DIY czujnik różnicy ciśnień (spalin) 2,2 CDI - wymiana- foto
Moderatorzy: f1sz, majkel84, perzu126, Hamrok
DIY czujnik różnicy ciśnień (spalin) 2,2 CDI - wymiana- foto
Witam
Poniżej kilka zdjęć i krótki opis z wymiany czujnika różnicy ciśnień (spalin) dla silnika 2,2 CDI (OM651)
Postanowiłem wrzucić na forum bo może komuś się przyda. U mnie usterka wystąpiła już drugi raz dlatego postanowiłem zająć się tym sam. Objawy to brak mocy, wchodzenie silnika w tryb awaryjny zapalający się i gasnący "check". Podłączenie pod SD i diagnoza: czujnik.
Koszt w ASO (KRK) samego czujnika 330zł, poza ASO oryginał 150zł.
W tym silniku jest on dość nieszczęśliwie zamontowany i żeby się do niego dostać potrzeba zdemontować całą obudowę filtra powietrza.
Na dole stary czujnik na górze nowy oryginał:
Na wszelki wypadek zdjąłem wcześniej klemę z akumulatora.
1. Odłączamy złącza komputera, odkręcamy 7 wkrętów trzymających górną część obudowy. Nie trzeba odkręcać samego komputera- zejdzie razem z górna obudową. Ściągamy rury dolotu i wylotu z filtra powietrza.
Górna pokrywa zejdzie razem z ECU. Naszym oczom ukaże się filtr powietrza w dolnej obudowie, nie jest ona niczym przykręcona wystarczy unieść przednią część i pociągnąć do siebie, całość powinna bardzo łatwo wyjść.
Nasz czujnik przykręcony jest blisko grodzi tuż obok miarki oleju, śruba M8
Widok z góry:
Odkręcamy go i przepychamy tak aby mieć łatwy dostęp od przodu.
Odpinamy złącze elektryczne, odkręcamy opaski (warto mieć nowe), wymieniamy czujnik i montujemy wszystko w odwrotnej kolejności.
Po tym zabiegu autko jeździ jak nowe, nie zgłasza błędów. Czas na wymianę to max 2 godziny.
Poniżej kilka zdjęć i krótki opis z wymiany czujnika różnicy ciśnień (spalin) dla silnika 2,2 CDI (OM651)
Postanowiłem wrzucić na forum bo może komuś się przyda. U mnie usterka wystąpiła już drugi raz dlatego postanowiłem zająć się tym sam. Objawy to brak mocy, wchodzenie silnika w tryb awaryjny zapalający się i gasnący "check". Podłączenie pod SD i diagnoza: czujnik.
Koszt w ASO (KRK) samego czujnika 330zł, poza ASO oryginał 150zł.
W tym silniku jest on dość nieszczęśliwie zamontowany i żeby się do niego dostać potrzeba zdemontować całą obudowę filtra powietrza.
Na dole stary czujnik na górze nowy oryginał:
Na wszelki wypadek zdjąłem wcześniej klemę z akumulatora.
1. Odłączamy złącza komputera, odkręcamy 7 wkrętów trzymających górną część obudowy. Nie trzeba odkręcać samego komputera- zejdzie razem z górna obudową. Ściągamy rury dolotu i wylotu z filtra powietrza.
Górna pokrywa zejdzie razem z ECU. Naszym oczom ukaże się filtr powietrza w dolnej obudowie, nie jest ona niczym przykręcona wystarczy unieść przednią część i pociągnąć do siebie, całość powinna bardzo łatwo wyjść.
Nasz czujnik przykręcony jest blisko grodzi tuż obok miarki oleju, śruba M8
Widok z góry:
Odkręcamy go i przepychamy tak aby mieć łatwy dostęp od przodu.
Odpinamy złącze elektryczne, odkręcamy opaski (warto mieć nowe), wymieniamy czujnik i montujemy wszystko w odwrotnej kolejności.
Po tym zabiegu autko jeździ jak nowe, nie zgłasza błędów. Czas na wymianę to max 2 godziny.
