W204 przed i po lifcie

Moderatorzy: f1sz, majkel84, perzu126, Hamrok

Viper_PDT
Posty: 1673
Rejestracja: 21 paź 2015, o 22:14
Lokalizacja: Wrocław CiTy

Re: W204 przed i po lifcie

Post autor: Viper_PDT »

Czekam na więcej smaczków - Panowie, u nas jak na spowiedzi:)
Bóg stworzył Ziemię, Niemcy - Mercedesa...

Mercedes W203 FL 220CDI 2005 - EX
Mercedes W204 FL 250CGI 2011 /////AMG - obecnie
Mercedes W213 E400 /////AMG - obecnie
Awatar użytkownika
majkel84
Moderator
Posty: 454
Rejestracja: 4 cze 2017, o 11:25
Lokalizacja: Zagłębie Dąbrowskie

Re: W204 przed i po lifcie

Post autor: majkel84 »

Co Viper chcesz jeszcze wiedzieć..?? :-D
Ze firmy kombinują jak mogą żeby zmniejszyć odpad produkcyjny, kombinacje i sztuczki alpejskie w tym pasty do butów kiwi i inne czernidła żeby zakryć niedoskonałości oraz wady produkcyjne.
W jednej firmie gdzie pracowałem używało sie więcej pasty do butów niż tworzywa.. :-P przy produkcji lusterek do samochodów w tym tez Premium. Wady przebarwienia, przeblyszczenia powstałe przy procesie w wtrysku maskowało sie różnymi sposobami żeby były nie widoczne, ale to do momentu kiedy klient taki kupi auto i dobrze je sobie umyje. Często to są wady na które nie zwrócił byś uwagi oglądając nowe auto. Ale wymagania to wymagania, a produkcja nie może sobie pozwolić na duży odpad.
w204 320 CDI :mrgreen: AMG pakiet
WDD2040221A157833
Star Diagnosis Śląsk - kontakt priv
Viper_PDT
Posty: 1673
Rejestracja: 21 paź 2015, o 22:14
Lokalizacja: Wrocław CiTy

Re: W204 przed i po lifcie

Post autor: Viper_PDT »

Wszystko chce wiedziec:D

Wiesz...ja mam do czynienia z prawie samymi nowymi autami i z roku na rok są coraz gorzej wykonane...coraz cieńsza blacha, coraz mniej spinek/srubek, coraz mniej plastiku, ciągle spadająca jakosc i to począwszy od marek srednich po premium. Jedyna marka, ktora nie obniza poziomu to VW- tam nadal jest tak samo.
Bóg stworzył Ziemię, Niemcy - Mercedesa...

Mercedes W203 FL 220CDI 2005 - EX
Mercedes W204 FL 250CGI 2011 /////AMG - obecnie
Mercedes W213 E400 /////AMG - obecnie
Awatar użytkownika
Yacub
Posty: 33
Rejestracja: 4 gru 2016, o 07:35
Lokalizacja: Gliwice

Re: W204 przed i po lifcie

Post autor: Yacub »

Viper_PDT pisze:Wszystko chce wiedziec:D

Wiesz...ja mam do czynienia z prawie samymi nowymi autami i z roku na rok są coraz gorzej wykonane...coraz cieńsza blacha, coraz mniej spinek/srubek, coraz mniej plastiku, ciągle spadająca jakosc i to począwszy od marek srednich po premium. Jedyna marka, ktora nie obniza poziomu to VW- tam nadal jest tak samo.

Kompletnie się z tym nie zgodzę. Akurat współpracuje z VAGiem i tam po aferze "diesel gate" są szukane największe oszczędności.
Cieńsza blacha hmm odkąd pracuje goła ma 0,8mm - cieńszej nie spotkałem:
Obrazek
Spinki/śrubki - o tym decyduje inżynier.
Coraz mniej plastiku - chyba coraz więcej.
_____________
W204 T 200 Kompressor '09
W124 260E '91
W203 T 200 Kompressor '04 ex
W123 200D '83 ex
Awatar użytkownika
majkel84
Moderator
Posty: 454
Rejestracja: 4 cze 2017, o 11:25
Lokalizacja: Zagłębie Dąbrowskie

Re: W204 przed i po lifcie

Post autor: majkel84 »

Ja tam mogę wypowiedzieć sie o tworzywach sztucznych w motoryzacji tylko. Nie jedno krotnie spotkałem sie z opinią ze plastiki w audi są lepsze jakościowo od vw a skoda i seat to juz w ogóle z recyklingu, totalnie nie prawda.. ktos powie jak to w audi mniej skrzypi lepiej wygląda, jasne ale to akurat juz tlumaczylem dlaczego tak jest. Audi widocznie ma większe wymagania, inżynierowie wykonują staranniej formy do wtrysku, większe wymagania w stosunku do wykonawcy części... jakies natryskiwanie gumą by było ładniejsze, a tworzywa są tak samo jakościowo dobre.
Jak dany projekt trafi do firmy w której będą kręcić kombinować i audytorzy tego nie wyłapią, pozwolą produkować to części będą jakie będą.
w204 320 CDI :mrgreen: AMG pakiet
WDD2040221A157833
Star Diagnosis Śląsk - kontakt priv
Awatar użytkownika
Yacub
Posty: 33
Rejestracja: 4 gru 2016, o 07:35
Lokalizacja: Gliwice

