. W VAG była opcja w kompie ilisci impulsów tutaj trzeba sobie inaczej dawać radę lub płacić za sd

Re: Abs, esp, wspomaganie kierownicy

: 23 cze 2018, o 11:40
autor: dawid
Albo założę nowy moduł albo zregeneruje po regeneracji nic nie trzeba kodować ( tak mi powiedziano). Jeżeli regenerowane to zostanie oryginalna cześć jeżeli kupię nowa to od a do z dam to do Mb i będzie rachunek i gwarancja wyrazie kiedy bym sprzedawał auto to nie będzie kichy ani druciarstwa

Re: Abs, esp, wspomaganie kierownicy

: 20 lip 2018, o 19:52
autor: dawid
Witam po dłuższej chwili kontynuuje temat mercedes serwis w końcu po 3 tyg podłączył samaxhod pod SD błędy są takie N30/4
5100
5944
5001
Jednoznacznie stwierdzono uszkodzenie sterownika ABS/ESP
Numer części to A 2045453932 dziś wsiadając do samochodu by go przepakować zrobiłem krótka rundę i wszystko działa termin na wymianę sterownika mam na 6 sierpnia co robić teraz

Re: Abs, esp, wspomaganie kierownicy

: 23 lip 2018, o 11:38
autor: ktos92
Sprawdzić kostke do sterownika.

Re: Abs, esp, wspomaganie kierownicy

: 23 lip 2018, o 12:17
autor: dawid
Witam kostkę sprawdzałem piny Wyglądają hak nowe niema absolutnie nic. Niepokojącego . Jak to możliwe ze po 3 tyg wszystko działa auto stało w garażu czekało na termin do wymiany sterownika
Może batterisensor tez są tam dwa błędy

U100800
U113E00
Ma ktoś pomysł teraz co robić ???

Re: Abs, esp, wspomaganie kierownicy

: 2 wrz 2020, o 11:13
autor: Pakus17
Odświeżam temat, te same błędy pojawiły mi się gdy ruszyłem dynamicznie na mokrej nawierzchni i trochę zarzuciło tyłem. Auto postało 12h ale nic nie pomogło. Zrobiłem tę kalibrację czujnika kąta skrętu. W prawo - lewo kierownicą do oporu, tak dwa razy, na włączonym silniku i na P - kreśląc serdecznym palcem kółka na selektorze w stronę przeciwną do ruchu kierownicy. 😉 Odziwo pomogło. Oby to się nie powtórzyło.

Re: Abs, esp, wspomaganie kierownicy

: 8 sty 2021, o 15:23
autor: 199luki
Czy po odpięciu i wykręcaniu samego sterownika z pompy ABS układ się zapowietrzy? Chciałbym sprawdzić sam sterownik, luty wtyczkę itp., jednak chciałbym unikać zapowietrzonego układu.

Re: Abs, esp, wspomaganie kierownicy

: 29 mar 2024, o 22:15
autor: kamilcioo
Witam, dopadł mnie kolejny raz błąd ABS, ESP i Run Flat.
Pierwszy raz 2 lata temu, po przekroczeniu 20km/h wyskakiwały błędy właśnie abs/esp. winowajcą okazał się sterownik ABS/ESP. Regeneracja. Dzisiaj znowu błędy te same, ale od razu po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłon. Mądrzejszy o doświadczenia nabyłem „oryginalne” oprogramowanie. Błędy jakie pokazuje to: 5134 Sygnał elementu L6/4 czujnik prędkości obrotowej osi tylnej z prawej strony jest nieprawidłowy.
Szybki test, prędkości kół pokazuje prawidłowe. Wymieniłem na drugi czujnik, bez zmian. Błąd na skrzyni pokazuje D40C: prędkość obrotowa koła tylnego prawego jest niedostępna na szynie CAN.
Czy możliwe, że znowu mam uwalony sterownik? Macie jakieś pomysły?
Wtyczka bez śladów zalania, wilgoci. Potraktowana contact spray.
Ostatnio wymieniałem przewody hamulcowe, sztywne jak i elastyczne, przejechałem z 200km i zaczęło sypać błędami.
Dodam jeszcze, że ostatnimi czasy z pompy abs wydobywał się głośny pisk, nie zawsze, ale często. Przestawało piszczeć po wciśnięciu hamulca, mocnym dodaniu gazu i dalej wracało.

Re: Abs, esp, wspomaganie kierownicy

: 3 kwie 2024, o 22:16
autor: kamilcioo
Po głębszej diagnozie podczas podczas testu prędkości kół prawy tylny czujnik zaczął wariować, ale dopiero przy większych prędkościach. Rozebrałem koło, pierścień abs był uszkodzony. Po wymianie pierścienia wszystkie błędy zniknęły.