Strona 1 z 2

Błąd ESP

: 22 kwie 2014, o 22:06
autor: dykinka
Witam, mam duży problem z moim W204 200CDI, co jakiś czas podczas jazdy nagle zapala się kontrolka ESP silnik traci moc ( turbina się nie załącza) samochód wpada w tryb awaryjny. Po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu problem ustaje. Jest to bardzo niekomfortowa sprawa bo podczas wyprzedzania nikomu nie życzył bym takiej sytuacji. Dodam że silnik został podkręcony do ok 160 Ps mechanik który to robił mówi że to nie ma z tym nic wspólnego, na komputerze nie wyskakują żadne błędy. Jeśli ktoś ma jakąś koncepcje to proszę o pomoc.

: 23 kwie 2014, o 19:34
autor: Master_PiT
to nie ma co gdybac tylko SD z nim...

: 25 kwie 2014, o 20:40
autor: noc
Może to nie mieć nic wspólnego z "podkręceniem".
Co do braku błędów, to śmieszne - ktoś ma głupi komputer lub nie potrafi.
Każdy błąd powyżej 1/10 sekundy zostaje zapisany w pamięci sterowników tej damy.
Zmień diagnostę.

c200 cdi

: 25 kwie 2014, o 22:31
autor: danielkupski
Witam, kiedyś miałem taki problem, wina był wtryskiwacz który puszczal, po miesiącu samochod już w ogole nie chciał zapalić, wymieniłem wtryskiwacz, wizyta w serwisie ustawienie paramerow wtryskow i problem się nie powtorzyl już ponad 1,5 roku.

: 25 kwie 2014, o 22:49
autor: noc
Tu nie ma zgadywania.
ESP to podstawowy system bezpieczeństwa.
Zawiera hamulce i co najmniej ABS, ASR, BAS i gwałtowne wyłączenie mocy silnika.
Tylko diagnoza komputerowa.Żadnych amatorskich pomiarów.Kończą się ogromnymi wydatkami.

Odp

: 28 kwie 2014, o 17:36
autor: dykinka
Dzieki koledzy za odpowiedź, Podjadę na inną diagnostykę jestem z Gdańska
Myślę że znajdzie się ktoś zorientowany w temacie.
Dam znać jak już bedzie wiadomo.

: 20 maja 2014, o 14:51
autor: banki7
Dykinka- miałem ostatnio to samo. Po podłączeniu kompa niby ok. Okazało się, że walniety był wąż interkulera. Koszt w serwisie nowego niecałe 300 złotych a używki od 150. Po tym było okej.

: 13 lip 2014, o 18:19
autor: kupuiec
Witam. W moim MB W204 C220 170KM manual 2008r, też wywalało ESP i auto wchodziło w tryb awaryjny. Objawy to szarpanie (tak jakby brakowało paliwa lub na króciutko impulsywnie uderzano w hamulec) pomiędzy 1500 a 2000obr/min. Także przy przejściu 2500obr/min czuć było delikatne szarpniecie. Dodatkowo podczas jazdy auto momentami bardzo dymiło a końcówka rury wydechowej i nawet zderzak były po krótkich dystansach okopcone.Podejżewałem kupe drogich usterek(EGR,Turbina,Wtryski) Przy zakupie miałem informację, że w serwisie MB w Niemczech stwierdzili że uszkodzony jest czujnik temperatury spalin DPF. Pojechałem do gościa, który podłączył mi auto pod komputer i pokasował kilka sygnałów stwierdzając dziwne zachowanie czujnika temperatury i że trzeba pojechać do kogoś kto ma lepsze oprogramowanie do diagnostyki SD. Pojechałem do kolegi Noc, który faktycznie ma SD i bardzo miło mnie obsłużył diagnozując kilka różnych usterek(zapchany DPF w 70%, uszkodzony moduł kierownicy), lecz po informacji, że dzień wcześniej w aucie były kasowane przez kogoś innego usterki na nieprofesjonalnym oprogramowaniu stwierdził, że wykasuje do zera wszystkie usterki, a nowe które się zarejestrują w pamięci dadzą Mu pełen obraz do analizy problemu i muszę przyjechać do niego jeszcze raz. Muszę powiedzieć, że kolega Noc faktycznie ma ogromną wiedzę co do MB. Po przyjechaniu z diagnostyki ok. 100km miałem już od nowa pięć przejść w stan awaryjny silnika i wyłaczenie ESP, łacznie z zapaleniem kontrolki Check, która zgasła po pięciu kolejnych uruchomieniach silnika. Po przeczytaniu tego tematu komunikat o wyłączeniu ESP szybko pojechałem na kanał i sprawdziłem węże doładowania przyłączone do intelcoolera i tu szok. Wąż z lewej strony (strona kierowcy wyjście z chłodnicy) pęknięty w dwóch miejscach( wzdłuż jakieś 7cm i przy opasce ok 3cm). Szybko skleiłem, owinąłem taśmą izolacyjną i zamontowałem. Po przejechaniu miłe zaskoczenie, wszystko o czym pisałem ustąpiło, a jazda stała się dużo przyjemniejsza no i w głowie spokój. Na dzień dzisiejszy wymieniłem ten poklejony wąż na oryginalny (NR KATALOGOWY A2045280982 cena 270zł w serwisie salonu MB). Wspomnę, że takie używane węże na allegro niektórzy próbują sprzedać za 300zł + przesyłka. Rozpisałem się troszkę, ale może komuś coś to pomoże, bo nie wszystko dość szybko jak widać z opisu można zdiagnozować przez komputer. :-> Pozdrawiam - Konrad

