Wymiana kierownicy na poliftową
Moderatorzy: f1sz, majkel84, perzu126, Hamrok
Wymiana kierownicy na poliftową
Witam,
Wreszcie poskładałęm fotki z wymiany kierownicy. Pomijam etap ściagnięcia kierownicy (potrzebny klucz imbus 10) i skupiam się na przerobieniu elektroniki, żeby wszystko działało.
Po pierwsze potrzebujemy przedliftowej (oryginalnej) elektroniki, która przekładamy do nowej kierownicy. Elektronike wkladamy do "puszki" po elektronice z nowej kierownicy. Jedyne co musimy zmienić, to sterowanie klaksonu (jest inaczej rozwiązane w polifcie).
Zaczynamy od dolutowania pinów do żołtych przewodów klaksonu do naszej starej elektroniki.
Poniżej schemat podłączenia przewodów.
Kolejny krok, wkladamy naszą elektronikę do "puszki" plastikowej nowej kierownicy. Przy wkładaniu uważamy na piny od sterowania łopatkami. Zaznaczone na czerwono, muszą wejść w otwory wtyczek.
Następnie musimy podocinać "puszkę" żeby zmieścić w niej nową/starą elektronikę.
Zamykamy puszkę. Nasza płytka jest trochę wieksza i ze względu na piny do przewodów klaksonu jakich użyłem ciężko ją było zamknąc na ostatnim zatrzasku. Więc profilaktycznie użyłem uwielbianej przez Mirków trytytki Przewody do sterowania z kierownicy okładamy "na krzyż". Zaznaczone kolorami poniżej.
Do sterowania po prawej stronie, żeby wtyczka nam weszła musimy podpiłowac plastikowy wypust na wtyczce. Po prostu w polifcie sa te same wtyczki, ale z wypustkami prawa/lewa. W przedlifcie ( a tych przewodów uzywamy) są obie lewe... Przy wkładaniu wtyczki zakumacie o co chodzi
Składamy wszystko do kupy i zakładamy kierownice. Jeżeli ktoś nie odpiął akumulatora, pojawi się bład poduszki. Ja tam wolałem wykasować pózniej błąd po prostu. Zaleta jest taka, że możemy bez poduszki założonej włączyć zapłon i sprawdzić, czy wszystko działa. Śrubami zaznaczonymi na niebiesko regulujemy skok klaksonu (jak daleko musimy nacisnąć poduszkę, żeby zadziałał). Polecam na włączonym zapłonie dokręcać te śrubki. W momęcie, gdy klkson zacznie trąbić śruby sa za bardzo dokręcone. Jak znów dociągnie sie je zbyt słabo, poduszka nieładnie będzie odstawała od kierownicy.
Wyłaczamy zapłon, wyciągamy kluczyk i zakładamy poduszkę powietrzną. Jedziemy skasować bład SRS i cieszymy sie piękną poliftową kierownicą
Powodzenia!
P.S. Zdjęcia sa mojego autorstwa. Wskazówki podobnie. Każdy podejmujący sie tej operacji robi to na własną odpowiedzialność. Nie biorę żadnej odpowiedzialności za ewentualne problemy...
Wreszcie poskładałęm fotki z wymiany kierownicy. Pomijam etap ściagnięcia kierownicy (potrzebny klucz imbus 10) i skupiam się na przerobieniu elektroniki, żeby wszystko działało.
Po pierwsze potrzebujemy przedliftowej (oryginalnej) elektroniki, która przekładamy do nowej kierownicy. Elektronike wkladamy do "puszki" po elektronice z nowej kierownicy. Jedyne co musimy zmienić, to sterowanie klaksonu (jest inaczej rozwiązane w polifcie).
Zaczynamy od dolutowania pinów do żołtych przewodów klaksonu do naszej starej elektroniki.
Poniżej schemat podłączenia przewodów.
Kolejny krok, wkladamy naszą elektronikę do "puszki" plastikowej nowej kierownicy. Przy wkładaniu uważamy na piny od sterowania łopatkami. Zaznaczone na czerwono, muszą wejść w otwory wtyczek.
Następnie musimy podocinać "puszkę" żeby zmieścić w niej nową/starą elektronikę.
Zamykamy puszkę. Nasza płytka jest trochę wieksza i ze względu na piny do przewodów klaksonu jakich użyłem ciężko ją było zamknąc na ostatnim zatrzasku. Więc profilaktycznie użyłem uwielbianej przez Mirków trytytki Przewody do sterowania z kierownicy okładamy "na krzyż". Zaznaczone kolorami poniżej.
Do sterowania po prawej stronie, żeby wtyczka nam weszła musimy podpiłowac plastikowy wypust na wtyczce. Po prostu w polifcie sa te same wtyczki, ale z wypustkami prawa/lewa. W przedlifcie ( a tych przewodów uzywamy) są obie lewe... Przy wkładaniu wtyczki zakumacie o co chodzi
Składamy wszystko do kupy i zakładamy kierownice. Jeżeli ktoś nie odpiął akumulatora, pojawi się bład poduszki. Ja tam wolałem wykasować pózniej błąd po prostu. Zaleta jest taka, że możemy bez poduszki założonej włączyć zapłon i sprawdzić, czy wszystko działa. Śrubami zaznaczonymi na niebiesko regulujemy skok klaksonu (jak daleko musimy nacisnąć poduszkę, żeby zadziałał). Polecam na włączonym zapłonie dokręcać te śrubki. W momęcie, gdy klkson zacznie trąbić śruby sa za bardzo dokręcone. Jak znów dociągnie sie je zbyt słabo, poduszka nieładnie będzie odstawała od kierownicy.
Wyłaczamy zapłon, wyciągamy kluczyk i zakładamy poduszkę powietrzną. Jedziemy skasować bład SRS i cieszymy sie piękną poliftową kierownicą
Powodzenia!
P.S. Zdjęcia sa mojego autorstwa. Wskazówki podobnie. Każdy podejmujący sie tej operacji robi to na własną odpowiedzialność. Nie biorę żadnej odpowiedzialności za ewentualne problemy...
Ostatnio zmieniony 3 paź 2018, o 21:27 przez korzen, łącznie zmieniany 1 raz.
S204 C200Kompressor Elegance 2008r
WDD2042411F204552
WDD2042411F204552
Re: Wymiana kierownicy na poliftową
Ja dzięki temu kupiłem i zrobiłem, na podstawie pomocy opisowej tylko, na PW więc potwierdzam i polecam każdemu
Od siebie dodam tylko, że aby nie musieć kasować błędu poduchy i za to płacić, należy odłączyć akumulator zanim odepniemy poduszkę, podłączamy z powrotem po złożeniu i podłączeniu jej, ale nie należy jej na sztywno zapinać, zanim nie sprawdzimy całości działania, podświetlenia i sprawności guzików. W tej plątaninie kabelków łatwo o pomyłkę i zalecam sprawdzanie. Potem jak ktoś ma nowa poduszkę, trzeba przebijać skore w celu jej ponownego zdjęcia, wiec uczmy się na błędach, które i ja i kolega icebear popełniliśmy i teraz zamiast fabrycznie nie zdejmowanej nowej poduchy, mamy fabrycznie nowe, ale z niefabrycznymimzaslepkamimpo dziurkach do jej demontażu
Od siebie dodam tylko, że aby nie musieć kasować błędu poduchy i za to płacić, należy odłączyć akumulator zanim odepniemy poduszkę, podłączamy z powrotem po złożeniu i podłączeniu jej, ale nie należy jej na sztywno zapinać, zanim nie sprawdzimy całości działania, podświetlenia i sprawności guzików. W tej plątaninie kabelków łatwo o pomyłkę i zalecam sprawdzanie. Potem jak ktoś ma nowa poduszkę, trzeba przebijać skore w celu jej ponownego zdjęcia, wiec uczmy się na błędach, które i ja i kolega icebear popełniliśmy i teraz zamiast fabrycznie nie zdejmowanej nowej poduchy, mamy fabrycznie nowe, ale z niefabrycznymimzaslepkamimpo dziurkach do jej demontażu
W169, W245, W246 i W204 - wszystko minęło ale gwiazda pewnie kiedyś wróci ...
Re: Wymiana kierownicy na poliftową
Witam. Jestem tu nowy, niski skłon koleżanki i koledzy.
Posiadam mera z 2012 c200 i pierwszą wadą jaką zobaczyłem jest odchodzący materiał panelu chrom z kierownicy. Uczulam, że przy zakupie z allegro należy pytać się o stan nie tylko skóry.
Posiadam mera z 2012 c200 i pierwszą wadą jaką zobaczyłem jest odchodzący materiał panelu chrom z kierownicy. Uczulam, że przy zakupie z allegro należy pytać się o stan nie tylko skóry.
Re: Wymiana kierownicy na poliftową
A masz kierownice 3 czy 4 ramienna?
Bóg stworzył Ziemię, Niemcy - Mercedesa...
Mercedes W203 FL 220CDI 2005 - EX
Mercedes W204 FL 250CGI 2011 /////AMG - obecnie
Mercedes W213 E400 /////AMG - obecnie
Mercedes W203 FL 220CDI 2005 - EX
Mercedes W204 FL 250CGI 2011 /////AMG - obecnie
Mercedes W213 E400 /////AMG - obecnie
Re: Wymiana kierownicy na poliftową
Mam kierownicę 4 ramienną i wiecznie zakrwawiony palec lewej dłoni, od odszczypujący się chrom na wysokości kursorów. Auto 2012 a i w górnej części się ta piekielna ozdóbka się odkleja.
Re: Wymiana kierownicy na poliftową
Pytam, bo mam taki chrom zbedny, ale z kierownicy 3 ramiennej. Tak, czy inaczej musisz wszystko sciagnac, zeby go wymienic.
Bóg stworzył Ziemię, Niemcy - Mercedesa...
Mercedes W203 FL 220CDI 2005 - EX
Mercedes W204 FL 250CGI 2011 /////AMG - obecnie
Mercedes W213 E400 /////AMG - obecnie
Mercedes W203 FL 220CDI 2005 - EX
Mercedes W204 FL 250CGI 2011 /////AMG - obecnie
Mercedes W213 E400 /////AMG - obecnie
-
- Posty: 13
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 09:49
Re: Wymiana kierownicy na poliftową
Pokaż wnętrze jak one teraz wygląda w środku
Mercedes w204 CDI 220
WDD2040081F040829
WDD2040081F040829
Re: Wymiana kierownicy na poliftową
Koledzy czy kierownica polift pakiet amg jest taka sama jak w w212 w207? poduszka bedzie pasowac z w204 czy jest inna?
W204 | C300 LPG | 231km | M272 | 7G-Tronic | 2009 | Pakiet AMG
Re: Wymiana kierownicy na poliftową
Może się przydac i to niejednymu, naprawdę robi robotę ten poradnik.
Re: Wymiana kierownicy na poliftową
Czy od mercedesa w176 też podejdzie kierownica do w204 2010r avantgarde. Też wystarczy patent ze zmianą elektroniki? Dzieki z gory za pomoc.
Re: Wymiana kierownicy na poliftową
Nikt nie odpowiada to może coś zasugeruję. Kup wystrzeloną poduszkę z guzikami i elektroniką(z tą całą płytką) i sprawdź czy wszystko śmiga - do kupienia za kilkadziesiąt zł... i sprzedawaj z powrotem
c180 Kompressor 156KM 2008r
Re: Wymiana kierownicy na poliftową
Z w176 będzie pasowała. Elektronikę bierzesz ze starej kierownicy.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
S204 C200Kompressor Elegance 2008r
WDD2042411F204552
WDD2042411F204552
Re: Wymiana kierownicy na poliftową
Panowie czy mając kierownice 4 ramienna uda się zamontować 3 ramienna z polifta?
S204 C200 CDI Avantgarde
VIN: WDD2042071F306752
VIN: WDD2042071F306752
Re: Wymiana kierownicy na poliftową
Tak
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
S204 C200Kompressor Elegance 2008r
WDD2042411F204552
WDD2042411F204552
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 25 gości