5g tronic - mały problem
: 7 lut 2023, o 17:51
Cześć wszystkim
Od niedawna jestem właścicielem C180 CGI 156 KM 2010 r. Skrzynia 5g tronic. Olej w skrzyni wymieniony dynamicznie przez poprzedniego właściciela ~10 000 km temu. Generalnie skrzynia zmienia biegi bardzo płynnie, nie mam większych zastrzeżeń, natomiast zastanawia mnie jedna rzecz. Mianowicie, gdy silnik jest zimny to przy hamowaniu do zera, tuż przed samym zatrzymaniem auto czasami robi tzw. "kangurka". Po rozgrzaniu problem znika. Co może być przyczyną?
Słyszałem, że te skrzynie to stare konstrukcje hydrokinetyczne, w związku z czym, w przeciwieństwie chociażby do DSG, mają prawo z wiekiem wykazywać tego typu objawy i o ile nie są szczególnie nasilone to nie warto sobie nimi zawracać głowy. Zastanawiam się czy jest sens się tym w ogóle przejmować.
Na YouTube, jak również tu na forum znalazłem procedurę resetu skrzyni poprzez przytrzymanie gazu przy włączonym zapłonie. Może warto ją wykonać? Ponoć po jej wykonaniu skrzynia uczy się od nowa stylu jazdy kierowcy. Spotkałem się z wieloma pozytywnymi opiniami, jak również z takimi, że powinno się to stosować wyłącznie jako ostateczność. Obawiam się, że mogłoby to przysporzyć dodatkowych problemów. Jakie jest Wasze zdanie?
Proszę o radę
Od niedawna jestem właścicielem C180 CGI 156 KM 2010 r. Skrzynia 5g tronic. Olej w skrzyni wymieniony dynamicznie przez poprzedniego właściciela ~10 000 km temu. Generalnie skrzynia zmienia biegi bardzo płynnie, nie mam większych zastrzeżeń, natomiast zastanawia mnie jedna rzecz. Mianowicie, gdy silnik jest zimny to przy hamowaniu do zera, tuż przed samym zatrzymaniem auto czasami robi tzw. "kangurka". Po rozgrzaniu problem znika. Co może być przyczyną?
Słyszałem, że te skrzynie to stare konstrukcje hydrokinetyczne, w związku z czym, w przeciwieństwie chociażby do DSG, mają prawo z wiekiem wykazywać tego typu objawy i o ile nie są szczególnie nasilone to nie warto sobie nimi zawracać głowy. Zastanawiam się czy jest sens się tym w ogóle przejmować.
Na YouTube, jak również tu na forum znalazłem procedurę resetu skrzyni poprzez przytrzymanie gazu przy włączonym zapłonie. Może warto ją wykonać? Ponoć po jej wykonaniu skrzynia uczy się od nowa stylu jazdy kierowcy. Spotkałem się z wieloma pozytywnymi opiniami, jak również z takimi, że powinno się to stosować wyłącznie jako ostateczność. Obawiam się, że mogłoby to przysporzyć dodatkowych problemów. Jakie jest Wasze zdanie?
Proszę o radę