: 18 cze 2015, o 11:08
autor: radex1978
Witam,

to i ja dołączę do klubu.
W trasie wyskoczyła kontrolka ESP i tryb awaryjny - samochód mocno zamulony, obroty max. do 3000. Po zgaszeniu i uruchomieniu silnika spokój na kilka kilometrów i ponownie błąd ESP (ESP currently unavailable see owner's manual jakby to co pomogło :roll: ).
Po trzecim z kolei zapaleniu ESP zapaliła się kontrolka check engine i po ponownym uruchomieniu silnika dalej się świeciła.
Podjechałem na SD - błędy:
22E3 - układ powietrza doładowania
206D-007 - czujnik temperatury powietrza zasysanego

Diagnoza: coś z intercoolerem, po sprawdzeniu na podnośniku okazało się, że poszedł wąż inercoolera, tak jak u poprzedników, od strony kierowcy. Koszt w ASO 290 zł, polski zamiennik 200 zł.
Może się komuś przyda...

Re: Błąd ESP

: 27 wrz 2021, o 07:14
autor: antonio426
Esp currently unavailable please check manual owner's i nie dziala ESP. Komunikat po odpaleniu silnika. Samochód dziala normalnie nic się nie dzieje. Co z tym zrobić?

Re: Błąd ESP

: 1 paź 2021, o 06:28
autor: antonio426
Od czego zaczynać?

Re: Błąd ESP

: 1 paź 2021, o 08:52
autor: f1sz
Zacznij od czujnika ciśnienia spalin (DPF) - przeczyść styki, może gdzieś jest zwarcie, a może sam czujnik się skończył.
Z drugim błędem sprawdź poziom zapełnienia DPF'a.

Re: Błąd ESP

: 1 paź 2021, o 13:21
autor: antonio426
f1sz pisze: 1 paź 2021, o 08:52 Zacznij od czujnika ciśnienia spalin (DPF) - przeczyść styki, może gdzieś jest zwarcie, a może sam czujnik się skończył.
Z drugim błędem sprawdź poziom zapełnienia DPF'a.
a gdzie go szukać w jakim miejscu jest ten czujnik?

Re: Błąd ESP

: 1 paź 2021, o 15:08
autor: f1sz
antonio426 pisze: 1 paź 2021, o 13:21
f1sz pisze: 1 paź 2021, o 08:52 Zacznij od czujnika ciśnienia spalin (DPF) - przeczyść styki, może gdzieś jest zwarcie, a może sam czujnik się skończył.
Z drugim błędem sprawdź poziom zapełnienia DPF'a.
a gdzie go szukać w jakim miejscu jest ten czujnik?
Na forum jest instrukcja dla OM651: zrob-to-sam-f29/diy-czujnik-roznicy-cis ... t1021.html

Re: Błąd ESP

: 1 paź 2021, o 17:12
autor: antonio426
f1sz pisze: 1 paź 2021, o 15:08
antonio426 pisze: 1 paź 2021, o 13:21
f1sz pisze: 1 paź 2021, o 08:52 Zacznij od czujnika ciśnienia spalin (DPF) - przeczyść styki, może gdzieś jest zwarcie, a może sam czujnik się skończył.
Z drugim błędem sprawdź poziom zapełnienia DPF'a.
a gdzie go szukać w jakim miejscu jest ten czujnik?
Na forum jest instrukcja dla OM651: zrob-to-sam-f29/diy-czujnik-roznicy-cis ... t1021.html
mam OM646