Strona 1 z 2

różnice między avantgarde a elegance - zawieszenie

: 26 kwie 2012, o 18:33
autor: Master_PiT
witam.
Czy w204 ma inne zawiechy w różnych wersjach?
mam elegance,brat ma avantgarde jego jest zdecydowanie twardszy, oba maja podobne przebiegi,ten sam rocznik,oba jezdzily w wiekszosci na autostradach.
elegance 2.2cdu
avantgarde 2.0cdi
czyli silniki identyczne

: 27 kwie 2012, o 18:36
autor: noc
Tak, AVA jest obniżona (sprężyny podkładki), amortyzatory o krótszym skoku, zdecydowanie twardsze.

: 27 kwie 2012, o 20:06
autor: Master_PiT
dzięki kolego za uświadomienie. Gdybyś mógł podać z większą dokładnością co i jak byłbym naprawdę wdzięczny :) mam zamiar trochę utwardzić ale na orginale bo juz pare razy opony przytarły o błotnik

: 2 maja 2012, o 18:08
autor: noc
To nie takie proste.Pewnie chciałbyś wykonać, to na oryginalnych częściach.
Potrzebny jest nr.Vin Twojej damy i opis, co zostało do niej dodatkowo dołożone lub zdjęte.
Również przypuszczalne dokładki w przyszłości.Nawet 2 kg. dołożone asymetrycznie zmieniają
zestaw sprężyna/podkładka.

Przy Clasicach sprężyna jest dłuższa z cieńszego drutu.
Przy Avie sprężyna krótsza, ale drut grubszy.

Wyliczenie sprężyny i podkładki polega na dodawaniu punktów za każdy cięższy element.
Np: auto z silnikiem 200CDI 4punkty, z silnikiem 270 cdi 6punktów.
Fabryka produkuje 2-4 sprężyny na dany model + 5 rodzai podkładek.
Z zasady nie używa 1 i 5. Te podkładki są jakby awaryjne.Jeżeli auto chcesz obniżyć, a komfort pozostawić, wystarczy odczytać jakie podkładki założono i jeżeli np: 4 to każdy stopień ~ 8 mm.Więc założenie 2 obniży auto o ~ 16 mm.Niestety podwozie z powodu miękkich sprężyn i amortyzatorów może uderzać na wybojach o podłoże.
Taką wymianę trzeba przemyśleć.Ja uciekłem z Avy.

: 3 maja 2012, o 12:14
autor: Master_PiT
no wlasnie nie chce obnizac tylko troszke utwardzic, z tego co widzialem to ich wysokosc jest identyczna. Ale widze ze to nie takie proste wiec niestety sobie odpuszcze. Nastepnym razem bede kupowal ave. Dzięki za pomoc

: 3 maja 2012, o 21:15
autor: jurek968
Master_PiT pisze:no wlasnie nie chce obnizac tylko troszke utwardzic, z tego co widzialem to ich wysokosc jest identyczna. Ale widze ze to nie takie proste wiec niestety sobie odpuszcze. Nastepnym razem bede kupowal ave. Dzięki za pomoc
Tzn sprawa jest prosta , ale trzeba te sprężyny wymienić i zrobić geometrię.
Zależy jak długo masz zamiar tym autem jeżdzić.
Jak nie posiadasz ETki to podjedż do serwisu niech zobaczą ile kosztują dedykowane sprężyny do Avy dla Twojego Vinu .
Przy okazji zapytaj czy teleskopy dla Avy mają też inne numery.
( nawet jeśli mają to Twoje dadzą radę)

: 3 maja 2012, o 22:49
autor: Master_PiT
TO JA JUZ nie wiem, kolega noc zrobil mi wyklad ze sprezyny,jakies podkladki i to nie takie proste a Ty @jurek968 mówisz że nie ma problemu.

W auto juz zainwestowalem sporo wiec chce nim kilka lat pojezdzic.

: 4 maja 2012, o 09:38
autor: jurek968
Master_PiT pisze:TO JA JUZ nie wiem, kolega noc zrobil mi wyklad ze sprezyny,jakies podkladki i to nie takie proste a Ty @jurek968 mówisz że nie ma problemu.

W auto juz zainwestowalem sporo wiec chce nim kilka lat pojezdzic.
Wg. mnie proste.Kolega "noc" tylko słusznie zauważył , że nie jest to taki wyjazd do sklepu po bułki.Trzeba to zrobić z "głową"

Podkładki w mercedesie ( w innych autach rzadko stosuje się taki patent) służą do ustalenia wysokości auta w pewnym ograniczonym stopniu.w każdym innym aucie aby zmienić wysokośc auta dobiera się sprężyny o róznej wysokości.
Sprężyny dobiera się do ciężaru auta , tak aby zachować balans auta.
Im cięższy np. przód to mocniejsze sprężyny - dlatego silnik diesla potrzebuje mocniejszych sprężyn z przodu!Ale im wiekszy silnik( waga) tym ta sprężyna musi być mocniejsza.
W związku z tym u Ciebie podkłądki zostają jakie masz , a dobierasz spręzyny z Ava dla silnika 2,2 diesel - oczywiście na obie osie.
jedeyn kłopot jest w wymianie - może to kosztować więcej niż sprężyny...

p.s. ja wymieniałem spręzyny z ...kilkadziesiąt razy...dobór spręzyn jest kłopotem jeśli chcesz się ścigać na tor lub rajd.Spręzyna pracuje razem ze stabilizatorem i teleskopem , ponadto są rózne nastawy dla róznych nawierzchni - to faktycznie jest problem

: 4 maja 2012, o 12:43
autor: Master_PiT
czyli koniec koncow nalezy tylko wymienic sprezyny na te z avy?
220 i 200 cdi to sa identyczne silniki z innymi mapami. Amorki sa te same w obu wersjach?
czyli moge po prostu wziac vin z 200cdi i kupic sprezyny bo beda bez problemu pasowac?

: 4 maja 2012, o 18:29
autor: noc
Jeżeli gość w ASO będzie na tyle uprzejmy i znający się na rzeczy.
Powinien wbić na EPC Twój nr.Vin zdjąć filtry modelu i podać nr. sprężyn Avy z identycznym wyposażeniem i sprawdzić numer podkładek.
Życzę powodzenia.

: 4 maja 2012, o 19:09
autor: jurek968
Jak widzę w innym topicu podkręciłeś moc , więc twardsze sprężyny będą mile widziane.
Przy dodawaniu gazu nie będzie siadał tył i również przy hamowaniu mniejsze nurkowanie.
Amory nawet jeśli są inne ,to będą wystarczające.Mam ndzieję , że z fabryki dalej mercedes wychodzi na Bilsteinach.

: 5 maja 2012, o 01:52
autor: Master_PiT
orginal z avy w zupelnosci mi wystarczy i bedzie komfortowo.

@noc czy możesz orientacyjnie przybliżyć mi cenę kompletu sprężyn?

Z góry dzięki

: 8 maja 2012, o 20:09
autor: noc
Muszę wyjść z jakichś podstaw, podaj nr.Vin.

: 15 maja 2012, o 09:16
autor: Master_PiT
WDD2040081F222279

: 16 maja 2012, o 17:53
autor: noc
Skorzystałem z EPC i zgłupiałem, zadzwoniłem do ASO i oni też zgłupieli.
Dosłowne tłumaczenie kodu: dobierz część wg. numeru części zdemontowanej, w wypadku braku numeru dobierz z magazynu.
Przepraszam Kolego, ale w tej sytuacji nie pomogę.
Mogę tylko domniemywać, że dane tego auta zostały zniszczone przez hakera lub tak ma być.