Strona 2 z 2

Re: Błąd P0017

: 8 kwie 2021, o 23:15
autor: jarecki69
Na fajki ci leje bo masz do wymiany uszczelkę pokrywy zaworów. A co do kół to ustaw je na znakach to sprawdzisz w jakim stopniu rozrząd jest rozciągnięty. Obróc kołami by sprawdzić czy nie ma wyłamanych zębów lub zjechanych .

Re: Błąd P0017

: 9 kwie 2021, o 08:51
autor: Cygan -=UKF=-
Dzięki Panowie za info i więcej z forum człowiek wie niż "mój" mechanik (czekałem na pierwszego ale już 3 tygodnie i nadal czasu nie ma więc dałem do drugiego) bo zajrzeć mógł na szybko. Ale mało wykonuje takich operacji - co powiedział po robocie ;) i poza wymianią uszczelki by z fajki wycieku nie było, nie stwierdził nic. Wspomina że łańcuch jest dobry i był wymieniany. Ale nie chce robić i dotykać się. Na znakach nie ustawił bo też nie wiedział jak i co... i tak jak zajechałem auto było złożone już i nie mogłem sam ustawić znaków by to sprawdzić. Luki na zębach mechanika zastanawiają i tak człowiek zapłacił za odkręcenie i skręcenie i nie do końca z poprawnej diagnozy dlatego piszę do Was mając jedynie te fotki bo powiedziałem by zrobił. Mechanicy a zwłaszcza znajomi nie chcą zepsuć i wolą powiedzieć sorry ale nie idź gdzieś indziej bo nie chce byś na mnie był zły bo w tym nie siedzę i co tydzień tego nie robię... Szukaj dalej... A ja chciałem sprawdzić ten łańcuch czy był wymieniany i potwierdził to. A te koła nie wyglądają tak źle. Paweł napisał mi że nastawniki mogą się uszkadzać ale to klekot musi być, u mnie jest klekot ale wydaje mi się że on poprostu tak chodzi jak diesel i dopóki nie pójdzie olej w górę to trochę jest głośniejszy. I tak człowiek w punkcie wyjścia a może wejścia uboższy o 350 pln...

Re: Błąd P0017

: 9 kwie 2021, o 09:11
autor: majkel84
To czy łańcuch jest jak nowy może stwierdzić ustawiając koła na znaki, na oko nie zobaczy czy jest wyciągnięty czy był wymieniany jak dla mnie. To bez sensu że cię skasował nie mając pojęcia jak sprawdzić ten łańcuch :roll: bo przecież o to chyba chodziło.
Miał ustawić na znaki porobić zdjęcia żeby ci móc pokazać jak to wygląda, ile jest wyciągnięty, żebyś mógł podjąć decyzję czy wymieniasz, albo najlepiej cię poprosić żebyś zobaczył na własne oczy, bo są i tacy co chętnie zawsze zdiagnozują że rozrząd do roboty.

Re: Błąd P0017

: 9 kwie 2021, o 13:18
autor: Cygan -=UKF=-
I to pojechałem po tym jak otrzymałem fotki ale już gotowy... I teraz znowu uszczelki muszę nowe dawać czy mogę sam rozebrać i sprawdzić i założyć te które założył mi nowe które a mają jeden dzień?

Jeśli nowe to znowu 200 pęknie na uszczelki... ale cóż muss to muss...

Re: Błąd P0017

: 9 kwie 2021, o 14:45
autor: majkel84
Zależy jaka jest ta uszczelka bo nie wiem, jak jest gumowa i świeża to można by się pokusić aby założyć ją z powrotem. Najwyżej zdejmiesz fajki za jakiś czas i sprawdzisz, jak cos to wtedy sam sobie wymienisz na nową.
Bo blaszanych czy innych które się odkształcają po jednym dokręceniu to drugi raz się nie zakłada nawet jak jest nowa.

Re: Błąd P0017

: 9 kwie 2021, o 15:07
autor: misha1982
Spokojnie możesz użyć tej co jest o ile jest wymieniona na nową.

Re: Błąd P0017

: 9 kwie 2021, o 17:22
autor: Cygan -=UKF=-
A macie jakiś film co po kolei i jak odkręcić by czegoś nie urwać... cierpliwość mam, klucze się znajdą najważniejsze instrukcje co i jak krok po kroku. Jeśli temat był to wybaczcie a takim sposobem tj. Za pomocą forum w w210 zmieniłem sam naglownienie na bose, naprawiłem grzanie w siedliskach itd... Wiem że nieco inna epoka ale gwiazda zawsze lekko się rozkręca jeśli po kolei idziesz dobrym tropem i bez pośpiechu...

Re: Błąd P0017

: 9 kwie 2021, o 23:14
autor: jarecki69
Na początek zobacz sobie na YT filmiki gościa który sie zwie Pardi. Ona ma mnóstwo filmików jak wymienia rozrząd w CGi . Może dojrzysz tam jak po kolei wszystko rozkręca ? Napewno warto popatrzeć bo człowiek zawsze czegoś nowego sie nauczy .

Re: Błąd P0017

: 7 lip 2022, o 08:35
autor: cebermen
Witam
Mam problem z silnikiem C klasa 1.8 CGI 184KM. Do momentu rozgrzania się oleju wszystko jest pięknie silnik pracuje równo kontrolka silnika się nie zapala. Po rozgrzaniu sie silnika na postoju silnikiem zaczyna rzucać ale nie zapala sie kontrolka w czasie jazdy auto jedzie normalnie do momentu np. zatrzymania sie na światłach wtedy znowu szarpie silnikiem. Po dłuższej jeździe zapala sie kontrolka silnika i co najlepsze wtedy silnik pracuje normalnie na wolnych obrotach i przy szybszej jeździe. Po podłączeniu SD pojawia się 1 błąd :
P001762 położenie wałka rozrządu zaworów wydechowych (rząd cylindrów 1) jest nieprawidłowe w stosunku do położenia wału korbowego. Porównanie sygnału wypada nieprawidłowo. Ten błąd po skasowaniu pojawia sie od razu po ponownym uruchomieniu silnika. Sprawdziłem ustawienie rozrządu - ok, łańcuch , koła zębate ( dla pewności wymieniłem koło wałka wydechowego) -ok, wymieniłem czujnik położenia wałka wydechowego - bez poprawy, wymieniłem elektromagnes - bez poprawy. Brakuje już mi pomysłów co może być powodem tak dziwnego zachowania silnika, że bez kontrolki silnik źle pracuje a po jej zapaleniu pracuje prawidłowo. Może ktoś miał podobny problem bardzo proszę o pomoc.

Re: Błąd P0017

: 21 lip 2022, o 08:01
autor: cebermen
W moim przypadku okazało się że winne były wałki rozrządu.

Re: Błąd P0017

: 24 lip 2022, o 10:18
autor: MieszkoMieszko
Witam serdecznie. Jest to mój pierwszy post na forum w związku z czym chciałbym się przywitać i jednocześnie od razu zgłaszam się z problemem z którym męczę się od kilku miesięcy.

Auto zakupione zostało pod koniec marca tego roku. Pełna historia,. Sprawdzone jak nigdy.
Przy zakupie dopytywałem o szczegóły związane z rozrządem i dowiedziałem się że w listopadzie 2021 był w ASO Mercedesa w Niemczech na napinaniu rozrządu oraz wymieniono koło rozrządu zaworów wydechowych na nowe. W cyfrowej historii potwierdzonej w ASO w Zielonej Górze jest notatka "hałas z prawej strony".

Autem pojeździłem kilka dni i wtedy w pewnych sytuacjach sporadycznie dawało się słyszeć charakterystyczne zgrzytania przy niskich obrotach rzędu 1500 do 2000 zazwyczaj przy niskich prędkościach jak zjazd z ronda, wjazd na zatokę parkingowa lub przy jeździe w korku. Czasem na postoju jak dodało się trochę gazu to przy schodzeniu z obrotów też dało się słyszeć ten dźwięk. Podejrzewałem rozrząd. Podjechałem do ASO Mercedesa w ZG i po diagnozie kompletnej miałem taką notatkę:

Zapisane i aktualne błędy położenia walka rozrządu zaworów wydechowych. Do sprawdzenia układ rozrządu.

Nie zastanawiając się wiele zdecydowałem się na wymiane rozrządu. Jako że zaufany mechanik mojego ojca nie był wtedy osiągalny oddałem auto do serwisu w pobliskiej Mosinie który miał bardzo dobre opinie. I mówił że bez problemu sobie z tym poradzi. Poleciłem zakupienie najlepszych części i wymianę (przy okazji wymieniłem pompę vacum pierburga, termostat oraz zrobiłem kompletny serwis olejowy silnika i skrzyni). Auto odebrałem i z początku wszystko było ok ale zgrzytanie sporadycznie bo sporadycznie ale się pojawiało. Przy okazji zauważyłem pewną rzecz że spalanie na trasie z 7 litrów średnio podchodzi do 9.2 nawet 9.5 L/100km. Po podpięciu do urządzenia diagnostycznego pojawiały się takie kody błędów:

P0011 regulacja faz rozrządu zaworów ssących zbyt duże wyprzedzenie.

Wymieniono elektromagnes fazatorów ssących problem zniknął.

Jednakże zgrzytanie dalej się pojawiało sporadycznie i spalanie dalej pozostawało wysokie. Po podłączeniu do komputera kody błędów

P0014 regulacja faz rozrządu zaworów wydechowych zbyt duże wyprzedzenie
Oraz na oprogramowaniu do mercedesa rozszerzony kod błędu
P001477 położenie wałka zaworów wydechowych (rząd cylindrów 1) rożni się od wartości zadanej. Wymagane położenie jest nieosiągalne.

Dodam tylko że wszystkie te kody błędów nie powodowały zapalenia kontrolki silnika.

W międzyczasie padł fabryczny akumulator i miałem objaw że auto potrafiło mi zgasnąć na D jak stałem na światłach itd. wtedy miałem takie kody błędów (załączyłem zrzut). Po wymianie akumulatora na nowy nie było już problemów z gaśnięciem ale regularnie pojawiał się błąd P0014 / P001477.

Auto po raz 3 pojechało do mechanika (w międzyczasie było znowu na diagnozie w ASO Mercedes) i polecono mi wymianę kół rozrządu (auto pół roku temu miało wymienienione koła od walka wydechowego). Panowie z ASO polecili firmę Drivent z Poznania (sami mają takie silniki i jeżdżą na takich regenerowanych). Wymieniłem koła rozrządu plus kolejny elektromagnes od wałka wydechowego plus nowy napinacz (bo tamten nowy-stary nie mógł być zamontowany ponownie). Rozrząd ustawiony na znakach - dostałem film. Niby wszystko ok.
Pojechałem odebrać auto i totalny dramat auto klekocze po odpaleniu jak stary traktor. Zapala się kontrolka silnika. Kody błędów
P0017 korelacja położenia wału korbowego i walka rozrządu - rząd 1 czujnik b
Oraz rozszerzony kod
P001762 położenie wałka rozrządu zaworów wydechowych jest nieprawidłowe w stosunku do wału korbowego. Porównanie sygnału wypada nieprawidłowo.

Jestem w kropce. Mechanik rozłożył ręce bo wymieniono już wszystko praktycznie a auto jest w jeszcze gorszym stanie. Nie mam punktu zaczepienia czujniki rzekomo sprawdzane i podmieniane z nowymi i dalej te same problemy a nawet gorsze. Ciśnienie oleju niby też sprawdzane i było ok.

Proszę o pomoc i poradę. Może jest tu ktoś kto wie gdzie szukać albo miał podobne problemy. Bo widzę że w tym temacie wcześniej ktoś opisywał chyba podobne odgłosy co ja miałem.

Przepraszam za tak długą historię ale chciałem żeby wszystko było jasne i klarowne co po kolei było robione. ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek