Tryb awaryjny wraz z nieustającą pracą wentylatora chłodnicy
Moderatorzy: f1sz, majkel84, perzu126, Hamrok
Tryb awaryjny wraz z nieustającą pracą wentylatora chłodnicy
Witam serdecznie wszystkich,będzie to długa historia, ale mam nadzieję, że pomożecie mnie naprowadzić na usterkę, która dręczy moją Damę.
Zaczęło się od "wylania" 3go wtrysku, jadąc do mechanika na regenerację zapaliła się na stałe kontrolka ESP (funkcja ESP teraz wyłączona),która od miesiąca zapalała się na jakiś czas i znikała kilkukrotnie , po chwili zapalił się check engine, który wcześniej się nie pojawiał. Mechanik zregenerował wtrysk. Na SD skasował błedy usterek lecz te po uruchomieniu silnika pojawiały się ponownie. Uruchomił kolejny raz SD i z tego co zapamiętałem to filtr DPF wskazywał 106% zapełnienia oraz czujnik filtra cząstek stałych na zapalonym silniku, przy przygazowywaniu wskazywał jedną(niezmienną) wartość. Nie rozwiązaliśmy problemu palących się kontrolek, lecz po 2 dniach same zgasły podczas jazdy, lecz od około 2 miesięcy kontrolka ESP nie gaśnie, check engine raz jest a raz znika i do tego wszystkiego wentylator chłodnicy załącza się kilkadziesiąt sekund po uruchomieniu silnika (moja Żona, od tygodnia, codziennie po powrocie z pracy mówi do mnie "sprzedamjmy odrzutowiec") i towarzyszy przez całą jazdę. Dodam również, że w międzyczasie było wymieniane sprzęgło z powodu awarii wysprzęglika,przez który uciekał płyn chłodniczy. Również zauważyłem regularność w pojawianiu sie "check engine",tzn. zaraz po opadnięciu wskazówki paliwa poniżej pierwszej kreski(tej zaraz nad rezerwą),po zatankowaniu "check engine" nie znika natychmiast, a dopiero kolejnego dnia rano,gdy Żona wyrusza do pracy".
Wiem,że najlepiej podpiąć go pod SD,ale jestem aktualnie w Holandii gdzie nie mam takiej możliwości(w ich serwisach sama diagnostyka komputerowa waha się w przedziale 100-200euro, nie mówiąc o tym że nie mają pojęcia jak obsłużyć sprzęt, który posiadają). Jeżeli ktoś przechodził podobne ekscesy, bądź zna usterkę, która może powodować te wszystkie boleści mojej Damy to proszę o pomoc.
Zaczęło się od "wylania" 3go wtrysku, jadąc do mechanika na regenerację zapaliła się na stałe kontrolka ESP (funkcja ESP teraz wyłączona),która od miesiąca zapalała się na jakiś czas i znikała kilkukrotnie , po chwili zapalił się check engine, który wcześniej się nie pojawiał. Mechanik zregenerował wtrysk. Na SD skasował błedy usterek lecz te po uruchomieniu silnika pojawiały się ponownie. Uruchomił kolejny raz SD i z tego co zapamiętałem to filtr DPF wskazywał 106% zapełnienia oraz czujnik filtra cząstek stałych na zapalonym silniku, przy przygazowywaniu wskazywał jedną(niezmienną) wartość. Nie rozwiązaliśmy problemu palących się kontrolek, lecz po 2 dniach same zgasły podczas jazdy, lecz od około 2 miesięcy kontrolka ESP nie gaśnie, check engine raz jest a raz znika i do tego wszystkiego wentylator chłodnicy załącza się kilkadziesiąt sekund po uruchomieniu silnika (moja Żona, od tygodnia, codziennie po powrocie z pracy mówi do mnie "sprzedamjmy odrzutowiec") i towarzyszy przez całą jazdę. Dodam również, że w międzyczasie było wymieniane sprzęgło z powodu awarii wysprzęglika,przez który uciekał płyn chłodniczy. Również zauważyłem regularność w pojawianiu sie "check engine",tzn. zaraz po opadnięciu wskazówki paliwa poniżej pierwszej kreski(tej zaraz nad rezerwą),po zatankowaniu "check engine" nie znika natychmiast, a dopiero kolejnego dnia rano,gdy Żona wyrusza do pracy".
