Wyciek oleju
Moderatorzy: f1sz, majkel84, perzu126, Hamrok
Re: Wyciek oleju
Witam
Mam to samo. Jutro spróbuję to zrobić. Wydaje mi się że wystarczy zrzucić sprężarkę klimy. Dorobię sobie klucz E14 na grzechotkę może da się odkręcić te śruby. Łatwiej było by jak by to nie były torksy, ale coś Mercedes robi pod siebie.
Mam to samo. Jutro spróbuję to zrobić. Wydaje mi się że wystarczy zrzucić sprężarkę klimy. Dorobię sobie klucz E14 na grzechotkę może da się odkręcić te śruby. Łatwiej było by jak by to nie były torksy, ale coś Mercedes robi pod siebie.
Re: Wyciek oleju
Ja już zrobiłem. Prosta sprawa. Służę instrukcja jak coś.
Re: Wyciek oleju
Panowie. Czy ktoś się orientuje czy w podstawie filtra oleju znajduje się zawór zwrotny? Ja po całej nocy mam za dużo oleju na bagnecie. Ale jak odpalę silnik to przez i po jakimś czasie go wyłączę, poczekam 10min to stan jest prawidłowy.
Mechanik powiedział że niby w podstawie filtra oleju jest zawór zwrotny i przez to że przepuszcza to olej z filtra zcieka do miski. Czy tak może być ?
Mechanik powiedział że niby w podstawie filtra oleju jest zawór zwrotny i przez to że przepuszcza to olej z filtra zcieka do miski. Czy tak może być ?
Re: Wyciek oleju
Zawrót zwrotny jest w podstawie filtra oleju w benzynie i faktycznie bywa problematyczny ale w dieslu sie nie spotkałem ... a wymieniłeś całą podstawę z chlodniczka czy tylko oringi ?elmer83 pisze:Panowie. Czy ktoś się orientuje czy w podstawie filtra oleju znajduje się zawór zwrotny? Ja po całej nocy mam za dużo oleju na bagnecie. Ale jak odpalę silnik to przez i po jakimś czasie go wyłączę, poczekam 10min to stan jest prawidłowy.
Mechanik powiedział że niby w podstawie filtra oleju jest zawór zwrotny i przez to że przepuszcza to olej z filtra zcieka do miski. Czy tak może być ?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Re: Wyciek oleju
Tylko oringi. Ale jak denontowalem to nie było wiele oleju w podstawie .esener303 pisze: ↑9 sty 2021, o 19:50Zawrót zwrotny jest w podstawie filtra oleju w benzynie i faktycznie bywa problematyczny ale w dieslu sie nie spotkałem ... a wymieniłeś całą podstawę z chlodniczka czy tylko oringi ?elmer83 pisze:Panowie. Czy ktoś się orientuje czy w podstawie filtra oleju znajduje się zawór zwrotny? Ja po całej nocy mam za dużo oleju na bagnecie. Ale jak odpalę silnik to przez i po jakimś czasie go wyłączę, poczekam 10min to stan jest prawidłowy.
Mechanik powiedział że niby w podstawie filtra oleju jest zawór zwrotny i przez to że przepuszcza to olej z filtra zcieka do miski. Czy tak może być ?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Re: Wyciek oleju
Dorzucę jeszcze zdjęcie starych oringow i nowego. Różnicę widać gołym okiem.
Re: Wyciek oleju
Panowie nikt nie wie czy w podstawie jest zawór zwrotny ?esener303 pisze: ↑9 sty 2021, o 19:50Zawrót zwrotny jest w podstawie filtra oleju w benzynie i faktycznie bywa problematyczny ale w dieslu sie nie spotkałem ... a wymieniłeś całą podstawę z chlodniczka czy tylko oringi ?elmer83 pisze:Panowie. Czy ktoś się orientuje czy w podstawie filtra oleju znajduje się zawór zwrotny? Ja po całej nocy mam za dużo oleju na bagnecie. Ale jak odpalę silnik to przez i po jakimś czasie go wyłączę, poczekam 10min to stan jest prawidłowy.
Mechanik powiedział że niby w podstawie filtra oleju jest zawór zwrotny i przez to że przepuszcza to olej z filtra zcieka do miski. Czy tak może być ?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Re: Wyciek oleju
Nie wiem ale moze tel do serwisu w aso rozjaśni temat
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 24 kwie 2021, o 16:05
Re: Wyciek oleju
Możesz podesłać więcej szczegółów ?
Mam akurat problem z wyciekiem oleju, w204 c200k 184km. Wszystko się osadza na dole na pokrywie, niby dużego wycieku nie widać ale jednak cały czas mokra pokrywa pod autem.
Re: Wyciek oleju
W silniku 271 184km około 3tygodnie temu to sam naprawiłem. Ciekło z uszczelki podstawy filtra oleju. Od razu wymieniłem zaworek zwrotny w podstawie i uszczelke chlodniczki oleju. Wystarczy odkręcić łącznik który idzie z kolumny kierownicy do maglownicy(jedna śruba od strony kierownicy i
się go wyciaga i zwisa) , następnie rozrusznik (dwie śruby od strony dzwona skrzyni biegów i dwie z kablami) jakaś rura-dolot która jest na 2srubach i na wcisk. I obudowę filtra powietrza trzeba było wyciagnac. Potem odkręcić 4sruby podstawy filtra oleju, wysunąć podstawę troszkę i na widoku zdjąć opaskę węza wodnego i zdjąć wąż wodny. Warto wymienić zaworek zwrotny. Pasuje z BMW i kosztuje około 60zl a na alle są oferty i wystawiają ten zaworek za 180zl. Gdzieś mam zapisane numer części BMW jak by się to komuś przydalo. Uszczelki podstawy i chlodniczniki kupiłem Elringa nr. 084.220 i 084.130. Teraz nic nie cieknie i po wymianie zaworka zwrotnego podstawy już łańcuch nie stuka po odpaleniu. Oczywiście trzeba też spuścić płyn chłodniczy. Zaworek do spuszczania jest po lewej stronie chlodnicy. Gdy zdejmiesz podstawę filtra i tak sporo płynu wyleci i oleju więc trzeba podstawić jakaś miske. Będziesz chciał nr. Części zaworka zwrotnego z BMW?
się go wyciaga i zwisa) , następnie rozrusznik (dwie śruby od strony dzwona skrzyni biegów i dwie z kablami) jakaś rura-dolot która jest na 2srubach i na wcisk. I obudowę filtra powietrza trzeba było wyciagnac. Potem odkręcić 4sruby podstawy filtra oleju, wysunąć podstawę troszkę i na widoku zdjąć opaskę węza wodnego i zdjąć wąż wodny. Warto wymienić zaworek zwrotny. Pasuje z BMW i kosztuje około 60zl a na alle są oferty i wystawiają ten zaworek za 180zl. Gdzieś mam zapisane numer części BMW jak by się to komuś przydalo. Uszczelki podstawy i chlodniczniki kupiłem Elringa nr. 084.220 i 084.130. Teraz nic nie cieknie i po wymianie zaworka zwrotnego podstawy już łańcuch nie stuka po odpaleniu. Oczywiście trzeba też spuścić płyn chłodniczy. Zaworek do spuszczania jest po lewej stronie chlodnicy. Gdy zdejmiesz podstawę filtra i tak sporo płynu wyleci i oleju więc trzeba podstawić jakaś miske. Będziesz chciał nr. Części zaworka zwrotnego z BMW?
Re: Wyciek oleju
Panowie
Czy znacie jeszcze jakieś typowe punkty wycieku oleju w silniku OM651 ?
Wymieniłem oringi w podstawie filtra, wymieniłem oringi chłodnicy oleju. Nadal silnik brudny. Kupiłem endoskop i sprawdziłem , noc nie widać. Mam już dość :/
Czy znacie jeszcze jakieś typowe punkty wycieku oleju w silniku OM651 ?