Re: W204 przed i po lifcie

Post autor: Yacub »

majkel84 pisze:Ja tam mogę wypowiedzieć sie o tworzywach sztucznych w motoryzacji tylko. Nie jedno krotnie spotkałem sie z opinią ze plastiki w audi są lepsze jakościowo od vw a skoda i seat to juz w ogóle z recyklingu, totalnie nie prawda.. ktos powie jak to w audi mniej skrzypi lepiej wygląda, jasne ale to akurat juz tlumaczylem dlaczego tak jest. Audi widocznie ma większe wymagania, inżynierowie wykonują staranniej formy do wtrysku, większe wymagania w stosunku do wykonawcy części... jakies natryskiwanie gumą by było ładniejsze, a tworzywa są tak samo jakościowo dobre.
Jak dany projekt trafi do firmy w której będą kręcić kombinować i audytorzy tego nie wyłapią, pozwolą produkować to części będą jakie będą.
Ja tez siedzę w tym 8 lat, dostarczamy/projektujemy części praktycznie dla wszystkich marek :)
Co do wymagań jeżeli chodzi o proces wtrysku/budowę formy są identyczne w Grupie VW. Nie ma takiego czegoś że dla skody wykonują mniej staranniej a dla Audi bardziej się starają :) :) Co do wymagań materiałowych też są wspólne dla grupy - w zależności od tworzywa dopuszczane je ok 10% recyklingu.
Co do kombinowania jak najbardziej - jeżeli ktoś z dostawców "ciula" i dostarcza produkt nie zgodny ze specką klienta to wtedy robi się klops. Może się zdażyć w Ladzie i zarówno w Mercedesie :)
Skoda jest tańsza - to wynika z założeń jakie ma producent. W Audi masz mięciutkie i miłe w dotyku tworzywa a Skodzie twarde ale obydwa przykręcone są odpowiednia ilością wkrętów. Można by elaboraty wypisywać... generalnie największe różnice widzę w samych ludziach i sposobie zażądania - Bawarczycy to wzór....
_____________
W204 T 200 Kompressor '09
W124 260E '91
W203 T 200 Kompressor '04 ex
W123 200D '83 ex
Awatar użytkownika
majkel84
Moderator
Posty: 454
Rejestracja: 4 cze 2017, o 11:25
Lokalizacja: Zagłębie Dąbrowskie

Re: W204 przed i po lifcie

Post autor: majkel84 »

yacub, też pracuje przy tym już troszeczkę, zajmuje się pierwszymi uruchomieniami na wtrysku, wprowadzaniem nowych projektów. Ja się z tym nie zgodzę jednak że dla grupy np. VW formy i procesy są jednakowe, wynika to z tego ze formy robi się w rożnych narzędziowniach i nie rzadko już nawet w chinach za 1/3 ceny tego co w europie. Z czegoś ta różnica wynika która wychodzi później przy produkcji, jakość materiału z której zrobiono formę i wiele innych. Chińczyki też potrafią zrobić dobrą formę jaki im się zapłaci odpowiednio. To gdzie zleca sie wykonanie form nie decyduje np. VW group czy Mercedes. U ciebie w firmie produkujecie np. boczki do drzwi, a u mnie jakieś inne pierdoły, u ciebie jest nowoczesny park maszynowy i peryferii do nich potrzebnych u mnie np. nie. Jaką masz pewność ze u mnie produkcja na co dzień jest perfekt jak podczas audytu i nie tuszuje się wad itp. ba ja u ciebie nie mam. A też produkujemy dla VW.. :mrgreen:
Firma firmie nie równa, w ogóle temat rzeka.
w204 320 CDI :mrgreen: AMG pakiet
WDD2040221A157833
Star Diagnosis Śląsk - kontakt priv
Viper_PDT
Posty: 1673
Rejestracja: 21 paź 2015, o 22:14
Lokalizacja: Wrocław CiTy

Re: W204 przed i po lifcie

Post autor: Viper_PDT »

Co do coraz cieńszej blachy to nie mialem akurat tutaj na mysli VW, ale chociazby Mitsubishi, gdzie naprawa blacharska drzwi jast bardzo trudna, bo są zrobione z blachy cienkiej jak papier...nie wiem...0,5? Przykladowo Toyota vs VW - w Toyocie zderzaki wiszą niemal w powietrzu, demontaz zajmuje 5minut, a jednak VW jest poskladany lepiej, wiecej jest calej " biżuterii". Dalej...najnowszy Avensis...tunel srodkowy jest zrobiony z dokladnoscią do...metra...odchyly w lewą i prawą stronę po 5 cm, a jak tunel Ci sie znudzi to Twoje 5 letnie dziecko zdemontuje go w calosci przez zwyczajny przypadek, a przy zamykaniu drzwi nie zdziw sie jak klamka zostanie Ci w ręce. A w VW wszystko jest poskladane odpowiednio, przez co uwazam, ze nadal trzyma tą swoją jakosc. Wiadomo...wszedzie sa oszczednosci, tak samo w Mercedesie jak i Bentley-u, ale nie tak drastyczne...
Bóg stworzył Ziemię, Niemcy - Mercedesa...

Mercedes W203 FL 220CDI 2005 - EX
Mercedes W204 FL 250CGI 2011 /////AMG - obecnie
Mercedes W213 E400 /////AMG - obecnie
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 42 gości