Strona 8 z 9

Re: Zbieznosc/Geometria W204 sedan

: 3 lip 2019, o 12:15
autor: ktos92
Nigdy go nie wyjmowałem. N amoje raczej przesunięcie nie powinno być, są otwory montażowe na śruby i podejrzewam, że też są jakieś dodatkowe znaczniki itp. Zerkne w WIS ale raczej jest to mało możliwe.

Re: Zbieznosc/Geometria W204 sedan

: 3 lip 2019, o 22:47
autor: Bartosz1985
Dzieki jak moglbys mi to sprawdzic bylo by super ,bo juz mnie to irytuje ,wzystko sprawdzone proste bez luzow, nowe amory poduszki opony itd

Re: Zbieznosc/Geometria W204 sedan

: 3 lip 2019, o 23:20
autor: adamp.
Magla się nie da przesunąć. Praktycznie wchodzi na sztywno. Jeśli coś Ci stuka przy skręcaniu kołami to dokręć na full łączniki stabilizatora ewentualnie się wybiły. Mi padły lem”a po 5 miesiącach.

Re: Zbieznosc/Geometria W204 sedan

: 4 lip 2019, o 10:45
autor: ktos92
Stuki mogą też być spowodowane zużytmi wachaczmi lub też łożyska amartozatorów.

Re: Zbieznosc/Geometria W204 sedan

: 4 lip 2019, o 10:59
autor: Bartosz1985
u mnie żadnych luzów stuków / Zawieszenie sztywne ;)

Dziś chyba zrzuce koła i może uda mi się zmierzyć czy drązki kierownicze mają takie same odległości ( po gwincie )
i może magiel jest gdzieś na drążkach przekoszonych /

po każdej geometri ustawiam czujnik poziomu skretu na zero .
brakuje mi już pomysłów / Jedynie kąt wsz mam jeden o 0,20 stopni róznicy , ale nie wiem czy on też jest regulowany poprzez sruby jak kąt pochylenia koła.

Mam firmowe Fabie i ona prosto jedzie ( mysle ale komfort )

Re: Zbieznosc/Geometria W204 sedan

: 7 cze 2021, o 17:09
autor: twarog
Czy ktoś umiałby pomóc i wyjaśnić co może być nie tak? Pacjent to C207 1.8 CGI 2010r - wszystkie śruby mimośrodowe działaja - można korygować wszystkie wartości (wiadomo oprócz kąta pochylenia kół tylnych). Auto na 100% bezwypadkowe. Mercedes jest po wymianie spreżyn, amorków, mocowań - wszystko wg kolorów na sprężynach (założone Bilstein), nr oem amorków (założone Sachsy) i nr mocowań (założone Bilsteiny). Amorki wymieniane ze względu na zużycie, a sprężyny przy okazji (200tys.km) wraz z mocowaniami amorków. Przed wymianą auto jezdziło prosto - nie ściągało praktycznie wcale, może po jakimś 1km niewiele w prawo, ale był praktycznie ideał. Teraz po wymianie tych części i sprawdzeniu geometrii ściąga w lewo i to w miare szybko, bo juz po 30-50m, koła czy to letnie, czy zimowe, czy wymieniane tył/przód-prawa/lewa nie ma znaczenia - dalej ściaga w lewo. Jak trzyma się kierownicę prosto jedną ręką to jedzie prosto, ale wystarczy puścić i zaczyna ją skręcać lekko w lewo co powoduje ściaganie. Geometria sprawdzana i robiona dwukrotnie (dwa razy poprawiali w tym samym warsztacie) - geometria 3D firmy Mondolfo Ferro. Wg nich nie da rady już nic zrobić.. Luzów brak. Jedyne na co wpadłem i zmierzyłem to lewa strona samochodu z przodu stoi o 3mm wyżej od prawej, a z tyłu wartości są identyczne. Zresztą ściągał by wtedy raczej w prawo jak lewa stoi wyzej o te 3mm? Ma to wogóle jakiś wpływ na geometrię? Co począć Panowie?

Ostateczne wyniki geometrii:
Obrazek

Re: Zbieznosc/Geometria W204 sedan

: 7 cze 2021, o 19:48
autor: jarecki69
Wiesz co, ja miałem podobny problem z innym autem. Geometria była idealnie zrobiona a auto i tak ściągało w jedną stronę. Okazało się ,że tuleje na wahaczach były zbyt miekkie co powodowało , że auto ogólnie sztywne zawieszenie ale gdy jechałem, zmieniała sie geometria przez te tuleje. Kupiłem uczciwy wahacz, założyłem i temat zniknął. Na geometri nie wyjdzie, że masz tuleje zmęczone ale podczas jazdy ta przypadłość daje o sobie od razu znać. Podjedź na szarpaki na stację diagnostyczną niech Ci sprawdzi wszystkie elementy gumowo-metalowe zawieszenia. Może tam masz problem...