Wiem,że najlepiej podpiąć go pod SD,ale jestem aktualnie w Holandii gdzie nie mam takiej możliwości(w ich serwisach sama diagnostyka komputerowa waha się w przedziale 100-200euro, nie mówiąc o tym że nie mają pojęcia jak obsłużyć sprzęt, który posiadają). Jeżeli ktoś przechodził podobne ekscesy, bądź zna usterkę, która może powodować te wszystkie boleści mojej Damy to proszę o pomoc.
MB w204 c200 (2.2cdi, 2008)
Jeśli pierwsza diagnostyka została wykonana poprawnie musisz zająć się DPF-em. Jak filtr jest zapchany samochód będzie chciał go wypalić nawet przy jeździe miejskiej stąd naprzemian gaśnie i zapala się "check".
Możesz sam spróbować wypalić DPF jadąc z możliwie stałą prędkością około 120 przez jakieś 15-20 minut.
Możesz tez wypalić go programowo na SD. Wymień tez czujnik róznicy ciśnień (czujnik DPF)
Sprawdź jeszcze czy przypadkiem nie przybywa ci "oleju"
Co do wentylatora to rozumiem że pracuje cały czas na najwyższych obrotach. Może to być tzw. Fan control module. Tu jest watek o tym
wentylator
Niestety nie wystepuje jako osobny element trzeba wymienić cały wentylator
Możesz sam spróbować wypalić DPF jadąc z możliwie stałą prędkością około 120 przez jakieś 15-20 minut.
Możesz tez wypalić go programowo na SD. Wymień tez czujnik róznicy ciśnień (czujnik DPF)
Sprawdź jeszcze czy przypadkiem nie przybywa ci "oleju"
Co do wentylatora to rozumiem że pracuje cały czas na najwyższych obrotach. Może to być tzw. Fan control module. Tu jest watek o tym
wentylator
Niestety nie wystepuje jako osobny element trzeba wymienić cały wentylator
W204 C250 CDI
Dziękuję bardzo, Odpowiedź bardzo pomogła. Po wymianie czujnika różnicy ciśnień ustąpiły wszystkie przykre usterki wraz z choinką na zegarach. Tylko temat nieustającej pracy wiatraka pozostał i przy około 160km/h temperatura wchodzi na zaledwie 80 stopni. Czy to termostat?
Jeszcze raz dziękuję za bezcenne porady.
Jeszcze raz dziękuję za bezcenne porady.
MB w204 c200 (2.2cdi, 2008)
Jeśli wiatrak pracuje cały czas na pełnych obrotach to nic dziwnego, że silnik jest niedogrzany.
Prawdopodobnie moduł wentylatora nie dostaje sygnału z ECU lub sam w sobie jest uszkodzony i wszedł w coś w rodzaju trybu awaryjnego- pracuje na pełnych obrotach żeby nie doprowadzić do przegrzania silnika. Moduł niestety jest wymieniany razem z wentylatorem=€ (pisałem o tym powyżej).
Może być to oczywiście również uszkodzony kabel/zwarcie.
Sprawdziłbym jeszcze układ klimatyzacji- ciśnienie w układzie/sprawność czujnika ciśnienia klimatyzacji.
Prawdopodobnie moduł wentylatora nie dostaje sygnału z ECU lub sam w sobie jest uszkodzony i wszedł w coś w rodzaju trybu awaryjnego- pracuje na pełnych obrotach żeby nie doprowadzić do przegrzania silnika. Moduł niestety jest wymieniany razem z wentylatorem=€ (pisałem o tym powyżej).
Może być to oczywiście również uszkodzony kabel/zwarcie.
Sprawdziłbym jeszcze układ klimatyzacji- ciśnienie w układzie/sprawność czujnika ciśnienia klimatyzacji.
W204 C250 CDI
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 1 gość