Rozrząd co 100 tys?! Jak to w końcu jest..?
: 6 lut 2020, o 16:48
Witam
Jestem nowy na forum tak więc witam wszystkich serdecznie. Nie mam jeszcze swojej gwiazdy nie mniej jednak stoję przed wyborem konkretnego egzemplarza, do rzeczy. Byłem w Białymstoku obejrzeć swój upatrzony model i stwierdziłem, że przy takim aucie podejmuje się sprawdzenia go w ASO i tak też zrobiłem. Auto trzepali ponad 2h i wszystko było by dobrze gdyby nie jedna z najbardziej niepokojących notatek o wycieku oleju w miejscu łączenia głowicy z blokiem silnika. Serwis powiedział, że trzeba było by się temu przyglądnąć żeby wiedzieć coś więcej (czyli czy to uszczelka lub coś więcej) Generalnie dopytałem się co by było gdyby trzeba było wymienić tylko uszczelkę czy planowanie głowicy jest obowiązkowe i czy wymiana łańcucha rozrządu również. Pan z ASO powiedział, że mają specjalistów (nie oni to robią) którzy sprawdzają głowicę i oceniają czy trzeba ją planować czy też nie. Jeśli chodzi o łańcuch nie ma takiej potrzeby aby wymieniać go na nowy. Przed oddaniem auta do ASO poprosiłem o wnikliwe przyglądniecie oraz sprawdzenie za pomocą komputera (wyczytałem to tu że jest taka możliwość) aby ocenili w jakim jest stanie rozrząd generalnie w tym łańcuch. Wymiana wg. faktur które przekazał mi sprzedający cały rozrząd był wymieniany przy około 130 tys z powodu nadmiernie rozciągniętego łańcucha. (naprawa na około 7600 zł) Byłem również w nieautoryzowanym serwisie, który specjalizuje się w naprawach misków i Pan stwierdził, że powinno się wymieniać cały rozrząd co 100 tys gdzie ja nie mając jakiejś przeogromnej wiedzy wyczytałem, że nie wymienia się go do puki nie ma jakichkolwiek objawów które by na taką operacje wskazywały... I teraz zgłupiałem i stoję na rozdrożu.. Walczyć o ubicie ceny i zrobić go dla siebie czy nie pchać się w to w ogóle.. Badanie aso kosztowało 610 zł więc już można powiedzieć, że zainwestowałem w ten samochód :P
Proszę pomóżcie mi rozwiać pewne wątpliwości..
W plikach skan z badania ASO Generalnie to lakier perfect, amortyzacja również.
Jestem nowy na forum tak więc witam wszystkich serdecznie. Nie mam jeszcze swojej gwiazdy nie mniej jednak stoję przed wyborem konkretnego egzemplarza, do rzeczy. Byłem w Białymstoku obejrzeć swój upatrzony model i stwierdziłem, że przy takim aucie podejmuje się sprawdzenia go w ASO i tak też zrobiłem. Auto trzepali ponad 2h i wszystko było by dobrze gdyby nie jedna z najbardziej niepokojących notatek o wycieku oleju w miejscu łączenia głowicy z blokiem silnika. Serwis powiedział, że trzeba było by się temu przyglądnąć żeby wiedzieć coś więcej (czyli czy to uszczelka lub coś więcej) Generalnie dopytałem się co by było gdyby trzeba było wymienić tylko uszczelkę czy planowanie głowicy jest obowiązkowe i czy wymiana łańcucha rozrządu również. Pan z ASO powiedział, że mają specjalistów (nie oni to robią) którzy sprawdzają głowicę i oceniają czy trzeba ją planować czy też nie. Jeśli chodzi o łańcuch nie ma takiej potrzeby aby wymieniać go na nowy. Przed oddaniem auta do ASO poprosiłem o wnikliwe przyglądniecie oraz sprawdzenie za pomocą komputera (wyczytałem to tu że jest taka możliwość) aby ocenili w jakim jest stanie rozrząd generalnie w tym łańcuch. Wymiana wg. faktur które przekazał mi sprzedający cały rozrząd był wymieniany przy około 130 tys z powodu nadmiernie rozciągniętego łańcucha. (naprawa na około 7600 zł) Byłem również w nieautoryzowanym serwisie, który specjalizuje się w naprawach misków i Pan stwierdził, że powinno się wymieniać cały rozrząd co 100 tys gdzie ja nie mając jakiejś przeogromnej wiedzy wyczytałem, że nie wymienia się go do puki nie ma jakichkolwiek objawów które by na taką operacje wskazywały... I teraz zgłupiałem i stoję na rozdrożu.. Walczyć o ubicie ceny i zrobić go dla siebie czy nie pchać się w to w ogóle.. Badanie aso kosztowało 610 zł więc już można powiedzieć, że zainwestowałem w ten samochód :P
Proszę pomóżcie mi rozwiać pewne wątpliwości..
W plikach skan z badania ASO Generalnie to lakier perfect, amortyzacja również.