Re: Zbieznosc/Geometria W204 sedan

: 9 cze 2021, o 20:44
autor: esener303
U mnie geometria tez byla ok dopiero jak zrobilem amortyzatory przod oraz wachacze to zaczal jedzic prosto wczesniej sciagal w prawo


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Re: Zbieznosc/Geometria W204 sedan

: 10 cze 2021, o 21:25
autor: twarog
esener303 pisze: 9 cze 2021, o 20:44 U mnie geometria tez byla ok dopiero jak zrobilem amortyzatory przod oraz wachacze to zaczal jedzic prosto wczesniej sciagal w prawo
Kolego ja właśnie wymieniłem komplet amorków, poduszek i sprężyn - wszystko odpowiednio dobrane na podstawie nr i kolorów sprężyn i zaczął ściągać w lewo.
Przed wymianą jechał prosto przez dobre kilaset metrów, a potem zaczynał lekko lecieć w prawo. A teraz jest na odwrót i odrazu leci w lewo, więc to napewno nie wahacze.

-----------------------------------------------------

Za wczasu jeszcze zapytam bardziej ogarniętych jak to jest z tym kątem wyprzedzenia zwrotnicy? Jest on w końcu ustawialny czy nie? Wrzuciłem 2 zdjęcia z zaznaczonymi na czerwono śrubami. Teoretycznie można regulować wszystko? Jeśli tak, to rozumiem, że potrzebny jest jeszcze jednen zestaw śrub mimośrodowych oprócz tych, które zakupiłem do regulacji kąta pochylenia?

Re: Zbieznosc/Geometria W204 sedan

: 13 cze 2021, o 08:30
autor: twarog
Nikt nie zna odpowiedzi dot. wymiany tych śrub od WSZ i możliwości regulacji tego kąta?

Zbieznosc/Geometria W204 sedan

: 14 cze 2021, o 09:50
autor: esener303
na to wyglada sprobuj podpytać w Aso ?!


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Re: Zbieznosc/Geometria W204 sedan

: 16 cze 2021, o 09:59
autor: majkel84
No przecież widać na rysunku jak to działa, jednym wahaczem ustawiasz kąt pochylenia, a drugim wyprzedzenie sworznia zwrotnicy.
W jednym i w drugim musisz zaopatrzyć się w te śruby do regulacji takie jak na rysunku. Jak ktoś wcześniej zauważył nie masz zrobionego pomiaru wyprzedzenia zwrotnicy.

Re: Zbieznosc/Geometria W204 sedan

: 28 cze 2021, o 20:38
autor: twarog
No i okazało, się że rysunek to jedno, a rzeczywistość to drugie. Po odkręceniu oryginalnej śruby od wahacza, który jest teoretycznie odpowiedzialny za kąt WSZ okazało się, że nie ma możliwości założenia śrub mimośrodowych z tymi specjalnymi podkładkami, ponieważ rozmiar otworu jest zbyt mały żeby umieścić w nim śrubę wraz z tą specjalną podkładką - po prostu nie mieszczą się. Śruby mimośrodowe musiałby być nieco chudsze aby umieścić je z tymi podkładkami w tym otworze.

Byłem na geometrii Hunter 3D. Wszystko mam ustawione na zielono wg fabryki ale mimo że auto jest bezwypadkowe to kąt WSZ lewy (od kierowcy) wynosi 10.00° i różni się o 0,53° od kąta WSZ prawego (od pasażera) który wynosi 10.53°. Auto ściąga delikatnie w prawo, po kiluset metrach. Wynik do przyjęcia i jestem prawie zadowolony, ale jeśli pojazd jest bezwypadkowy, a wahacze od nowości oryginalne to skąd ta różnica w kątach WSZ i dlaczego jednak lekko ściąga?

Re: Zbieznosc/Geometria W204 sedan

: 29 cze 2021, o 22:34
autor: esener303
To moze jednak nie taki bezwypadkowy albo po jakiejś przygodzie w rowie


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Zbieznosc/Geometria W204 sedan

: 29 cze 2021, o 22:34
autor: esener303
Nowy z salonu jedzie jak po sznurku właśnie sobie kupiłem a stary będzie do sprzedania tutaj pewnie niedlugo


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk