Czy warto serwisować w ASO?

Moderatorzy: f1sz, majkel84, perzu126, Hamrok

Elvis_P
Posty: 14
Rejestracja: 25 lis 2011, o 21:37
Lokalizacja: Szczecin

Czy warto serwisować w ASO?

Post autor: Elvis_P »

Witam,
Jestem ciekawy waszej opinii na temat serwisowania samochodu w ASO.

Moje auto to C180K 2010, aktualny przebieg 65000km. Do ostatniego przeglądu posiadałem pakiet serwisowy więc wszelkie koszty przeglądu i ewentualnych napraw mnie nie interesowały.
Ale dodatkowa ochrona się skończyła i zastanawiam się czy jest sens kontynuowania przeglądów w Mercedesie? Bo niby 650 zł za wymianę oleju (na tyle określono mi maksymalny koszt przeglądu w ASO, w moim przypadku B) to sporo. Choć z drugiej strony przecież sprawdzane są i inne elementy samochodu, a bynajmniej powinny być :).

Czy waszym zdaniem serwisowanie samochodu w ASO może pomóc np. w jego przyszłej odsprzedaży? Czy może przeciwnie, korzystanie z autoryzowanych serwisów to "nabijanie się samemu w butelkę" ?

Pozdrawiam
Łukasz
Pafu
Posty: 11
Rejestracja: 30 sty 2014, o 18:44

Post autor: Pafu »

To taka sciema dla klienta - zwykle działa na tych mniej ogarniętych - którzy nie włożą choćby trochę czasu żeby sprawdzić ile na tym zyskują ..

Kupiłem miesiąc temu C63 AMG z 2010r w tym pakiecie i szczerze powiem że nie zadziałało to na mnie wcale - bo wiem dokładnie że jak masz zapłacić za coś w Serwisie to i tak zapłacisz..

Jak dla mnie szkoda na to kasy.

Wczoraj zmieniłem Serwis na znajomy warsztat ( specjalizuje sie w GTR i Porsche ) bo porównując koszt wymiany sprężyn i ustawienie zawieszenia ..3500 zł serwis i 1000 zł warsztat...więcej nie trzeba komentować.
C63 AMG 2010r. DESIGNO MAGNO PLATIN
magic1979
Posty: 106
Rejestracja: 2 lip 2012, o 22:11

Post autor: magic1979 »

tak tylko potem twoje amg będzie warte bez serwisu cenę x a z serwisem y X<Y :-) ,poza tym serwis może twoje auto sprzedać pod swoim znakiem i gwarancją stanu auta a to pomaga tym. kolego pafu sądzisz że każdy który serwisuję auto w autoryzowanym serwisie jest mniej ogarnięty? :-) zapewniam Cie że godzina czasu niektórych klientów może być więcej warta niż twoje sprężyny.jeśli chodzi o ustawienie zawieszenia to czy mają 100% wiedzę na ten temat?z tego co wiem to jest ze 25 różnych konfiguracji w W204 a stacje mają 5 co najwyżej w kompie. :-) a AMG to wątpię że tam się znajduje.będzie na czują :-) efekt taki że nic poprawie nie działa i zużywa się. z 457KM to może się skończyć na lewy pasie...
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 1671
Rejestracja: 17 wrz 2009, o 17:27
Lokalizacja: Warszawa Drugi sort, kanalia co szanuje konstytucję.

Post autor: noc »

Indywidualizując się od dywagacji pomiędzy Kolegami i odpowiadając na temat:

Tak - warto do pewnego czasu "stołować się" w ASO.
Powiedzmy 7-lat. Dlaczego? Zawsze w grę wchodzi rękojmia na newralgiczne podzespoły.

Na własnej skórze przekonali się ile jest warta rękojmia - klienci W211 z systemem SBC.
Jedni płacili kilka tysięcy, drudzy symboliczne do 200zł. + ew. poboczne usługi.
Np: wymiana płynu. :mrgreen:
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
Awatar użytkownika
Krakus
Posty: 26
Rejestracja: 23 wrz 2013, o 22:53
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Krakus »

Noc masz rację. Zastanawia mnie tylko, że kupując C63 AMG mam dylemat czy serwis czy nie, gdzie wartość samochodu jest w przedziale pomiędzy 250 000 a 600 000 w zależności od wyposażenia. Mój kosztował mnie 200 000 i nie mam wątpliwości, że przez najbliższe parę lat serwis, a potem może u Ciebie.
Pozdrawiam
Mercedes C200 CGI W204 Elegance
Pafu
Posty: 11
Rejestracja: 30 sty 2014, o 18:44

Post autor: Pafu »

To nie kwestia kasy na to wydanej tylko fachowości warsztatu - przynajmniej tak jest w moim wypadku .
Warsztat w którym będę robił zmiany specjalizuje się w GTR-ach i Porsche - chłopaki dobrze znają sie na swojej robocie i grzebią w mocnych wozach .
Mam grubsze zmiany i serwis ich nie wykonuje ;-)

A na przeglądy okresowe kolego magic1979 napewno podjadę do serwisu ...
C63 AMG 2010r. DESIGNO MAGNO PLATIN
tymoti
Posty: 72
Rejestracja: 10 sie 2013, o 11:05
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tymoti »

Pafu jezeli mowisz o serwisie Ecu :) to mega polecam;)
Pafu
Posty: 11
Rejestracja: 30 sty 2014, o 18:44

Post autor: Pafu »

tymoti pisze:Pafu jezeli mowisz o serwisie Ecu :) to mega polecam;)
Dokładnie. Szykuję u Dominika parę zmian w swoim C63 - będzie 20mm niżej na H&R , szerzej na dystansie H&R 15mm przód i 10 mm tył na stronie, dorzucimy trochę carbonów i wrzucimy nowy sofcik . Jak za dwa tygodnie dolecą 19" HRE to wiosnę będzie można dobrze przywitać ;-)
C63 AMG 2010r. DESIGNO MAGNO PLATIN
mermarcin
Posty: 62
Rejestracja: 16 lut 2013, o 07:41
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mermarcin »

Według mnie nie ma to większego sensu. Koszty takich napraw, czy przeglądów w ASO sa kosmiczne. Nie ma szans zeby to sie zwróciło przy ewentualnej sprzedaży samochodu.

Ps. Osobiście serwisuje u kolegi noc, sporo taniej a jakoś ta sama ;)
1,8 kompressor
Elvis_P
Posty: 14
Rejestracja: 25 lis 2011, o 21:37
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Elvis_P »

Czyli reasumując, bardziej skomplikowane technicznie wersje warto serwisować w ASO chociażby ze względu na oprogramowanie diagnostyczne. A w moim wypadku jeżeli samochód ma już prawie cztery lata i jest to zwykła benzyna to lepiej poszukać jakiegoś porządnego nie autoryzowanego warszatu.
To kolejne pytanie. :mrgreen:
Czy możecie polecić coś konkretnego w szczecinie?
Master_PiT
Posty: 617
Rejestracja: 8 lis 2011, o 21:11
Lokalizacja: Olesno

Post autor: Master_PiT »

Elvis_P pisze:Czyli reasumując, bardziej skomplikowane technicznie wersje warto serwisować w ASO chociażby ze względu na oprogramowanie diagnostyczne. A w moim wypadku jeżeli samochód ma już prawie cztery lata i jest to zwykła benzyna to lepiej poszukać jakiegoś porządnego nie autoryzowanego warszatu.
takie jest także moje zdanie:) zwykła wymiana oleju,zawieszenia u swojego mechanika(ale dobry który nie wrzuca plastelinowych części mówiąc, że to z MB orginał), a typowe ciężkie usterki do ASO gdzie trzeba udać się z grubym portfelem, niektórych części praktycznie też nie da się dostać poza ASO
s202 esprit 220cdi
w203 avantgarde 220cdi - sprzedany
w204 elegance 220cdi - sprzedany :(
W205 220cdi AMG Interior & exterior
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 1671
Rejestracja: 17 wrz 2009, o 17:27
Lokalizacja: Warszawa Drugi sort, kanalia co szanuje konstytucję.

Post autor: noc »

Każdy warsztat ma swoje wady i zalety.
Ma również pewne specjalizacje i wiadomo - tu można dobrze przerobić zawieszenie, tamten idealnie dopasuje "gang" tłumików, ów dopieści wtryski itd.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
Awatar użytkownika
zmichal
Administrator
Posty: 133
Rejestracja: 11 wrz 2009, o 15:02
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: zmichal »

Z autopsji wiem, że w wielu ASO jakość usług to jakieś nieporozumienie.
Przykład na własnej skórze: 2-krotne ustawianie kierownicy do jazdy na wprost, efekt - kierownica wciąż jest krzywo. Chyba ustawię zbieżność w zaprzyjaźnionym, zwykłym warsztacie za 70 zł.
Wymiana pompy SBC - układ zapowietrzony, itd...

Jedyny pozytyw to te pieczątki w książce i darmowa kawa :lol:
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 1671
Rejestracja: 17 wrz 2009, o 17:27
Lokalizacja: Warszawa Drugi sort, kanalia co szanuje konstytucję.

Post autor: noc »

zmichal pisze:Z autopsji wiem, że w wielu ASO jakość usług to jakieś nieporozumienie.
Przykład na własnej skórze: 2-krotne ustawianie kierownicy do jazdy na wprost, efekt - kierownica wciąż jest krzywo. Chyba ustawię zbieżność w zaprzyjaźnionym, zwykłym warsztacie za 70 zł.
Wymiana pompy SBC - układ zapowietrzony, itd...

Jedyny pozytyw to te pieczątki w książce i darmowa kawa :lol:
Za 70zł. pełnej geometrii nie zrobisz.Chyba,że rzeczywiście znajomości.
Swoją drogą nie rozumiem dlaczego masz z tym trudności - to prosty system w tej damie.
Znajomy warsztat robi nam czasem 3 damy z powodzeniem dziennie.
Chyba przesadziłeś.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku pracy przy MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Zwykle tu: http://www.w212.pl/ i tam gdzie MB.
Awatar użytkownika
zmichal
Administrator
Posty: 133
Rejestracja: 11 wrz 2009, o 15:02
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: zmichal »

Ja mówię o W211 i nie przesadziłem. Zbieżność ustawiała mi ASO w Warszawie na Daimlera, a następnie w ramach reklamacji ASO Lenartowicz w Lublinie. Niestety kierownica nadal jest krzywo, z tym, że teraz w drugą stronę niż była :lol: Dlatego trzeci raz nie będe próbował tylko pojadę własnie do zaprzyjaźnionego warsztatu...
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 35 gości