Strona 9 z 10

Re: termostat

: 23 cze 2019, o 20:29
autor: bartek1111
Witam
Chciałbym wkoncu uporać się z tym problemem i zacznę od wymiany tego czujnika temperatury powietrza zasysanego tylko pytanie gdzie on się znajduje w moim 651???

Re: termostat

: 15 paź 2019, o 01:59
autor: kawomar
bartek1111 pisze: 23 cze 2019, o 20:29 Witam
Chciałbym wkoncu uporać się z tym problemem i zacznę od wymiany tego czujnika temperatury powietrza zasysanego tylko pytanie gdzie on się znajduje w moim 651???
i jak znalazłeś rozwiązanie ?? mam taki sam problem a termostat mam nowy oryginalny

Re: termostat

: 16 paź 2019, o 02:55
autor: kawomar
czujnik jest na dole z lewej strony zaraz za intercoolerem

Re: termostat

: 16 paź 2019, o 16:12
autor: bartek1111
Witam w wolnej chwili poszukam go i ewentualnie wymienię

Re: termostat

: 4 lis 2019, o 18:56
autor: kroszalak
Witam wszystkich. Ja posiadam W204 C180k z 2008 roku. VIN : WDD2040462A134231
Mój problem wygląda jak na załączonych filmikach bo dużo by tu pisać. Jakiś czas temu miałem wymieniony termostat na oryginalny ( kilka miesięcy już będzie) oraz 2 razy ten sam czujnik temperatury bo podobno jest jeden. Problem wahania temperatury był mniejszy a teraz jest coraz gorzej. nawet krótka jazda kaczy się Check engine coś w stylu problem układem chłodzenia. Gdy zatnie się temperatura jest bardzo wysokie spalanie nawet o polowe większe. Dodam ze po sytuacji z pierwszego filmiku w moment robi się piekielnie gorąco w aucie. Mechanik przypuszcza ze to wina sterownika( Siemens VDO 5WK90713(o7) A004 446 75 40, A271 010 74 46. Chciał bym wyeliminować wszystkie możliwe przyczyny ponieważ wymiana sterownika liczy się z wysokim kosztem a nie chciał bym być zdziwiony że nie pomogło.Z góry dzięki za pomoc.


https://www.youtube.com/watch?v=MYvOyvs ... e=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=-nOH3Da ... e=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=vGLkwau ... e=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=0NWRqdU ... e=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=WdsOPIF ... e=youtu.be

Re: termostat

: 23 lis 2019, o 07:02
autor: mateuszd
Witam, w CGI da się wymienić sam wkład termostatu czy trzeba z całą obudową ? Po jakim czasie ten silnik powinnien osiągnąć 80 stopniiiii przy temp powiedzmy zero stopni na zewnątrz ?

Re: termostat

: 22 lut 2020, o 11:48
autor: Gunio
Witam, wiosna idzie powoli, więc odświeżam temat. Poradził sobie ktoś z tym wahaniem temperatury cieczy w om651? Mam to samo co koledzy: temp. Na zewnątrz powyżej 15 stopni, wskazówka temperatury cieczy dobija do 80 stopni, spada do 70,dobija, spada i tak w kółko, dopiero po 20 paru kilometrach osiąga 90 i stoi. Albo jedziesz ponad 20 km na zimnym silniku, albo gasisz i ponownie odpalasz nie prędzej niż przed pierwszym "wahnięciem" temperatury. Wtedy 90 osiąga w moment i jest ok.

Re: termostat

: 12 maja 2020, o 20:15
autor: jarecki69
Witam kolegów. Widzę ,że problem z termostatem jest dość powszechny. Jak się domyślacie, u mnie jest podobnie lecz wygląda to troszkę inaczej. Cały czas silnik sie pięknie dogrzewał, temp. cieczy stała na 90st zaawsze ale raz przegoniłem auto i gnałem ponad 200km/h i zauważyłem ,że wskazówka mi tańczy pomiędzy 90st a 75st. Gdy zwolniłem i wjechałem do miasta to po pewnym czasie wszystko wróciło do normy. Teraz znów poszalałem na obwodnicy i sytuacja sie powtórzyła - znów temperatura skakała. Przeczytałem wszystkie posty i dochodze do wniosku ,że chyba nie ma sensu wymieniać połowy części układu chłodzenia bo to nic nie daje. Fakt, chciałbym mieć wszystko w aucie na tip-top ale widać, nie jest to mozliwe. Ja mam silnik OM651 i chciałem juz wymieniać termostat ale z tego co tu czytam to raczej niewiele zmieni. Wina to pewnie jakis duperelek, może jak pisał kolega noc - podciśnienie. U mnie nie ma wzrostu spalania - auto na mieście mieści sie w 7l/100km - dla mnie rewelacja. Bee tu zaglądać, może ktoś z Was wkońcu znajdzie konkretne rozwiązanie problemu to wtedy i ja się za to wezmę. Pozdrawiam. 8-)

