WYMIANA PODUSZKI AMORTYZATORA ELEKTRONICZNE TŁUMIENIE

Moderatorzy: f1sz, majkel84, perzu126, Hamrok

JDANIEL
Posty: 3
Rejestracja: 30 gru 2020, o 23:13

WYMIANA PODUSZKI AMORTYZATORA ELEKTRONICZNE TŁUMIENIE

Post autor: JDANIEL »

Witam wszystkich, prośba o jakiekolwiek sugestie badz radę jaki jest trik ( procedura serwisowa ) na zdjecie poduszki z amortyzatora z elektronicznym tlumieniem (amortyzator z wtyczka tzw kod 483 AMG ) Posiadam profesjonalny sciagacz do sprezyn i mimo wszystko po sciagnieciu zwojów sprezyny na maksa poduszka z lozyskiem nie pozostaje luzna aby bezpiecznie odkrecic z trzpienia nakretke samokontrujaca . Ewidentnie podcisnienie ciagnie trzpien do wewnątrz amortyzatota. Nie chce stosowac jakis hardcorowych pomyslow ala macgaiver . Byc moze jest na to sposob ? Rozkladam rece. Dzieki za wszelką pomoc.
Vin w razie czego WDD2042081F227148
Hamrok
Moderator
Posty: 167
Rejestracja: 27 mar 2019, o 15:04

Re: WYMIANA PODUSZKI AMORTYZATORA ELEKTRONICZNE TŁUMIENIE

Post autor: Hamrok »

W załączeniu PDFy z WIS dla Twojego nr VIN./ Zasadniczo procedura nie różni niczym od rozmontowania kolumny zwykłego zawieszenia, w serwisówce użyty jest dedykowany ściągacz, ale na youtube ludzie sobie radzą ze zwykłymi ściągaczami więc to raczej nie jest konieczność.

Nie próbowałeś odkręcić nakrętki kluczem pneumatycznym/udarowym? Jeśli nie masz takich kluczy to wg instrukcji tłoczysko można przytrzymać TORXem, ale potrzebny by był odpowiedni klucz nasadowy który to umożliwi.

Instrukcje wrzuciłem tutaj - https://easyupload.io/s5cr1k
GLK 350 4Matic
JDANIEL
Posty: 3
Rejestracja: 30 gru 2020, o 23:13

Re: WYMIANA PODUSZKI AMORTYZATORA ELEKTRONICZNE TŁUMIENIE

Post autor: JDANIEL »

Widzac ze dalej poduszka jest naprzezona nie ryzykowalem odkrecania ale dzisiaj sprobuje. Póki co dzieki za poświęcony czas na przeanalizowanie w Wis . Dam znac jak mi poszło
Kuba234
Posty: 1
Rejestracja: 8 sty 2021, o 13:46

Re: WYMIANA PODUSZKI AMORTYZATORA ELEKTRONICZNE TŁUMIENIE

Post autor: Kuba234 »

Poradziłem sobie w ten sposób. Sprżyne ścisnęłem ile mogłem . Kluczem Morese ścisnęłem trzpień - tłok amortyzatora zeby sie nie chował blokując dużym kluczem oczkowym ten klucz Morsa z jednej storny a z drugiej opierając o zwoje sprezyny . Oczywiscie sprawę załatwia jakis dedykowany klucz napewno ale tak da rade zrobić. Pozdrawiam wszystkich . temat zamkniety.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości