Upgrade wyposażenia
: 20 paź 2021, o 10:53
Witam forumowiczów,
Mam na imię Adam i cieszę się, że udało mi się tu trafić. Liczę na fachową pomoc przy moim temacie . Jestem tu nowy i od niespełna 5 dni jestem posiadaczem W204 z 2012 roku, a więc jak wiadomo już wersji po liftowej.
Mój egzemplarz jest z dystrybucji amerykańskiej zatem kilka czynności zostało już poczynione jak wymiana reflektorów na te z światłocieniem, wymiana błotników na te bez tak zwanych lamp "obrysówek". W niedługim czasie przyjdą do mnie zamienniki tarczy prędkościomierza z mp/h na km/h + 2 tarcze temperatury z F na C. Wówczas na pewno zajrzę do wątków jak takowe tarcze wymienić.
Natomiast do rzeczy. Wersja, którą posiadam jest w moim odczuciu dość ubogo wyposażona jak na standardy USA (a może to tylko moje odczucie? Ciężko stwierdzić). Co prawda posiada pakiet AMG (zderzaki,progi,felgi), jest także w pełnej skórze z panoramicznym dachem + szyberdach i systemem bez kluczykowego użytkowania keyless go, etc, ale brakuje tak oczywistych rzeczy jak choćby przednie halogeny przeciwmgielne, brak czujnika automatycznych wycieraczek (jest czujnik zmierzchu) brak systemu PDC (ale jest kamera cofania). I tu na chwilę chciałbym się zatrzymać bo mam kilka punktów, nad którymi chciałbym się skupić i od nich zacząć.
1. Zacząłbym od chyba najprostszej sprawy czyli montażu halogenów przeciwmgłowych. Wiem, że do wymiany będzie pokrętło przełącznika w kabinie na lewo od kierownicy + zakup halogenów. Natomiast pytanie moje następujące - czy muszę dokupić jakąś dedykowaną wiązkę czy jest szansa, że ta wiązka jest "uniwersalna" i jedynie brakuje wspomnianych wyżej elementów.
2. Po uporaniu się z oświetleniem, chciałbym zająć się montażem systemu PDC na tył i przód. Nie ukrywam, że to bardzo pomaga. Rozważałem opcję systemu Valeo... ale powiem szczerze, że co oryginał to oryginał. Na znanym portalu aukcyjnym sprawną używaną centralkę można kupić za ok 80-90 zł do tego używana wiązka z czujnikami to ok 230+ za przód i podobnie za tył. Zatem cena podobna do nowego zestawu Valeo + oczywiście włączenie tego w ECU.
Liczę za fachową pomoc i poradę, czy może jest już ktoś kto podjął się podobnego wyzwania? Na co zwrócić uwagę? Na co uważać. Wszelka pomoc mile widziana. Jeśli komuś to pomoże mogę wrzucić tu zdjęcia swojego egzemplarza.
Mam na imię Adam i cieszę się, że udało mi się tu trafić. Liczę na fachową pomoc przy moim temacie . Jestem tu nowy i od niespełna 5 dni jestem posiadaczem W204 z 2012 roku, a więc jak wiadomo już wersji po liftowej.
Mój egzemplarz jest z dystrybucji amerykańskiej zatem kilka czynności zostało już poczynione jak wymiana reflektorów na te z światłocieniem, wymiana błotników na te bez tak zwanych lamp "obrysówek". W niedługim czasie przyjdą do mnie zamienniki tarczy prędkościomierza z mp/h na km/h + 2 tarcze temperatury z F na C. Wówczas na pewno zajrzę do wątków jak takowe tarcze wymienić.
Natomiast do rzeczy. Wersja, którą posiadam jest w moim odczuciu dość ubogo wyposażona jak na standardy USA (a może to tylko moje odczucie? Ciężko stwierdzić). Co prawda posiada pakiet AMG (zderzaki,progi,felgi), jest także w pełnej skórze z panoramicznym dachem + szyberdach i systemem bez kluczykowego użytkowania keyless go, etc, ale brakuje tak oczywistych rzeczy jak choćby przednie halogeny przeciwmgielne, brak czujnika automatycznych wycieraczek (jest czujnik zmierzchu) brak systemu PDC (ale jest kamera cofania). I tu na chwilę chciałbym się zatrzymać bo mam kilka punktów, nad którymi chciałbym się skupić i od nich zacząć.
1. Zacząłbym od chyba najprostszej sprawy czyli montażu halogenów przeciwmgłowych. Wiem, że do wymiany będzie pokrętło przełącznika w kabinie na lewo od kierownicy + zakup halogenów. Natomiast pytanie moje następujące - czy muszę dokupić jakąś dedykowaną wiązkę czy jest szansa, że ta wiązka jest "uniwersalna" i jedynie brakuje wspomnianych wyżej elementów.
2. Po uporaniu się z oświetleniem, chciałbym zająć się montażem systemu PDC na tył i przód. Nie ukrywam, że to bardzo pomaga. Rozważałem opcję systemu Valeo... ale powiem szczerze, że co oryginał to oryginał. Na znanym portalu aukcyjnym sprawną używaną centralkę można kupić za ok 80-90 zł do tego używana wiązka z czujnikami to ok 230+ za przód i podobnie za tył. Zatem cena podobna do nowego zestawu Valeo + oczywiście włączenie tego w ECU.
Liczę za fachową pomoc i poradę, czy może jest już ktoś kto podjął się podobnego wyzwania? Na co zwrócić uwagę? Na co uważać. Wszelka pomoc mile widziana. Jeśli komuś to pomoże mogę wrzucić tu zdjęcia swojego egzemplarza.