Strona 1 z 12

Chiptuning W204

: 14 paź 2013, o 16:04
autor: radex1978
Witam,

w ostatni weekend postanowiłem nieco zwiększyć ilość kucyków pod maską C200 CDI. Zamiast fabrycznych 136 KM i 270 Nm wyszło trochę więcej 152,9 KM i 286 Nm.
Po paru zabiegach i hamowaniach ostatecznie udało się uzyskać 183,7 KM i 397 Nm (wykres poniżej) :-D

Obrazek

Muszę przyznać, że różnica jest wyraźna - przyspieszenie 0-100 km/h wynosi obecnie około 8,1s, zaś prędkość maksymalna wzrosła o około 20 km/h, spalanie mniej więcej na tym samym poziomie (w drodze powrotnej spalił o 0,8 l/100 km więcej, ale trochę go cisnąłem). O podzespoły jestem spokojny - parametry zbliżone do C220 CDI, a jak wiadomo jest tam ta sama turbina oraz sprzęgło z dwumasą...

: 14 paź 2013, o 19:43
autor: vladi
radex1978, masz automatyczną skrzynie? Też się przymierzam od pół roku już, by zrobić coś podobnego, i nie wiem jak to ma z ASB.

: 14 paź 2013, o 22:35
autor: radex1978
Mam manuala, podobno automat wytrzymuje do 500 Nm...

: 15 paź 2013, o 21:27
autor: lukas
Troszkę dziwne, że moment obrotowy przy tak podkręconej mocy jest poniżej 400Nm, czyli poniżej serii C220 cdi. Czytałem na stronie pewnego"cziptunera", że c 200 cdi jest bardzo wdzięczny jeśli chodzi o wgranie nowej mapy i przyrosty można uzyskać naprawdę spore. Ciekawe tylko jak będzie wyglądała eksploatacja. Kolego radex podziel się z nami Twoimi odczuciami za jakiś czas. Sam czasami myślę o podrasowaniu delikatnym mojej C, ale jeszcze muszę dojrzeć do tematu. Myślałem o sterowniku od Brabusa ale cena 1100euro netto troszkę przeraża.

: 16 paź 2013, o 10:33
autor: radex1978
lukas moc nie jest wprost proporcjonalna do momentu obrotowego, np. W204 C200 CDI zarówno przedliftowa, jak i poliftowa ma 136 KM, ale ta wcześniejsza ma moment obrotowy 270 Nm, a obecna 360 Nm.

Odnośnie uzyskanych wartości - moim celem było uzyskanie bezpiecznych przyrostów. Może można by było jeszcze wyciągnąć 30-50 Nm więcej, ale powyżej tego to już ryzyko, że coś %^&^%

: 16 paź 2013, o 17:37
autor: vladi
radex1978, "podobno"... Właśnie obawiam się tego, że skrzynia się rozleci, może nie odrazu tylko za rok-dwa. Nie mam kogo zapytać, bo firmy tuningowe zapewne powiedzą, że nic złego się nie wydarzy. Potrzebny jest jakiś obiektywny niezainteresowany obserwator.

: 16 paź 2013, o 18:30
autor: noc
Nie sypnie się przy rozsądnej jeździe, ale na taki moment obrotowy nie jest przygotowana.
Na pewno ew. szaleństwa na dobrze zagrzanym silniku i skrzyni.
Wtedy prawdopodobnie nic jej nie zaszkodzi.
Mechanicznie uszkodzone skrzynie odsyłam na ul.Zielonogórską w Ursusie.
Kolega dobrze naprawia po urwanych wałkach, wytopionych sprzęgłach, rozerwanych przekładniach planetarnych itp.

: 17 paź 2013, o 10:12
autor: radex1978
Ale przecież w C200 CDI i C220 CDI jest chyba ta sama skrzynia, a przynajmniej to samo sprzęgło i koło dwumasowe...

: 29 maja 2014, o 01:10
autor: mrKolanoski
Radex1978 możesz dać znać jak autko się spisuje po chipie ??

: 30 maja 2014, o 20:27
autor: argentorat
Ja robiłem też u Grzegorza.z GCS tyle ze w e90 2.0d moment poszedł na 399 a moc do 199. Jeździłem dwa lata zero problemów, a frajda nieprzeciętna spalanie spadło ok 0.7l/100km. Najlepsze że wie co robi, przed jakąkolwiek zmianą diagnozuje auto i w przypadku błędów pod kompem nie podejmuje się zmian map. Tak więc dla wąchających sie polecam zabawę w 100%. Warto popytać bo w bmw dawał forumowe zniżki ja płaciłem z hamownią i zmianą map 1000zł.

: 10 paź 2014, o 20:03
autor: klucha1128
Witam,posiadam Mercedesa W204 (136KM) AUTOMAT CZY BEZ ŻADNY PRZESZKÓD MOGE ZWIEKSZYĆ SOBIE MOC,NIE WPŁYNIE TO ZLE NA SKRZYNIE??PODOBNO PODZESPOŁY SA TE SAME CO W C220???CZY TO PRAWDA??

: 13 lis 2014, o 09:27
autor: Master_PiT
klucha1128 pisze:Witam,posiadam Mercedesa W204 (136KM) AUTOMAT CZY BEZ ŻADNY PRZESZKÓD MOGE ZWIEKSZYĆ SOBIE MOC,NIE WPŁYNIE TO ZLE NA SKRZYNIE??PODOBNO PODZESPOŁY SA TE SAME CO W C220???CZY TO PRAWDA??
trochę spóźniony post ale odpowiem.

c200 i c220 to te same silniki i podzespoły, spokojnie c200 można zrobić na 200ps i 500NM bez obawy sypnięcia skrzyni (oczywiście w granicach rozsądku), wiadomo jak będzie cały czas czerwone pole to skrzynia klęknie w końcu

: 23 gru 2014, o 16:28
autor: icebear
Ja jestem po zabiegu moment obrotowy -UP, kucyków około 210 na sekwencji mega zabawa i frajda. Spalanie hehehe u mnie wzrosło ale to chyba, że but cięższy zrobił się. :mrgreen:
Przy normalnej jeździe auto również lepiej zbiera się. Zmiana sterownika u mnie, żaden chip przez boxa, to odradzam.
Jak będziecie mieli pytania, to na PW poproszę.

: 24 gru 2014, o 06:46
autor: thenaturat2
A jak wygląda sprawa podkręcenia c 200 kompressor?

: 24 gru 2014, o 08:22
autor: icebear
Szczerze nie mam pojęcia, to raczej indywidualny temat wiąże się to ze zmianą mapy sterownika. Podjedź do kogoś kto ma hamownię jeżeli masz automat, to potrzebna będzie hamownia dynamiczna, a zacznij od rozmowy.
Ja jestem zadowolony z momentu i ogólnie z całej inwestycji.
Niech moc będzie z Tobą :mrgreen: :mrgreen: