Strona 1 z 1

Wykodowanie błędu odparowania spalin z wersji USA

: 19 wrz 2022, o 13:35
autor: Dstill
Witam wszystkich,

Posiadam C300 polift z USA i w ciągu 2 lat posiadania auta jakieś 3 razy zapalił mi się check engine, który gaśnie sam po 1-2 dniach. Od mechanika z SD dowiedziałem się (po pierwszym zapaleniu check'a), że jest to powiązane z faktem, że auto jest z USA i jako że tam auto jest przystosowane do jazdy na paliwie o niższej wartości oktanowej, więc może coś takiego czasem wyskoczyć, a nie świadczy o żadnym realnym problemie. Doradzono mi, żeby znaleźć kogoś, kto będzie w stanie wykodować ten błąd (błąd odparowania spalin), żeby check engine nie straszył, że jest jakiś problem, kiedy go nie ma.
Dodam, że nie czuć żadnej zmiany w aucie, jak się zaświeci check. Auto posiada instalację LPG.
Czy ktoś coś wie, miał do czynienia z tym błędem? Jeżeli to rozwiązanie ma sens, czy macie kogoś, kto mógłby się tym zająć? Najlepiej Wa-wa i okolice, może być trochę dalej, byle by nie na drugim końcu Polski :-P.

Dzięki z góry.

Re: Wykodowanie błędu odparowania spalin z wersji USA

: 19 wrz 2022, o 20:45
autor: Hamrok
Było by łatwiej gdybyś wrzucił konkretny numer błędu z Xentry. Sam mam auto z USA z M272 i nie sądzę żeby ten błąd miał jakikolwiek związek z liczbą oktanową. O ile się nie mylę na rynek amerykański (być może na Europę też) auta maja dodatkowo system "upuszczania" par paliwa (tzw. EVAP) z filtrem węglowym właśnie do filtracji tego co odparuje i jest uwalniane do atmosfery. Możliwe, że masz problem właśnie z tym systemem, może zawór upustowy, może jakaś nieszczelność układu/korka paliwa. W każdym bądź razie przydał by się dokładny kod błędu.

Re: Wykodowanie błędu odparowania spalin z wersji USA

: 21 wrz 2022, o 16:47
autor: Dstill
Hamrok pisze: 19 wrz 2022, o 20:45 Było by łatwiej gdybyś wrzucił konkretny numer błędu z Xentry. Sam mam auto z USA z M272 i nie sądzę żeby ten błąd miał jakikolwiek związek z liczbą oktanową. O ile się nie mylę na rynek amerykański (być może na Europę też) auta maja dodatkowo system "upuszczania" par paliwa (tzw. EVAP) z filtrem węglowym właśnie do filtracji tego co odparuje i jest uwalniane do atmosfery. Możliwe, że masz problem właśnie z tym systemem, może zawór upustowy, może jakaś nieszczelność układu/korka paliwa. W każdym bądź razie przydał by się dokładny kod błędu.
Opisując to co mi powiedział mechanik, na pewno bardzo uprościłem, bo to jakoś rok temu było. Widzisz, jak napisałeś o numerze błędu, przypomniało mi się, że dostałem do ręki wydruk z diagnozy.
Wygląda na to, że kod to 1304 - Zakłócenie funkcji czujnika/przełącznika ciśnienia układu pochłaniania oparów paliwa, czyli dokładnie to co wspomniałeś.
Zdjęcie z wydruku:
https://drive.google.com/file/d/1h54GPy ... sp=sharing

Dzięki za pomoc!

Re: Wykodowanie błędu odparowania spalin z wersji USA

: 21 wrz 2022, o 20:24
autor: Hamrok
Do sprawdzenia zapewne zawory zaznaczone na schemacie poniżej, jeden jest pod maską (purge valve) a drugi (shut-off) o ile się nie mylę przy filtrze węglowym. Nie mogę znaleźć dokładnej informacji w WIS.
333.jpg

Re: Wykodowanie błędu odparowania spalin z wersji USA

: 22 wrz 2022, o 18:22
autor: Dstill
Dziękówka Hamrok, może uda się ogarnąć nicponia.