Temperatura silnika CDI
Moderatorzy: f1sz, majkel84, perzu126, Hamrok
Re: Temperatura silnika CDI
Wg mnie to jest optymalna temperatura. Poza tym nowoczesne diesle maja termostaty, które podnoszą temperaturę silnika nawet do 105stopni.
WDB2021211A313360 http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=6667&start=0
Na lato: WDB2084441T098123
Paskudny SUV w gnoju: ML420CDI
Na lato: WDB2084441T098123
Paskudny SUV w gnoju: ML420CDI
Re: Temperatura silnika CDI
Tak to wyglada u mnie:
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
Re: Temperatura silnika CDI
No to u Ciebie rzeczywiście niżej jest ale to pewnie wynika z różnicy silników :)
Dochodzę do wniosku, że tak musi być bo jeśli by coś było nie tak to pewnie temperatura by rosła a tak trzyma te 92-95C.
Zresztą nawet wczoraj w instrukcji czytałem, że w upalne dni i jeździe w górach możesz wskazówka dojść nawet do 120C - byleby ich nie przekroczyła.
Dochodzę do wniosku, że tak musi być bo jeśli by coś było nie tak to pewnie temperatura by rosła a tak trzyma te 92-95C.
Zresztą nawet wczoraj w instrukcji czytałem, że w upalne dni i jeździe w górach możesz wskazówka dojść nawet do 120C - byleby ich nie przekroczyła.
Re: Temperatura silnika CDI
Jeżeli jest upał to tak, temp może dochodzić do 100 stopni, w polskich warunkach raczej nie doświadczych wzrostu temperatury do ponad 100 stopni . Mieszkajac w Irlandii nasze W215 osiga temperatury troche ponad 90 stopni, a jak troche dogrzeje tak jak ostatnio do około 25-28 stopni na zewnatrz, to temperatura cieczy potrafi dość prawie do 100 stopni. Nie ma czym się przejmować.
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
Re: Temperatura silnika CDI
Nie ważne czy zrobiłem 60km czy 300 temp zawsze jest w przedziale 80 do 85st. W tamtym roku na autostradzie w upalny dzień przy 180km/h wyskoczyła nieco ponad 85st C. Od kad mam tak się zachowuje i nie wydaje mi się że termostat do wymiany. Zauważcie że stare w123 i 124 trzymają temp silnika na poziomie 82st.
- antonio426
- Posty: 158
- Rejestracja: 14 sie 2018, o 20:39
- Lokalizacja: Grudziądz
Re: Temperatura silnika CDI
Nie potrafię rozkminic..silnik c200, OM646 po 13 km i spokojnej jezdzie w przedziale 80-90 km temperatura w poziomie 50st-60st przy obecnych temp zew. Na ogrzewanie raczej nie narzekam..termostat do wymiany?
Tomek
Re: Temperatura silnika CDI
Zagrzej auto do temp 90st i obserwuj czy trzyma temp czy też spada? Jesli masz dobry termostat to po zagrzaniu do max czyli tych 90st musi Ci juz trzymać to wskazanie . Inaczej termostat puszcza i silnik niedogrzany.
Mercedes W204 2012r. OM 651 manual C180CDi 178KM 423Nm WDD2040001A689918
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 8 wrz 2019, o 15:59
Re: Temperatura silnika CDI
Ja ostatnimi czasy mam problem, temperatura co jakiś czas podczas jazdy czy na postoju skacze, ale przeważnie spada do 80*C i wyskakuje informacja na wyświetlaczu( taki obrazek termometru w wodzie ;D). Mechanik powiedział żeby wymienić akumulator z racji ze jest tam elektrycznie sterowany termostat, nie wiem nie znam sie, aku wymieniłem sytuacja ta sama :)
Re: Temperatura silnika CDI
Temperatura ma dobić do 80 stopni i tyle. Drobne spadki mogą być normalne. Jeśli nie ma 80stopni to w pierwszej kolejności termostat- od zawsze tak jest.
Co ma akumulator do termostatu? Faktycznie w OM651 jest elektryczny element grzewczy, ale nie ma nic wspólnego z akumulatorem. Fakt faktem mercedes i jego elektronika nie lubi słabych akumulatorów, ale to nie ma nic pracy termostatu
Co ma akumulator do termostatu? Faktycznie w OM651 jest elektryczny element grzewczy, ale nie ma nic wspólnego z akumulatorem. Fakt faktem mercedes i jego elektronika nie lubi słabych akumulatorów, ale to nie ma nic pracy termostatu
WDB2021211A313360 http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=6667&start=0
Na lato: WDB2084441T098123
Paskudny SUV w gnoju: ML420CDI
Na lato: WDB2084441T098123
Paskudny SUV w gnoju: ML420CDI
Re: Temperatura silnika CDI
zgadza się, mechanik trochę poleciał z fantazją..
w204 320 CDI AMG pakiet
WDD2040221A157833
Star Diagnosis Śląsk - kontakt priv
WDD2040221A157833
Star Diagnosis Śląsk - kontakt priv
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 8 wrz 2019, o 15:59
Re: Temperatura silnika CDI
Ponad 80*C jest cały czas, tylko nigdy mi się nie wyświetlała taka informacja na wyświetlaczu a wskazówka zawsze była na ~90*C i sztywno się tam trzymała. Teraz przykładowo jadę do pracy, po 20km z 90~*C opada do 85* i wyskakuje ta "ikonka" o temperaturze a po jakiś 10sekundach wraca na 90*C :D Musze zabrać go na SD, bo zaczyna mi świrować to auto. Mechanior sprawdził węże czy są "miekie" i uznal ze skoro sa, to termostat działa...zmieniam mechanika chyba xd
dodam, ze wentylator się nie załącza kiedy wskazówka osiąga ponad 100*C
dodam, ze wentylator się nie załącza kiedy wskazówka osiąga ponad 100*C
Re: Temperatura silnika CDI
Witam
Ja mam podobny problem
Wymieniłem termostat i zawór sterujący pracą pompy wody. Mój silnik to OM651. 220CDI
Do pracy jadę S3 8km i silnik się dogrzeje do 80st. Po zjechaniu jadę wolniej i temperatura spada. :/ Nie wiem co może być przyczyną :/
Ja mam podobny problem
Wymieniłem termostat i zawór sterujący pracą pompy wody. Mój silnik to OM651. 220CDI
Do pracy jadę S3 8km i silnik się dogrzeje do 80st. Po zjechaniu jadę wolniej i temperatura spada. :/ Nie wiem co może być przyczyną :/
Re: Temperatura silnika CDI
Termostat jakis uczciwy?
Mercedes W204 2012r. OM 651 manual C180CDi 178KM 423Nm WDD2040001A689918
Re: Temperatura silnika CDI
Panowie
Chyba znalazłem.
Winny był korek zbiornika wyrównawczego.
Zauważyłem że po nagrzania węże są mega twarde i aż pojawiam się wyciek przy termostacie. Za to po schłodzeniu węże się zasysały.
Po wymianie korka problem znikł
Chyba znalazłem.
Winny był korek zbiornika wyrównawczego.
Zauważyłem że po nagrzania węże są mega twarde i aż pojawiam się wyciek przy termostacie. Za to po schłodzeniu węże się zasysały.
Po wymianie korka problem znikł
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 38 gości