.....i wreszcie kupiony

Moderatorzy: f1sz, majkel84, perzu126, Hamrok

nuras62
Posty: 79
Rejestracja: 6 gru 2014, o 17:49
Lokalizacja: Bydgoszcz

.....i wreszcie kupiony

Post autor: nuras62 »

:-D :-D
Wita po dłużej przerwie,ale z dużym bananem na twarzy :-D
w końcu kupiony w204, kombi, Avangarde C180 Kompressor 156kM 2008r
139tys.km, z prywatnych rąk, 3 dni jeżdżenia po niemcowni :)))), ale trafiony- stan perfekcyjny-przemierzony cały-lakier oryginał-przepiękny stan, auto bardzo zadbane, niestety w ramach kompromisów-6-biegowy manual- miał być automat. Stan auta zadecydował że -jednak ten...... :lol:

VIN- WDD2042461F231848
olej i filtry wymienione przy 136tys, dodatkowo opony zimowe po 1 sezonie z felgami stalowymi i kołpakami ori MB
jestem super zadowolony, auto idzie do gazowni
pozdr
MB W124 Coupe M104 automat-dożywocie i...
MB C180 Avantgarde WDD2042461F231848
new MB C180 Classic pakiet AMG WDD2040451F362092
Awatar użytkownika
Shrek
VIP
Posty: 1357
Rejestracja: 29 wrz 2015, o 08:15
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Shrek »

Gratuluję! Ja też czekałem kilka miesięcy, aż znalazła się moja wymarzona, też z jednym kompromisem, mały wyświetlacz bez nawigacji :) ale za to spełnione trzy kryteria jakie zadałem, bezwarunkowo automat w benzynie, grzane fotele i sedan, dodatkowo nie srebrny i nie czarny i z przebiegiem nie większym niż do 100kkm. Warto było czekać.

Z ciekawości zapytam, bo jest wiele sprzecznych opinii co do gazu, słyszę wiele negatywów jak rozpadające się silniki, dużo awarii, komplikacji, ale żadnych szczegółów, same ogólniki jakby zazdrosne, a nie poparte wiedzą i doświadczeniem, a głównie z ust mechaników, a nie użytkowników. Poza tym co warto brać pod uwagę i za ile, bo nie ukrywam, zawiedziony jestem nieco paliwożernością tego modelu (204/1.8/156KM)
W169, W245, W246 i W204 - wszystko minęło ale gwiazda pewnie kiedyś wróci ... :mrgreen:
Awatar użytkownika
icebear
Posty: 286
Rejestracja: 24 lut 2014, o 17:56
Lokalizacja: Łódź

Post autor: icebear »

C180 i gazujesz? Hmm... Zapalniczka, to zapalniczka.
W203 200CDI 156KM Classic -sprzedane
W204 220CDI 170KM Avantgarde -sprzedane
F10 520i 184KM -obecnie
pzloty
Posty: 55
Rejestracja: 29 wrz 2015, o 10:22

Post autor: pzloty »

Ja jutro stawiam do gazowane. Poprzedni autem ponad 100 tyś na LPG i zero problemów. Jedno o czym trzeba pamiętać to żeby nie sugerować się cena instalacji. Bo tanio nie = dobrze. Jak ktoś będzie żałował kasy na początku to później zamiast oszczędności i ciesze nią się z jazdy będą problemy i koszty.
S204 C200 Kompressor Avantgarde 2009r
Awatar użytkownika
Shrek
VIP
Posty: 1357
Rejestracja: 29 wrz 2015, o 08:15
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Shrek »

Właśnie w tym rzecz, że tanio nie jest nigdy dobrze ale u mnie, w zestawieniu 10-15 kkm rocznie, to wydatek nieopłacalny jest mimo oszczędności na paliwie. Nie zamierzam jeździć tym autem więcej jak 2 lata, więc inwestycja nijak się ma, do wyliczeń i kwota wydana nawet się nie zwróci, w różnicy ceny paliwo / gaz.

