Wymiana oleju - 722.6
: 23 mar 2017, o 12:21
Witam wszystkich. Jestem u siebie po przeprowadzonym zabiegu wymiany oleju w skrzynii automatycznej 722.6. Operacja jest dość prosta.
- ueszczelka
- filtr
- wtyczka
- śruba + podkładka
Kupione w ASO - koszt około 40EUR za komplet. Olej Fuchs Titan ATF 4134.
1. Samochód na podnośnik, odkręcamy wszystkie osłony spod silnika.
2. SPrawdzamy pod gumową osłoną czy mamy śrube od konwertera - ja takowej nie miałem.
2. Odkręcamy śrube spustową od miski olejowej skrzyni.
3. Spuszczamy olej - najlepiej do jakiegoś pojemnika gdzie możemy zmierzyć ilość.
4. Odkręcamy miske, trzymamy ją chwile pod skrzynią żeby skapało jak najwięcej i reszte zlewamy do pojemnika z resztą oleju.
5. Przed wyjęciem filtra - podstawcie pojemnik z olejem i delikatnie go wyjmijcie zlewając kolejne 200-300ml z filtra.
6. Czyścimy miske preparatem do odtłuszczania.
7. Zdejmujemy wtyczke która znajduje się na przodzie skrzynii.
8. Instalujemy w odwrotnej kolejności.
9. Dokręcając śruby do miski upewnijcie się, że stopki łapią rant miski :D Śruby powinny być dokręcone momentem 8nm w kolejności jak śruby w głowicy - czyli zaczynamy od środka i potem lecimy krzyżowo
10. Wlewamy taką samą ilość oleju do skrzyni którą spuściliśmy. Odpalamy samochód i wertujemy przez P,R,N,D zostawiając skrzynie na każdej pozycji przez jakieś 10s. Operacje powtarzamy jakieś 10-15 razy.
11. Sprawdzamy olej miarką do tej skrzyni.
12. Robimy procedure resetowania pamięci ;) Gasimy silnik.
- kluczyk w pozycje zapłon
- wciskamy pedał gazu do samego dołu aż kliknie - trzymamy cały czas przez jakieś 10-15s
- trzymając pedał gazu, kluczyk w pozycje 0
- puszczamy pedał gazu i nic nie robiąc w samochodzie czekamy 2min
Skrzynia powinna być zresetowana.
13. Wyjeżdżamy autkiem na przejażdke aby w pełni nagrzać skrzynie. WIS przwiduje ciągłą jazde przez okres 20-30min aby olej w skrzynii nabrał odpowiedniej temperatury roboczej 80>. Jeżeli nie posiadamy SD zalecam dłuższą jazde aby mieć pewność co do rozgrzania oleju.
14. Mierzymy ilość oleju w skrzynii. Powinno być pomiędzy dwiema kreskami max 3/4 w górnej granicy miarki. - Mierzenie wykonujemy tylko na włączonym silniku + rozgrzana skrzynia!!!
15. Cieszymy się nowym olejem.
Jeżeli mamy śube spustową na konwerterze to przy zalewaniu skrzynii pamiętajmy aby wlać na początek max 4.5L, odpalamy silnik, pozwolimy mu pracować pare min, gasimy i dolewamy, ewentualnie dolewamy na włączonym silniku.
Ta metoda nadaje się wtedy gdy olej w naszej skrzynii nie jest mocno sprawcowany. Mój olej przy spuzczeniu był koloru czerwonego więc nie był przepracowany. Jeżeli natomiast olej jest koloru ciemniejszego ale nie bardzo ciemnego lub bardzo brązowego też można zrobić taką wymiane. Gdy olej jest naprawde syfiasty należy zrobić wymiane całkowitą gdzie zostaje nam tylko ASO lub przepłukanie skrzynii pwoiedzmy 2-3 razy metodą opisaną tutaj.
Zdjęcia i pdf z odpowiednim momentem dokręcania śrub wrzuce wieczorem.
Mam nadzieje, że komuś się to przyda.
- ueszczelka
- filtr
- wtyczka
- śruba + podkładka
Kupione w ASO - koszt około 40EUR za komplet. Olej Fuchs Titan ATF 4134.
1. Samochód na podnośnik, odkręcamy wszystkie osłony spod silnika.
2. SPrawdzamy pod gumową osłoną czy mamy śrube od konwertera - ja takowej nie miałem.
2. Odkręcamy śrube spustową od miski olejowej skrzyni.
3. Spuszczamy olej - najlepiej do jakiegoś pojemnika gdzie możemy zmierzyć ilość.
4. Odkręcamy miske, trzymamy ją chwile pod skrzynią żeby skapało jak najwięcej i reszte zlewamy do pojemnika z resztą oleju.
5. Przed wyjęciem filtra - podstawcie pojemnik z olejem i delikatnie go wyjmijcie zlewając kolejne 200-300ml z filtra.
6. Czyścimy miske preparatem do odtłuszczania.
7. Zdejmujemy wtyczke która znajduje się na przodzie skrzynii.
8. Instalujemy w odwrotnej kolejności.
9. Dokręcając śruby do miski upewnijcie się, że stopki łapią rant miski :D Śruby powinny być dokręcone momentem 8nm w kolejności jak śruby w głowicy - czyli zaczynamy od środka i potem lecimy krzyżowo
10. Wlewamy taką samą ilość oleju do skrzyni którą spuściliśmy. Odpalamy samochód i wertujemy przez P,R,N,D zostawiając skrzynie na każdej pozycji przez jakieś 10s. Operacje powtarzamy jakieś 10-15 razy.
11. Sprawdzamy olej miarką do tej skrzyni.
12. Robimy procedure resetowania pamięci ;) Gasimy silnik.
- kluczyk w pozycje zapłon
- wciskamy pedał gazu do samego dołu aż kliknie - trzymamy cały czas przez jakieś 10-15s
- trzymając pedał gazu, kluczyk w pozycje 0
- puszczamy pedał gazu i nic nie robiąc w samochodzie czekamy 2min
Skrzynia powinna być zresetowana.
13. Wyjeżdżamy autkiem na przejażdke aby w pełni nagrzać skrzynie. WIS przwiduje ciągłą jazde przez okres 20-30min aby olej w skrzynii nabrał odpowiedniej temperatury roboczej 80>. Jeżeli nie posiadamy SD zalecam dłuższą jazde aby mieć pewność co do rozgrzania oleju.
14. Mierzymy ilość oleju w skrzynii. Powinno być pomiędzy dwiema kreskami max 3/4 w górnej granicy miarki. - Mierzenie wykonujemy tylko na włączonym silniku + rozgrzana skrzynia!!!
15. Cieszymy się nowym olejem.
Jeżeli mamy śube spustową na konwerterze to przy zalewaniu skrzynii pamiętajmy aby wlać na początek max 4.5L, odpalamy silnik, pozwolimy mu pracować pare min, gasimy i dolewamy, ewentualnie dolewamy na włączonym silniku.
Ta metoda nadaje się wtedy gdy olej w naszej skrzynii nie jest mocno sprawcowany. Mój olej przy spuzczeniu był koloru czerwonego więc nie był przepracowany. Jeżeli natomiast olej jest koloru ciemniejszego ale nie bardzo ciemnego lub bardzo brązowego też można zrobić taką wymiane. Gdy olej jest naprawde syfiasty należy zrobić wymiane całkowitą gdzie zostaje nam tylko ASO lub przepłukanie skrzynii pwoiedzmy 2-3 razy metodą opisaną tutaj.
Zdjęcia i pdf z odpowiednim momentem dokręcania śrub wrzuce wieczorem.
Mam nadzieje, że komuś się to przyda.