Strona 1 z 5

Silnik M272 - opis wad silnika

: 2 sty 2019, o 09:42
autor: ktos92
Witam wszystkich. Coraz więcej osób wpada na forum z zapytaniem czy silnik M272 jest silnikiem wadliwym, czy też ma jakieś poważniejsze problemy. Poniżej wrzucam numery silników z poszczególnymi problemami. najdroższym w naprawie jest naprawa zębatki wałka wyrównaważającego, potrzebne jest wyjęcie silnika i rozebranie całego rozrządu. Silnik sam w sobie jest bardzo fajną jednostką, praktycznie bezproblemową, ze zmiennymi fazami rorrządu.

silniki z numerami do #2729..30 468933 -- problem z wałkiem wyrównaważającym, a konkretnie z jego kołem zębatym

silniki z numerami do #2729..30 759427 -- problem z nastawnikami

silniki z numerami do #2729..30 895140 -- nieszczolność nastawników, powodująca wyciek oleju

Pozdrawiam,
ktos92

Re: Silnik M272 - opis wad silnika

: 20 lut 2020, o 15:51
autor: KapelanLP
Witam! Mam pytanie. Posiadam W204 C350 2007 z silnikiem M272. I czy ktoś może mi powiedzieć jakich usterek mogę się spodziewać w tym silniku? Numer silnika: 272961 30 668957. Z góry dzięki za wszelkie odpowiedzi. Pozdrawiam.

Re: Silnik M272 - opis wad silnika

: 20 lut 2020, o 17:47
autor: siwix
Kontroluj stan klap w kolektorze dolotowym.
Lubi się zużyć łożysko na kole pasowym sprężarki klimatyzacji.
Regularnie zmieniaj olej na 229.3 lub 229.5, filtr powietrza i będzie latał bezstresowo.

Re: Silnik M272 - opis wad silnika

: 21 lut 2020, o 07:38
autor: KapelanLP
Dzięki za odpowiedź. Z tymi klapami to myślę nad całkowitym usunięciu ich. A wiesz może coś na temat rozrządu? Jaki typ usterki może mieć mój silnik? Bo kolega wymienił trzy numery silników i nie wiem za bardzo do jakich mój się zalicza. Pozdrawiam!

Re: Silnik M272 - opis wad silnika

: 21 lut 2020, o 07:40
autor: KapelanLP
Myślę że mój się zalicza do problemu z nastawnikami ale nie jestem w 100% pewny.

Re: Silnik M272 - opis wad silnika

: 21 lut 2020, o 13:30
autor: siwix
Problem może wystąpić a może nie. Jak będziesz używać dobrego oleju to zmiejszysz ryzyko. Wałek wyrównoważający masz już poprawiony a to była najgorsza wada tych silników. Mój ma 430 tysi przebiegu i do tej pory nastawniki działają prawidłowo. Przy 200 tysiach miałem wymieniany nieszczęsny wałek od tamtej pory nic nie robione z rozrządem. Łańcuch jak nowy koła na nastawnikach jak nowe. Klapy zostaw tylko kontroluj czasami czy nie latają, mi narobiły nieszczęść. Na jednych są czujniki jak zdemontujesz trzeba wykodować ze sterownika bo będzie sypać błędami.

Re: Silnik M272 - opis wad silnika

: 22 lut 2020, o 11:15
autor: KapelanLP
Dzisiaj został podpięty komputer bo tydzień temu pokazał mi się check i na drugi dzień znikną i do tej pory się nie pojawił. Kod błędu jest jeden w silniku o numerze 0060 i muszę jakoś dotrzeć do tego co to może być. Z tego co czytałem to chyba elektromagnesy do wymiany.

Re: Silnik M272 - opis wad silnika

: 23 lut 2020, o 12:33
autor: siwix
P0060 to chyba podgrzewacz sondy Lambda. Sonda za katem Bank2
https://translate.google.pl/translate?h ... rev=search

Re: Silnik M272 - opis wad silnika

: 22 mar 2020, o 16:25
autor: PIT_er
Witam,

Czy ktoś mógłby dopisać jakie błędy diagnostyczne się pojawiają przy problemach z rozrządem lub wałkami?

Dziękuję.

Re: Silnik M272 - opis wad silnika

: 23 mar 2020, o 17:11
autor: siwix
P1200 i P1208 przy problemie z wałkiem wyrównoważającym

Re: Silnik M272 - opis wad silnika

: 7 kwie 2020, o 18:52
autor: Fasolowy
Witam, 272940 30 441039 moj nr. silnika. Jak to odczytać, czego się spodziewać?

Re: Silnik M272 - opis wad silnika

: 9 cze 2020, o 20:58
autor: Rivalen
ktos92 pisze: 2 sty 2019, o 09:42 Witam wszystkich. Coraz więcej osób wpada na forum z zapytaniem czy silnik M272 jest silnikiem wadliwym, czy też ma jakieś poważniejsze problemy. Poniżej wrzucam numery silników z poszczególnymi problemami. najdroższym w naprawie jest naprawa zębatki wałka wyrównaważającego, potrzebne jest wyjęcie silnika i rozebranie całego rozrządu. Silnik sam w sobie jest bardzo fajną jednostką, praktycznie bezproblemową, ze zmiennymi fazami rorrządu.

silniki z numerami do #2729..30 468933 -- problem z wałkiem wyrównaważającym, a konkretnie z jego kołem zębatym

silniki z numerami do #2729..30 759427 -- problem z nastawnikami

silniki z numerami do #2729..30 895140 -- nieszczolność nastawników, powodująca wyciek oleju

Pozdrawiam,
ktos92
Silniki do #2729..30 468933 -- problem z wałkiem wyrównaważającym, a konkretnie z jego kołem zębatym

Wygląda na to, że Twój model jest z początków produkcji i jego rewizja nie ma nawet poprawionego problemu z wałkiem wyrównoważającym. Radziłbym zajrzeć do silnika, ogarnięty mechanik jest w stanie skontrolować tą kwestię i ocenić stan.

Re: Silnik M272 - opis wad silnika

: 14 sie 2020, o 19:54
autor: RafalUR
Witam Wszystkich!!!
Mam możliwość kupna W204 z silnikiem nr 272948 31 381283.
Vin nr WDD2040811F428575.
Czy ktoś mógłby mi powiedzieć czy przy przebiegu aktualnym 172 000 km trzeba już się bać tego silnika? Czy rozrząd jest poprawiony?
Auto z 2009 roku - czy warto je kupić?
Skrzynia nr 722964 02 458023.
Pozdrawiam i czekam na jakieś odpowiedzi.

Re: Silnik M272 - opis wad silnika

: 17 sie 2020, o 11:49
autor: siwix
Przecież post wyżej masz napisane do jakich numerów występowały wady.

Re: Silnik M272 - opis wad silnika

: 22 sie 2020, o 01:11
autor: RafalUR
Dziękuję za odpowiedź - czyli można śmiało brać przy tym przebiegu i z tego rocznika?