Kiedyś jeździłem 80-100 kkm rocznie i wydane 6 kzł w Gran Voyager'a mi się zwróciło w spalaniu po roku, a jeździłem nim 5 lat i to miało sens. Przypuszczam, że taka idealna instalacja do 204 nie będzie mniej jak 4 tys zł więc licząc prosto, jest to kompletnie nie do odbicia w dwóch latach posiadania i jeżdżenia tej ilości km co ja. Temat dla mnie zamknięty :)
W169, W245, W246 i W204 - wszystko minęło ale gwiazda pewnie kiedyś wróci ... :mrgreen:
Awatar użytkownika
korzen
VIP
Posty: 2737
Rejestracja: 28 wrz 2015, o 10:27
Lokalizacja: Bedzin

Post autor: korzen »

Ja mialem gaz w poprzednim aucie... Raczej pierwszy i ostatni raz.. Pomine kwestie estetyczne (wlew pod klapka, ale wtryski pod maska jakies rurki, reduktor, do tego ten dokaldany wskazniko przelacznik :roll: ), wolnego tankowania i butli w bagazniku. Wierzcie mi, ale trwalosc silnika spada w niektorych przypadkach dosc znacznie. LPG mialem PRINS (wtryski kehin) za 6500zl. Po 100tys u poprzedniego wlasciciela u mnie spadek kompresji na 2 ostatnich garach>nierownomierne obciazenie ukladu tlokowokorbowego>przytarta panewka>silnik do wymiany (remont 10-12tys zl, 3.5V6). Oszczednosci na gazie kosztowly mnie 2 razy wiecej niz jak jezdzilbym na Pb.
Do tego jestem przewrazliwiony na punkcie samochodu i ja czulem roznice (inni jezdzac moim autem nie) LPG vs Pb. Caly czas monitorowalem mieszanke, zalozylem lubryfikacje... Finalnie na nowym silniku i tak jezdzilem na Pb bo gaz cos czasem swirowal...
Kto co lubi... Ja tam nie lubie poprawiac fabryki w taki sposob. W infiniti nie mialem opcji "ekonomicznej", ale w W204 mozna przeciez kupic CDI??
S204 C200Kompressor Elegance 2008r
WDD2042411F204552
nuras62
Posty: 79
Rejestracja: 6 gru 2014, o 17:49
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: nuras62 »

Koledzy gazownia to kwestia indywidualna- każdy ma prawo wyboru
Ja planuję auto użytkować ok 10 lat- ze względu na bardzo dobry stan auta :-D
więc z założenia inwestycja uzasadniona ekonomicznie ! Kwestia istotna nie mam zamiaru oszczędzać na instalacji, a przede wszystkim na profesjonalnym jej montażu i zaprogramowaniu. Każdy silnik trzeba indywidualnie ocenić w kwestii przydatności do gazu, nie każdy motor się do takich modyfikacji kwalifikuje. Ale nie ma co ukrywać -nawet tak bogate kraje jak Niemca,Holandia, Belgia czy Włochy sa pełne zagazowanych aut- kwestia odpowiedniego montażu instalacji i serwisu. Lobby paliwowe nigdy nie będzie zadowolone z takich modyfikacji ;-)

szerokości i przyjemności
MB W124 Coupe M104 automat-dożywocie i...
MB C180 Avantgarde WDD2042461F231848
new MB C180 Classic pakiet AMG WDD2040451F362092
Awatar użytkownika
icebear
Posty: 286
Rejestracja: 24 lut 2014, o 17:56
Lokalizacja: Łódź

Post autor: icebear »

Każdy ma prawo wyboru w końcu, to jego auto ja osobiście nie założę gazu w żadnym aucie. Miałem raz i dziękuję problem z parkowaniem w garażach poziomowych i podziemnych dodatkowo.
W203 200CDI 156KM Classic -sprzedane
W204 220CDI 170KM Avantgarde -sprzedane
F10 520i 184KM -obecnie
miluch
Posty: 286
Rejestracja: 25 sty 2011, o 21:37
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: miluch »

icebear pisze:Każdy ma prawo wyboru w końcu, to jego auto ja osobiście nie założę gazu w żadnym aucie. Miałem raz i dziękuję problem z parkowaniem w garażach poziomowych i podziemnych dodatkowo.
Zgadzam się z kolegą w 100% :-)
C 180 Kompressor T ----> był
E 250 CGI coupe ----> był
C 220d Estate W205 ----> jest
Awatar użytkownika
Damian
VIP
Posty: 327
Rejestracja: 8 lip 2014, o 09:32
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: Damian »

Gratuluje zakupu :) zakładaj gaz i się nie przejmuj, 4 tys za IVtą generacje? bez przesady ..
Odwieczna wojna z LPG :), mówcie co chcecie, jeżdżę za 25zł/100KM. Jeżeli jest możliwość jazdy taniej, to dlaczego nie skorzystać?
W204 1.8K
WDD2040411F009939
Awatar użytkownika
korzen
VIP
Posty: 2737
Rejestracja: 28 wrz 2015, o 10:27
Lokalizacja: Bedzin

Post autor: korzen »

Bo kto placi tanio, placi 2 razy ;) Obys sprzedal samochod zanim zaczna sie problemy... Ja nie zdazylem :-/

Dla mnie jedyna opcja to wtrysk gazu w fazie cieklej. Problem wypalania gniazd zaworowych nie wystepuje. Nie ma parownika, dodatkowych filtrow i innego dziadostwa. Ktos mial z tym stycznosc?? Ponoc u nas LPG jest strasznie kiepskiej jakosci i nie bardzo to gra z tymi instalacjami? Taka w fazie cieklej np Vialle LiquidSi to bylaby fajana opcja...
S204 C200Kompressor Elegance 2008r
WDD2042411F204552
pzloty
Posty: 55
Rejestracja: 29 wrz 2015, o 10:22

Post autor: pzloty »

No właśnie nasz gaz jest ogromnie zasyfiony i bardzo szybko pada pompa gazu, bo ten syf i opiłki ją zacierają. Więc raczej słabo jak na polskie warunki.
S204 C200 Kompressor Avantgarde 2009r
nuras62
Posty: 79
Rejestracja: 6 gru 2014, o 17:49
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: nuras62 »

Dzięki koledzy za uwagi i komentarze :))
Jak na każdym forum Mercedesa- bywają ortodoksi wykluczający całkowicie gaz, i ci którzy gazownię w aucie akceptują- ".....wybór należy do Ciebie" :))
Przejechałem już różnymi autami zagazowanymi kilka setek tysięcy kilometrów- i jeżeli o instalację się dba i założy się właściwą dla danego motoru- jest OK
....... nie myślałem że temat gazu aż tak zdominuje wątek :-/
pozdr
MB W124 Coupe M104 automat-dożywocie i...
MB C180 Avantgarde WDD2042461F231848
new MB C180 Classic pakiet AMG WDD2040451F362092
luihas
Posty: 48
Rejestracja: 6 wrz 2015, o 22:30
Lokalizacja: Słubice

Post autor: luihas »

Nawet pożądne zapalniczki są na benzynę :)
Nie no ja nie jestem zwolnnikiem LPG na trasie te auto dużo nie pali jedynie miasto ale to normalka śkoda gazowac ale nie merry :oops:
Byl Vaneo 1.7cdi
Teraz c 200 kompressja avantgardge 2007 Black - 204.041
corsaro
Posty: 5
Rejestracja: 11 wrz 2014, o 15:24

Post autor: corsaro »

korzen pisze:Po 100tys u poprzedniego wlasciciela u mnie spadek kompresji na 2 ostatnich garach>nierownomierne obciazenie ukladu tlokowokorbowego>przytarta panewka>silnik do wymiany (remont 10-12tys zl, 3.5V6). Oszczednosci na gazie kosztowly mnie 2 razy wiecej niz jak jezdzilbym na Pb.
korzen pisze:W infiniti nie mialem opcji "ekonomicznej",
Mniemam, że to mowa o silniku VQ35DE - jeśli tak to nie jest to wina LPG, a niestety "TTTM". Silniki te są bardzo popularne w USA, gdzie przecież LPG częściej można spotkać w mariażu z silnikami diesla (autobusy, śmiciarki etc niż w benzyniakach - powód cena LPG=Pb) i niestety często gęsto lubią wyzionąć ducha nawet przed przejechaniem mitycznej pierszej setki (100 tys mil ~ 160tkm).

Ale do co LPG w aucie to moje zdanie jest takie: poniżej 6-8 cylindrów szkoda gazować, bo strata mocy i momentu będzie znacznie bardziej odczuwalna niż w przypadku silników "małolitrażowych" o mocach 150-200KM i 4cyl.

Ewentualne te 4-6 tysięcy złotych na instalacje VSI Prins wolałbym odłożyć na okoliczność np. koneiczności naprawy rozrządu (wada często spotykana w beznyniakach MB).
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 16 gości