Strona 5 z 8

Re: Xentry Pass Thru + OpenPort 2.0 \ Mini-VCI J2534 (tania alternatywa SD)

: 3 lut 2023, o 16:53
autor: Hamrok
Możliwe, że podane przeze mnie info dotyczy innego wariantu modułu i tam są dwa kodowania do zmiany.

Inne funkcje z tych modułów działają? Może trzeba coś dokodować do CGW dotyczące oświetlenia wewnętrznego, może coś w SAM-F.
Generalnie ciężko jest uzyskać pewne informacje i niestety trzeba próbować na własną rękę zmieniać lub szukać po innych forach.
Do porównania jeszcze pinout pomiędzy starym i nowym modułem, może któryś PIN trzeba zamienić miejscem, żeby szło zasilanie do oświetlenia klamki.

Re: Xentry Pass Thru + OpenPort 2.0 \ Mini-VCI J2534 (tania alternatywa SD)

: 3 lut 2023, o 17:35
autor: pprzybylko
Będę próbował ale jak się nie ogarnia programu dość dobrze to trochę ciężko tak szukać żeby czegoś nie zepsuć. Dzięki wielkie za pomoc 🙂

Re: Xentry Pass Thru + OpenPort 2.0 \ Mini-VCI J2534 (tania alternatywa SD)

: 31 mar 2023, o 12:28
autor: konrado332211
Udało się komuś kodowanie offline przez xentry? Próbowałem na kilka różnych sposobów i nie pojawia mi się taka opcja.

Re: Xentry Pass Thru + OpenPort 2.0 \ Mini-VCI J2534 (tania alternatywa SD)

: 31 mar 2023, o 14:56
autor: Hamrok
konrado332211 pisze: 31 mar 2023, o 12:28 Udało się komuś kodowanie offline przez xentry? Próbowałem na kilka różnych sposobów i nie pojawia mi się taka opcja.
Co masz na myśli "kodowanie offline" ? Zmianę kodowania wariantowego modułu czy programowanie/flashowanie nowej wersji firmware?

1. programowanie/flashowanie nowej wersji firmware - przez xentry tego nie zrobisz, da się offline ale przez Vediamo (jest to calkowicie manualny proces, trzeba wiedzieć co się wgrywa) lub starszą wersję DAS z odpowiednim patchem/fixem - w teorii działa, widziałem posty na innym forum, nie testowałem

2. kodowanie wariantowe - przez xentry można zmienić kodowania dla niektórych modułów, np zegary, klima, ale będą to raczej podstawowe kodowania, do niektórych modułów wymagane jest dodatkowe hasło (SAM, glebsze opcje w klimie), w necie można znaleźć generatory typu xentry special password. moduły które nie są dostępne przez Xentry, jak np ECU silnika można bez problemy przekodować przez Vediamo lub DAS (do DASa potrzebny jest standalone patch, żeby uruchomić go bez xentry)

Mniej więcej tak to wygląda.

Re: Xentry Pass Thru + OpenPort 2.0 \ Mini-VCI J2534 (tania alternatywa SD)

: 17 kwie 2023, o 20:27
autor: Snowsurfer
Witam, jestem nowy w temacie wszelkich forów Gwiazdy ale zdążyłem już przerobić w swoim życiu c203, w211 oraz od niedawna w205. Zaopatrzyłem się w vediamo, interface openport 2.0. Dokonałem instalacji, vediamo widzi interface ale próbowałam się łączyć z 205 i 211, niestety bez powodzenia. Podejrzewam że mam wadliwy interface. Instalacji i podliczenia dokonałem wedle powszechnie tu krążącego linku do Yt. Czy jest ktoś z okolic Warszawy z kim mógłbym sprawdzić działanie mojego interfejsu, ewentualnie spróbować do mojego kompa podłączyć interface któregoś z szanownych kolegów ?

Re: Xentry Pass Thru + OpenPort 2.0 \ Mini-VCI J2534 (tania alternatywa SD)

: 22 cze 2023, o 05:29
autor: Mario777
Witam, nie przypuszczałem że pierwszy post będzie dotyczył oprogramowania a nie samego auta, ale co poradzić ;) Będąc właścicielem W204 i mając jeszcze pod opieką W203 zaopatrzyłem się w Xentry i na prawdę, wielkie ukłony za rozpisana tutaj instrukcje, niestety mam problem (jakże by inaczej). Wśród moich plików nigdzie nie dotarłem do keygena, a Google podpowiada je na stronach za kosmiczne pieniądze. Czy jest ktoś w stanie jakoś pomóc w tym temacie? Z góry wielkie dzieki

Re: Xentry Pass Thru + OpenPort 2.0 \ Mini-VCI J2534 (tania alternatywa SD)

: 29 lip 2023, o 12:51
autor: kamilcioo
Witam wszystkich serdecznie. Orientuje się ktoś czy jest jakaś wersja Xentry Passthru którą można wprowadzić nowe wtryskiwacze do sterownika? W wersji 2020.03, którą posiadam niestety wyrzuca błąd komunikacji po wejściu w parametry wprowadzania nowego wtryskiwacza. Pacjent to W204 2.2 2009

Re: Xentry Pass Thru + OpenPort 2.0 \ Mini-VCI J2534 (tania alternatywa SD)

: 30 sie 2023, o 14:17
autor: lukjur
Rozumiem ,że jest to kategoria ,w której rozmawiamy wyłącznie o Xentry/DAS/OpenPort/SD.

Szukałem,nie znalazłem tematu ,więc zapytam :
1) szukam w Xentry procedury do zmiany interwału serwisu olejowego z 25000 km na 10000 km. Bodajże w KI ,ale znalazłem tylko kompleksowy reset serwisu.W DAS jest ASSIST.

Ja posiadam multiplexer i OpenPort i dwa MB w211 w rodzinie,znajomy kupił S204 2008 rok, który łączy się z xentry ,a nie das.Nie znam się tak bardzo na xentry,bo nie miałem auta ,które się łączyło z xentry.

Dziękuję za wszelkie info.

PS.Byś może są forumowicze ,którzy znają DAS i Xentry lepiej i mogliby podzielić się wiedzą kodowania w das i xentry np.dodanie ilości litrów paliwa na wyświetlaczu (Xentry), doświetlanie zakrętów poprzez halogeny itp.

Re: Xentry Pass Thru + OpenPort 2.0 \ Mini-VCI J2534 (tania alternatywa SD)

: 30 sie 2023, o 15:46
autor: Hamrok
lukjur pisze: 30 sie 2023, o 14:17 Rozumiem ,że jest to kategoria ,w której rozmawiamy wyłącznie o Xentry/DAS/OpenPort/SD.

Szukałem,nie znalazłem tematu ,więc zapytam :
1) szukam w Xentry procedury do zmiany interwału serwisu olejowego z 25000 km na 10000 km. Bodajże w KI ,ale znalazłem tylko kompleksowy reset serwisu.W DAS jest ASSIST.
Żeby zmienić interwał olejowy, trzeba zmienić kodowania wariantowe ASSIST, łączysz się z modułem wskaźników, wybierasz dostosowanie modułu i tam powinna być opcja zmiany kodowania ASSIST. Na liście kodowań szukasz dwóch poniższych (może być tak że bedą inaczej opisane jeśli masz xentry w innym języku, wtedy szukaj opcji z "olejem" w nazwie:

Öldatensatz variable -> Oeldaten_variabel = km10 (K17)
Öldatensatz konstante -> Oeldaten_konstant = tutaj wybierasz wersje silnikową, interwał (km15) i typ oleju, np M272 km15 Typ 0D Index 3

Niestety nie mam rozpiski który kod odpowiada za jaki olej - tutaj musisz metodą prób i błędów ustawić odpowiedni.

ASSIST na podstawie tych 2 kodowań oblicza interwał wymiany oleju, w dostosowaniach powinna być gdzieś też pokazana wartość jaka wychodzi dla zastosowanych kodowań, żeby uzyskać 10 000km powinno być:

national version factor 0.67
oil quality 1

Do aktywacji przeciwmgielnych jako doswietlania potrzebujesz Vediamo.

Procedura jest mniej wiecej taka:
1. łączysz się do modułu SAMF_204 (lub 172, lub 212 - zalezy od tego co jest zamontowne)
2. później -> Variant Coding ->parameter Abbiegelicht -> Enable_Abbiegelicht = ustawiasz JA
3. klikasz przycisk: ECU-Coding
4. po lewej wybierasz z drzewka "Download" - "DL_EEPROM_Shreiben"
5. na koniec z drzewka "Function" -> "FN_HardReset"

Tutaj filmik odnośnie paliwa: https://www.youtube.com/watch?v=kRrWxlWHd4I

Na forum 212 jest też cały temat odnośnie kodowań przez Vediamo/Xentry.

Re: Xentry Pass Thru + OpenPort 2.0 \ Mini-VCI J2534 (tania alternatywa SD)

: 30 sie 2023, o 16:50
autor: lukjur
Dzięki za odpowiedź.Vediamo i Monaco znam z nazwy .nigdy się tym nie bawiłem, bo szczerze mówiąc nie wiem jak zacząć.mam instalki,kalkulator ,mam dostęp do mhh i znam ten kanał na YT,ale jakoś nigdy tego nie miałem odwagi sprawdzić . W das zmiana interwału to 0.41 i jest 10 tys km.ilosc paliwa i doświetlanie sobie w das w w211 ogarnąłem sam.te jego c class to wersja z 4 przyciskami na kierownicy i radio audio 20,brak składanych lusterek,kombi i siedzenia materiałowe także nie za wiele.co można by zakodować w xentry dla s204 bez użycia Vediamo ,Monaco jeśli można wiedzieć? pozdrawiam.

Re: Xentry Pass Thru + OpenPort 2.0 \ Mini-VCI J2534 (tania alternatywa SD)

: 31 sie 2023, o 08:25
autor: Hamrok
lukjur pisze: 30 sie 2023, o 16:50 co można by zakodować w xentry dla s204 bez użycia Vediamo ,Monaco jeśli można wiedzieć? pozdrawiam.
Szczerze to nie wiele, jakieś bardzo podstawowe kodowania. Xentry jest dobre do diagnostyki, ale do kodowania lepiej wypada Vediamo i Monaco.
W Xentry większość kodowań będzie niemożliwa do zmiany np v-max w ECU silnika, lub będzie wymagać skalkulowania hasła, żeby odblokować dostęp - np do zaawansowanych ustawień w module klimatyzacji. W Vediamo nie ma takiego problemu, wariantowe kodowania można zmienić bez problemu.
Vediamo posiada opcje symulacji - można sobie zainstalować i na spokojnie poklikać bez podłączania do auta. Jeśli grzebałeś w DAS, to mniej więcej wiesz jak to działa, na mhh jest dużo informacji, jaki sterownik za co odpowiada i co można dokodować/zmienić.

Re: Xentry Pass Thru + OpenPort 2.0 \ Mini-VCI J2534 (tania alternatywa SD)

: 31 sie 2023, o 08:49
autor: lukjur
Na mhh dużo linków już wygasło.szukam materiałów do Vediamo i Monaco na start żeby człowiek wiedział podstawy działania.masz jakas może książkę do tego .podstawy, mówię nie chcę kombinować,a nie ma z kim się skonsultować ,aby poduczył ,pokazał jak gdzie po co .

Re: Xentry Pass Thru + OpenPort 2.0 \ Mini-VCI J2534 (tania alternatywa SD)

: 12 paź 2023, o 11:44
autor: Zenit55
Cześć,
Z tego co widzę na twoim screnie masz taki widok:
Obrazek

Ja mam zainstalowane Xentry Pass Thru i nie mogę go znaleźć u siebie. Jak wchodzisz do tego widoku?
U mnie interface wygląda tak: (dodam, że nie mam kodowania offline). Klikam diagnose i odpala się DAS...
Obrazek

Re: Xentry Pass Thru + OpenPort 2.0 \ Mini-VCI J2534 (tania alternatywa SD)

: 12 paź 2023, o 11:53
autor: lukjur
ja mam s211 2008 rok i mi łączy się przez DAS. Znajomy ma S204 2008 rok i jemu łączy się przez Xentry.

Re: Xentry Pass Thru + OpenPort 2.0 \ Mini-VCI J2534 (tania alternatywa SD)

: 12 paź 2023, o 12:06
autor: Zenit55
lukjur pisze: 12 paź 2023, o 11:53 ja mam s211 2008 rok i mi łączy się przez DAS. Znajomy ma S204 2008 rok i jemu łączy się przez Xentry.
Już znalazłem odpowiedź. DAS jest dla "starszych" aut, a Xentry dla nowszych.
Gdy próbuje połączyć się do CL'a z 2008 odpala się DAS, przy w204 z 2012 odpala się Xentry.
Taka różnica. Szkoda bo z xentry pracuje się przyjemniej.