Re: termostat

: 25 cze 2020, o 16:14
autor: thepaniq
u mnie ta sama sytuacja - jeśli jest ciepło, auto łapie 80 stopni w ciągu kilku kilometrów, po czym wskazówka spada do 70 i tak kilka razy... jeśli jadę trasą 120-140km/h auto nagrzewa się do temp. roboczej szybko, natomiast po mieście potrafi to zająć nawet 10-15km, ale wystarczy że zatrzymam się i zgaszę auto - problem znika, ktoś znalazł rozwiązanie? nie chcę wymieniać wszystkiego po kolei z nadzieją, że będę miał szczęście ;-)

Re: termostat

: 25 cze 2020, o 22:09
autor: perzu126
Na stronie 5 NOC fajnie opisał temat

Re: termostat

: 20 lis 2020, o 20:48
autor: jarecki69
Witam ponownie, otóż jestem po wymianie pompy chłodzenia i co sie okazało? Ano przegoniłem auto aby sie odpowietrzyło dokładnie i jadąc z prędkością ok 200-210 km/h temperatura silnika już nie skacze pomiędzy 90t a 80st. Niezależnie od prędkości temperatura silnika jest stabilna co wcześniej nie miało miejsca. Zatem może problem tkwi właśnie w wadliwek pompie? Mnie zaczęła ciec więc ja wymieniłem. Tak jak ktoś tu pisał wcześniej, te pompy nie pracują w trybie ciągłym lecz do momentu nagrzania silnika sa jakos odłączane. Może ten system wyłączania pompy w zużytych pompach po prostu nie działa jak nalezy i stąd te skoki na wskażniku? U mnie wymiana pompy poskutkowała tym, że wskaźnik stoi na 90st i ani drgnie. Może tu leży rozwiązanie problemu. pozdrawiam.

Re: termostat

: 26 lis 2020, o 01:35
autor: esener303
Dokladnie tak pisze Noc na 5 stronie, pompa działa w dwoch zakresach wydajnosci i jest to sterowane podcisnieniem wiec jak padnie ten element to nawet logiczne ze może wplywac na temp plynu w ukladzie jesli nie dziala np poprawnie w drugim zakresie wydajnosci


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Re: termostat

: 26 lis 2020, o 01:37
autor: esener303
perzu126 pisze:Na stronie 5 NOC fajnie opisał temat
Obrazek


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Re: termostat

: 28 lis 2020, o 21:31
autor: Gios
U mnie problem z temperaturą na szczęście rozwiązał termostat.
Opiszę jak to u mnie wyglądało, może komuś pomoże.
- Do 60 stopni rozgrzewał się bardzo szybko, 80 stopni osiągał po ok 30-40km
- Przy spokojnej jeździe nie było szans na wyższą temperaturę niż 80 stopni
- Kręcąc wysoko silnik udawało się zbliżyć do 85-90 stopni, jednak za chwilę było znów ok 80stopni
- Przy odpuszczaniu pedału gazu temperatura delikatnie spadała po kilkudziesięciu metrach
- Przy jednostajnej jeździe, włączeniu ogrzewania na max temperatura spadała
- Przy 60 stopniach robił się ciepły gumowy wąż idący od termostatu do chłodnicy

Re: termostat

: 12 cze 2021, o 21:26
autor: jarecki69
Witam ponownie, nie cieszyłem sie zbyt długo stojącą prawidłowo wskazówką temp cieczy. Dzis gdy wracałem, miałem dokładnie te same objawy jak tu koledzy opisują czy temp skacze pomiędzy 90st a 70 przez 20 km poczym stabilizuje sie na 90 st. Po niedzieli zajrze do tych przewodów podciśnienia i może cos wymacam tyle, że to dość dziwne. Gdyby przeowdy były peknięte i była nieszczelność, to ta temp cały czas by wariowała a nie ,że po pewnym przejechanym dystansie sie normalizuje prawda? To musi być jakaś głupota ale co? Myślę o tym zaworku podciśnienia kóry podaje do pompy sygnał do zmiany parametrów pracy. Może on tam cos zaczyna szwankować. Nadmienię, że u mnie pompa Vacum po odpaleniu zimnego silnika terkocze przez dwie sek . Ponoć to normalne ale może ona ma wpływ na prace układu regulacji temp chłodzenia. Wkońcu podaje podciśnienie do tego zaworu który reguluje pompę wody. Ktoś może rozkminił ten problem z silnikiem OM651?