Witam,
Wiem, że post stary, ale problem pojawił się u mnie niedawno.
Cześć Tomek :) specjalnie nie dzwonię tylko piszę, bo może się jeszcze to komuś przyda.
Sprawdź proszę, co tam było zatarte najlepiej po numerze MB. Mam ten sam problem - czytaj paliwo w oleju.
Z tego co rozmawiałem, czytałem, dowiadywałem się, prawdopodobnie będzie to odpowietrzenie skrzyni korbowej.
U mnie jest już po temacie terkotania, który załatwiła wymiana (niestety 1 szt.) wariatora zmiennych faz rozrządu, wraz z łańcuchem, ślizgami (i chyba napinaczem). Poza ASO 3600pln.
Natomiast pojawił się po jakimś czasie problem z falowaniem obrotów zaraz po odpaleniu auta oraz częściowo "na światłach". Do tego większe spalanie, ewidentny zapach niespalonej benzyny z rury.
Szukając u wszystkich mecheniorów z Wrocławia, otrzymywałem jak w przypadku wariatora odpowiedź w stylu, że powinienem zostać muzykiem... Nic się nie dzieje. Psikali szprejami, słuchali, patrzyli, zostawiałem auto na noc, by mogli odpalić na zimnym - NIC. Pojechałem do Aso (TRZECIEGO Z KOLEI), zasugerowałem im lewe powietrze = wycena na 3350pln.
Wyślę jeśli trzeba do wglądu. W skrócie, wymiana rury ssącej, przewodu odpowietrzenia skrzyni korbowej, jeszcze jednego przewodu z zaworem (zawór, który puszcza dmuchane przeze mnie powietrze tylko w jedną stronę i mieści się ponoć pod jakąś pokrywą na górze silnika). Poza tym, jakieś krótkie testy, inne duperele i akcja serwisowa dotycząca skrzyni biegów, po której skrzynia szarpie ewidentnie po przerzuceniu z 2-3 (bo w trybie komfort auto chyba rusza z 2?). Czyli zalecili proforma uszczelnić układ dolotowy silnika i udrożnić jego odpowietrzenie.
Kupiłem ori rurę ssącą na portalu aukcyjnym wraz z tym przewodem z wbudowanym zaworem. Reszta w ASO + uszczelki pod kolektor ssący, który trzeba zdemontować, żeby wymienić przewód odpowietrzający skrzynię korbową.
Rurę ssącą (a właściwie jedną rurkę, która tam występuje) wymieniłem sam (była sparciała i dziurawa) - falowanie obrotów ustało, natomiast pojawiło się kilka mocniejszych szarpnięć po odpaleniu auta, skrzynia na luzie, kilkanaście sekund aż zejdzie ze "ssania?".
Sprawdziłem poziom oleju, bo gdzieś o uszy mi się obiło, że przy doszczelnianiu silnika i problemie z odpowietrznikiem skrzyni korbowej, może pojawić się nadmiar oleju w silniku, a w zasadzie dodatek paliwa zwiększający jego poziom na bagnecie.
I taka sytuacja jest u mnie. Dama stoi i czeka, aż upłynie majówka i spróbuję z kimś wymienić pozostałe kupione części.
Martwi mnie tylko sytuacja - co wtedy gdy wymiana przewodu odpowietrzenia skrzyni korbowej + nowy olej (jaki polecacie?) i filtr nie przyniesie efektu i dalej do oleju będzie przedostawać się paliwo. Gdzie dalej szukać - czytam o tym rozrządzie i zastanawiam się czy nie czeka mnie ten drugi wariator pewnie wraz z łańcuchem i tym co się już zdążyło zużyć. Dodam, że słyszałem odgłos podobny do tego, który występował przy wariatorze, ale było to raz i nie pamiętam w jakich okolicznościach. Mam nadzieje, że były to pierdzące przewodziki, które muszę wymienić.
Padło hasło - panewki (co się z nimi dzieje? zatarcie?).
Padło hasło - dolne uszczelnienie silnika (przecież nie chodzi o miska olejową
)
Którędy jeszcze paliwo może przedostawać się do oleju?
Jaki harmonogram działań proponujecie?
Wiecie czy są jakieś trudne manewry lub patenty podczas zdejmowania kolektora ssącego?
Samochód jeździł troszkę dziwnie, czasem go minimalnie muliło,a czasem dostawał kopa w okolicy 2000 obr. Domyślam się, że mógł być to skutek złego smarowania silnika ze względu na paliwo w oleju. Przyrost na bagnecie to ok 3-4 mm, nie wiem jak to przeliczyć na proporcje w stosunku do oleju w silniku.
Moje autko ma jeszcze parę bolączek - mam nadzieję, że powiązanych z tym problemem.
Myślałem, żeby po wymianie oleju auto zawieźć do użytkownika NOC do Warszawy, ale p. Jacek nie lubi muzyków, którzy wszystko słyszą
. Nawet tych, którzy słyszą dźwięk, który za chwilę zamienia się w check engine...
Liczę na Waszą pomoc (p. Jacka też
). Jeśli trzeba zrobię zdjęcia, nakręcę filmik, porozmawiam przez telefon, spotkam się.
Pozdrawiam
!