Wymieniłem oringi w podstawie filtra, wymieniłem oringi chłodnicy oleju. Nadal silnik brudny. Kupiłem endoskop i sprawdziłem , noc nie widać. Mam już dość :/
Re: Wyciek oleju
O którym silniku piszesz ?DUDI189 pisze: ↑25 kwie 2021, o 12:20 W silniku 271 184km około 3tygodnie temu to sam naprawiłem. Ciekło z uszczelki podstawy filtra oleju. Od razu wymieniłem zaworek zwrotny w podstawie i uszczelke chlodniczki oleju. Wystarczy odkręcić łącznik który idzie z kolumny kierownicy do maglownicy(jedna śruba od strony kierownicy i
się go wyciaga i zwisa) , następnie rozrusznik (dwie śruby od strony dzwona skrzyni biegów i dwie z kablami) jakaś rura-dolot która jest na 2srubach i na wcisk. I obudowę filtra powietrza trzeba było wyciagnac. Potem odkręcić 4sruby podstawy filtra oleju, wysunąć podstawę troszkę i na widoku zdjąć opaskę węza wodnego i zdjąć wąż wodny. Warto wymienić zaworek zwrotny. Pasuje z BMW i kosztuje około 60zl a na alle są oferty i wystawiają ten zaworek za 180zl. Gdzieś mam zapisane numer części BMW jak by się to komuś przydalo. Uszczelki podstawy i chlodniczniki kupiłem Elringa nr. 084.220 i 084.130. Teraz nic nie cieknie i po wymianie zaworka zwrotnego podstawy już łańcuch nie stuka po odpaleniu. Oczywiście trzeba też spuścić płyn chłodniczy. Zaworek do spuszczania jest po lewej stronie chlodnicy. Gdy zdejmiesz podstawę filtra i tak sporo płynu wyleci i oleju więc trzeba podstawić jakaś miske. Będziesz chciał nr. Części zaworka zwrotnego z BMW?
Re: Wyciek oleju
Jest napisane na początku. Benzyniak M271.elmer83 pisze: ↑11 wrz 2021, o 21:49O którym silniku piszesz ?DUDI189 pisze: ↑25 kwie 2021, o 12:20 W silniku 271 184km około 3tygodnie temu to sam naprawiłem. Ciekło z uszczelki podstawy filtra oleju. Od razu wymieniłem zaworek zwrotny w podstawie i uszczelke chlodniczki oleju. Wystarczy odkręcić łącznik który idzie z kolumny kierownicy do maglownicy(jedna śruba od strony kierownicy i
się go wyciaga i zwisa) , następnie rozrusznik (dwie śruby od strony dzwona skrzyni biegów i dwie z kablami) jakaś rura-dolot która jest na 2srubach i na wcisk. I obudowę filtra powietrza trzeba było wyciagnac. Potem odkręcić 4sruby podstawy filtra oleju, wysunąć podstawę troszkę i na widoku zdjąć opaskę węza wodnego i zdjąć wąż wodny. Warto wymienić zaworek zwrotny. Pasuje z BMW i kosztuje około 60zl a na alle są oferty i wystawiają ten zaworek za 180zl. Gdzieś mam zapisane numer części BMW jak by się to komuś przydalo. Uszczelki podstawy i chlodniczniki kupiłem Elringa nr. 084.220 i 084.130. Teraz nic nie cieknie i po wymianie zaworka zwrotnego podstawy już łańcuch nie stuka po odpaleniu. Oczywiście trzeba też spuścić płyn chłodniczy. Zaworek do spuszczania jest po lewej stronie chlodnicy. Gdy zdejmiesz podstawę filtra i tak sporo płynu wyleci i oleju więc trzeba podstawić jakaś miske. Będziesz chciał nr. Części zaworka zwrotnego z BMW?
W205 220cdi 170PS 4matic
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 55 gości