W204 C250 CDI
Re: DIY czujnik różnicy ciśnień (spalin) 2,2 CDI - wymiana-
Dzięki kolego eupatorus za posta. Barzdo mi to ułatwiło życie a i trochę grosza zaoszczędziłem :)
Dodam, że (bo tak było u w moim W204 C200 om615.913), że czujnik jest mocowany do aluminiowej kształtki za pomocą dwóch śrub M8 - pierwsza, która mocuje sam czujnik, a druga, która mocuje mocowanie rurek. Ta druga jest niżej i nie ma możliwości aby ją odkręcić bez odkręcenia owej kształtki.
Trzeba odkręcić tę kształtkę - chyba 3 (może 4) śruby też M8 i do jednej jest podpięty przewód masowy.
Z Twoich zdjęć wnioskuję, że cybanty nie były oryginalne - skręcane (w oryginale powinny być zaciskane) więc i może mocowania (taka blaszka w kształcie "cycków") rurek już nie było.
Tak czy i owak wielkie Ci dzięki.
P.S.
Buszując w internetach na temat tego czujnika wpadłem na forum Audi. Też ktoś miał problem z tym czujnikiem i prosił o poradę jak się do tego g dobrać. W odpowiedzi cytat z instrukcji, który brzmiał mniej więcej tak :
"W celu wymiany czujnika należy opuścić silnik i skrzynię biegów" - dotyczyło Q7 4.2 V8
Pozdrawiam
Dodam, że (bo tak było u w moim W204 C200 om615.913), że czujnik jest mocowany do aluminiowej kształtki za pomocą dwóch śrub M8 - pierwsza, która mocuje sam czujnik, a druga, która mocuje mocowanie rurek. Ta druga jest niżej i nie ma możliwości aby ją odkręcić bez odkręcenia owej kształtki.
Trzeba odkręcić tę kształtkę - chyba 3 (może 4) śruby też M8 i do jednej jest podpięty przewód masowy.
Z Twoich zdjęć wnioskuję, że cybanty nie były oryginalne - skręcane (w oryginale powinny być zaciskane) więc i może mocowania (taka blaszka w kształcie "cycków") rurek już nie było.
Tak czy i owak wielkie Ci dzięki.
P.S.
Buszując w internetach na temat tego czujnika wpadłem na forum Audi. Też ktoś miał problem z tym czujnikiem i prosił o poradę jak się do tego g dobrać. W odpowiedzi cytat z instrukcji, który brzmiał mniej więcej tak :
"W celu wymiany czujnika należy opuścić silnik i skrzynię biegów" - dotyczyło Q7 4.2 V8
Pozdrawiam
Re: DIY czujnik różnicy ciśnień (spalin) 2,2 CDI - wymiana-
W om646 dostęp jest od przodu.
Re: DIY czujnik różnicy ciśnień (spalin) 2,2 CDI - wymiana-
Mam to samo wczoraj auto wpadło w tryb awaryjny plus komunikat ciśnienia powietrza w oponach.
Auto na autostardzie max 160km/h i tak 540 km do domu dojechałem.
Dzisiaj serwis ASO ZASADA i werdykt :
- do wymiany czujnik różnicowy ciśnienia spalin MERCEDES-BENZ (A6429050100)
- do wymiany przewód intercoolera MERCEDES-BENZ (2045282182) lub MERCEDES-BENZ (2125280000)
Na dzień dzisiejszy mimo iż straciłem gwarancje bo minął przebieg 120 000 km mam już 159 000km mimo iż czas gwarancji trwa do 14.04.2018
SERWIS ASO ZASADA - czujnik wymienił za 0zł + VAT , czekamy na opinie Warszawy co z przewodem IC gdyż dzisiaj sobota.
Dam znać.
Auto na autostardzie max 160km/h i tak 540 km do domu dojechałem.
Dzisiaj serwis ASO ZASADA i werdykt :
- do wymiany czujnik różnicowy ciśnienia spalin MERCEDES-BENZ (A6429050100)
- do wymiany przewód intercoolera MERCEDES-BENZ (2045282182) lub MERCEDES-BENZ (2125280000)
Na dzień dzisiejszy mimo iż straciłem gwarancje bo minął przebieg 120 000 km mam już 159 000km mimo iż czas gwarancji trwa do 14.04.2018
SERWIS ASO ZASADA - czujnik wymienił za 0zł + VAT , czekamy na opinie Warszawy co z przewodem IC gdyż dzisiaj sobota.
Dam znać.
C200CDI AMG/LIFT SEDAN
WDD2040011A752575
WDD2040011A752575
Re: DIY czujnik różnicy ciśnień (spalin) 2,2 CDI - wymiana-
Cześć Panowie,
Mam podobny problem z GLK 220CDI 2013.
Dwa tygodnie wymieniłem oryginalny czujnik temperatury spalin (zwykły magik mi to zaproponował).
W końcu auto oddałem do ASO Zasada Rzeszów, wczoraj wymienili dwie rury od intercoolera (od strony pasażera gruba czerwona i od strony kierowcy gruba czarna) a po dojechaniu do Krakowa problem znów raz wrócił. Jednorazowo ale jednak. Dziś jeździłem trochę autem ale problem się nie pojawił.
Ze względu na te pęknięte rurki nie szukali problemów z czujnikami. Jutro będę ich atakować.
Widzę, że eupatorus problemu szukał w Krakowie, więc czy znacie jakiegoś fajnego mechanika (albo mistrza warsztatu) np. bezpośrednio w ASO Zasady w Krakowie? Tak aby potrafił przeanalizować wyniki z Xentry. Może być też jakiś kumaty doradca serwisowy.
Ze względu na dojazdy wolałbym serwis przerzucić na Kraków.
Mam podobny problem z GLK 220CDI 2013.
Dwa tygodnie wymieniłem oryginalny czujnik temperatury spalin (zwykły magik mi to zaproponował).
W końcu auto oddałem do ASO Zasada Rzeszów, wczoraj wymienili dwie rury od intercoolera (od strony pasażera gruba czerwona i od strony kierowcy gruba czarna) a po dojechaniu do Krakowa problem znów raz wrócił. Jednorazowo ale jednak. Dziś jeździłem trochę autem ale problem się nie pojawił.
Ze względu na te pęknięte rurki nie szukali problemów z czujnikami. Jutro będę ich atakować.
Widzę, że eupatorus problemu szukał w Krakowie, więc czy znacie jakiegoś fajnego mechanika (albo mistrza warsztatu) np. bezpośrednio w ASO Zasady w Krakowie? Tak aby potrafił przeanalizować wyniki z Xentry. Może być też jakiś kumaty doradca serwisowy.
Ze względu na dojazdy wolałbym serwis przerzucić na Kraków.
Mercedes GLK X204 (2013) 2.2 CDI
Re: DIY czujnik różnicy ciśnień (spalin) 2,2 CDI - wymiana-
Fajny tutorial, ja bym jeszcze dodał że aby było szybciej i łatwiej się dostać do czujnika to można zdemontować ten aluminiowy uchwyt na którym trzyma się z tyłu ten czujnik. Uchwyt jest przymocowany na 3 śruby do bloku silnika i bardzo łatwy dostęp. Po odkręceniu tego uchwytu, mamy czujnik jak na dłoni. Trochę więcej czynności, ale robota idzie szybciej i wygodniej
Jest S204 C250 CDI 2011r, VIN: WDD2042032F718124
Był W211 E320 CDI V6 2008r
Był W203 220 CDI 2004r
Był W211 E320 CDI V6 2008r
Był W203 220 CDI 2004r
-
- Posty: 45
- Rejestracja: 1 cze 2015, o 15:03
Re: DIY czujnik różnicy ciśnień (spalin) 2,2 CDI - wymiana- foto
Witam,a jak to wyglada w OM642 ?.
Re: DIY czujnik różnicy ciśnień (spalin) 2,2 CDI - wymiana- foto
Przy turbinie po prawej stronie i wygląda zupełnie inaczej. Wymiana o niebo szybsza i łatwiejsza niż OM651. Czujnik jest wkręcany pionowo i kluczem nasadowym chyba 21mm albo 22mm, nie pamiętam już dokładnie.
Jest S204 C250 CDI 2011r, VIN: WDD2042032F718124
Był W211 E320 CDI V6 2008r
Był W203 220 CDI 2004r
Był W211 E320 CDI V6 2008r
Był W203 220 CDI 2004r
-
- Posty: 45
- Rejestracja: 1 cze 2015, o 15:03
Re: DIY czujnik różnicy ciśnień (spalin) 2,2 CDI - wymiana- foto
Czujnik który opisujesz to zawór zwrotny przy EGR,mi chodzi o czujnik ciśnienia zróżnicowaneg spalin przy DPF.
Re: DIY czujnik różnicy ciśnień (spalin) 2,2 CDI - wymiana- foto
Nie kolego, to żaden zawór zwrotny. Mylisz się. Nie mam czasu szukać i wertować we fotkach jak wygląda i gdzie dokładnie jest, ale wpisz sobie czujnik ciśnienia spalin B60, na forum w211.eu pisałem o tym czujniku. A tu na szybko masz z aukcji jak wygląda https://www.ebay.co.uk/itm/Genuine-Merc ... 1360735930
A jeśli chodzi o czujnik różnicowy ciśnienia DPF to zależy od wersji silnika na jaki kraj był produkowany, i w zależności od tego znajduje się tylko jeden lub dwa czujniki, jeden przed i drugi za DPF, jeśli jest jeden to będzie za filtrem DPF.
A jeśli chodzi o czujnik różnicowy ciśnienia DPF to zależy od wersji silnika na jaki kraj był produkowany, i w zależności od tego znajduje się tylko jeden lub dwa czujniki, jeden przed i drugi za DPF, jeśli jest jeden to będzie za filtrem DPF.
Jest S204 C250 CDI 2011r, VIN: WDD2042032F718124
Był W211 E320 CDI V6 2008r
Był W203 220 CDI 2004r
Był W211 E320 CDI V6 2008r
Był W203 220 CDI 2004r
Re: DIY czujnik różnicy ciśnień (spalin) 2,2 CDI - wymiana- foto
a w om646 pewnie gdzieś przy turbinie się po niego wchodzi?
C200 CDI 2008 136km silnik 646 VIN WDD(dwieście cztery) 2071F134790.
Re: DIY czujnik różnicy ciśnień (spalin) 2,2 CDI - wymiana- foto
super TUTORIAL gdybym zauważył go wcześniej to bym wymienił sam. Próbowałem bez zdejmowania filtra powietrza i poległem z dostępem.
dodatkowo u mnie pod samym czyjnikiem były też właśnie takie "wąsy" wspominane wcześniej które dodatkowo trzymają również przewody wchodzące do czujnika.
dodatkowo u mnie pod samym czyjnikiem były też właśnie takie "wąsy" wspominane wcześniej które dodatkowo trzymają również przewody wchodzące do czujnika.
Re: DIY czujnik różnicy ciśnień (spalin) 2,2 CDI - wymiana- foto
Ja dzisiaj się biore za wymiane tego cuzjnika. Nowy w ASO u mnie 90EUR. Boli ale widziałem, ze dużo osób miało problme z zaminnikami więc stwierdziłem, że założe nowy ori. Mam nadzieje, że w godzine się wyrobie. Przez czujnik, samochód wszedł w tryb awaryjny i ostatnie 2/3 wypalenia zostały przerwane eghhh :/ mam nadzieje, że będzie ok.
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
Re: DIY czujnik różnicy ciśnień (spalin) 2,2 CDI - wymiana- foto
Mały update. Wymiane czujnika zrobiłem już dawno temu - wszystko ładnie działa. Nie próbowałbym wymieniać go z filtrem powietrza na samochodzie. Zbyt mało miejsca, małe śrubki, metalowe klipsy - chwila i wylądują pod samochodem na plastikowych osłonach. Lepiej wyjąć puszke filtra a to jest chwila.Samochód działa jak należy.
W204 C200 CDI BE Sport Edition 125 OM651 2011(Lift Model) //Vin: WDD2040012A607752
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
W215 CL600 M275 V12 Bi-Turbo 2002(Lift Model) //Vin: WDB2153762A031727
Były:
W204 C180 Kompressor Avantgarde AMG 2008
W203 C180 Classic 2002
Re: DIY czujnik różnicy ciśnień (spalin) 2,2 CDI - wymiana- foto
U mnie wymiana na zamiennik BOSCHa i tez działa bez problemów póki co ...
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości