Wymiana oleju w skrzyni 722.9

Udało Ci się coś naprawić - opisz to tutaj.

Moderatorzy: miluch, ktos92, perzu126, gigant87, zarys

owieczka
Posty: 39
Rejestracja: 3 mar 2020, o 14:38

Wymiana oleju w skrzyni 722.9

Post autor: owieczka »

Przymierzam się do wymiany oleju w mojej skrzyni biegów 7G-tronic+ i chciałbym zrobić jakiegoś małego tutoriala.
Lecz brakuje mi jeszcze kilku informacji, które oznaczyłem poniżej na czerwono.

Potrzebne materiały do wymiany:
Olej ATF MB 236.15 - 10L jeżeli spuszczamy z sprzęgła hydrokinetycznego, 8L jeśli przekładnia hydrokinetyczna nie była opróżniana.
Filtr skrzyni biegów - A2222772000 - 1szt
Uszczelka miski oleju - A2202710380 - 1szt
Studzienka zielona - A2222710097 - 1szt
Korek miski - N000908012009 - 1szt
Podkładka miedziana korka 12x16 - N007603012102 - 1szt
Korek do wandlera - A0019901117 - 1 szt
Podkładka miedziana korek wandlera - A007603014106 - 1 szt
Śruba miski skrzyni - A0049903512 - 6 szt
Tulejka pompy start/stop - A2212707604 - 2szt


1. Demontaż plastikowej osłony silnika - nasadka 8mm
2. Odkręcić korek spustowy miski olejowej skrzyni - imbus 6mm
Obrazek
3. Spuścić olej najlepiej do czystego naczynia
4. Wepchnąć studzienkę przelewową w celu zmniejszenia ilości pozostałego oleju w misce
5. Odkręcić śrubę wspornika - Torx T30
Obrazek
6. Odkręcić 6 śrub miski olejowej - nasadka E11
Obrazek
7. Ściągamy miskę, czyścimy, wymieniamy studzienkę oraz uszczelkę
8. Wyciągamy filtr oleju
9. Odkręcamy 3 śruby pompy start/stop - Torx T30
Obrazek
10. Zdejmujemy gumową zaślepkę
Obrazek
11. Obracamy wałem do momentu, aż pokaże nam się korek spustowy konwertera momentu.
Obrazek
12. Wykręcamy korek imbus 4 lub 5 mm spuszczamy olej
13 Następnie zakręcamy nowy korek z uszczelką i dokręcamy momentem 10 Nm, jeśli korek ma gwint M8 lub 15 Nm jeśli korek ma M10
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Tutaj część dla tych, którzy chcą lecz nie trzeba tego robić.
14. Za pomocą torxa T30 demontujemy płytę hydrauliczną
15. Odkręcamy zawory i za pomocą magnesu czyścimy oraz sprawdzamy ich stan. Link do pomocnego filmu:
https://www.youtube.com/watch?v=IG9OZACdx3c
Obrazek
16. Następnie płuczemy w czystym oleju - uważamy, aby ich nie pomylić!
17. Montujemy zawory na swoje miejsce - dokręcamy momentem 8Nm
18. Montujemy płytę do skrzyni - dokręcamy momentem 8Nm
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
19. Instalujemy nowy filtr oleju najlepiej oryginalny
20. Montujemy nową studzienkę przelewową
21. Przykręcamy misę olejową nowymi śrubami - moment dokręcania 4NM następnie 180 stopni
Obrazek
22. Montujemy króciec do napełnienia oleju - np. taki zakupiony u naszych skośnookich przyjaciół
Obrazek
23. Napełniamy olejem skrzy tutaj wykorzystam przerobiony w tym celu opryskiwacz ogrodowy
24. Pompujemy 6 l oleju przekładniowego w skrzynię biegów.
25. Zakręcamy zawór/blokujemy otwór wlewowy
26. Podłączamy SD lub sprawdzamy pirometrem temperaturę oleju (tutaj zapożyczone zdjęcie)
Obrazek
27. Odpalamy samochód na P, czekamy aż olej osiągnie ok 35 stopni dolewamy 4L oleju
28. Następnie wykonujemy kilka zmian przełożeń
27. Gdy temperatura oleju osiągnie 45 stopni na odpalonym silniku odłączamy pompkę i pozwalamy, aby nadmiar oleju spłynął zgodnie z instrukcją - http://www.mercmania.pl/forum/topics34/17847.htm
28. Następnie zakręcamy korek spustowy miski olejowej - moment dokręcania 22Nn
29. Resetujemy skrzynię według procedury kolegi f1sz
f1sz pisze: 11 kwie 2016, o 08:05 1. Przekręć kluczyk na zapłon.
2. Naciśnij pedał gazu, trzymaj przez 5 sek.
3. Przekręć kluczyk do pozycji "0" (wyłączony), nie wyjmuj kluczyka, puść pedał gazu.
4. Poczekaj co najmniej 2 min, po tym czasie ECU powinno się zresetować.
30. Wykonujemy jazdę testową 15-20 min w swoim tempie

Jak uda mi się zebrać wszystkie potrzebne informację dodam tego posta w pdf na wypadek jakby zdjęcia wygasły.
Załączniki
Napełnianie automatycznej skrzyni biegów olejem.pdf
(369.12 KiB) Pobrany 214 razy
Ostatnio zmieniony 4 maja 2020, o 08:06 przez owieczka, łącznie zmieniany 1 raz.
owieczka
Posty: 39
Rejestracja: 3 mar 2020, o 14:38

Re: Wymiana oleju w skrzyni 722.9

Post autor: owieczka »

Panowie ktoś coś dopowie w temacie?
LubMich
Posty: 142
Rejestracja: 12 sty 2018, o 18:28

Re: Wymiana oleju w skrzyni 722.9

Post autor: LubMich »

Zobacz ile zlałeś i wlej tyle samo + 0,5l więcej.. tyle się powinno się wylać przy ustalaniu poziomu.. ale ja wymianę obserwowałem tylko z boku..
MB W204 C200 CGI Avantgarde 2013r:Mazda MX-5:Mazda 3
owieczka
Posty: 39
Rejestracja: 3 mar 2020, o 14:38

Re: Wymiana oleju w skrzyni 722.9

Post autor: owieczka »

Tak, już znalazłem w WIS ile ma być tego oleju. Muszę w wolnej chwili zaktualizować temat. Chociaż widzę, że zainteresowanie równe zeru ;)
LubMich
Posty: 142
Rejestracja: 12 sty 2018, o 18:28

Re: Wymiana oleju w skrzyni 722.9

Post autor: LubMich »

No wymiana oleju.. w domowych warunkach nie jest taka wygodna.. trzeba to gdzieś zlać.. potem oddać do utylizacji...(mam nadzieje, że nikt tego tak po prostu nie wylewa) mało komu się chce i ma możliwości..

Wysłane z mojego telefonu.

MB W204 C200 CGI Avantgarde 2013r:Mazda MX-5:Mazda 3
owieczka
Posty: 39
Rejestracja: 3 mar 2020, o 14:38

Re: Wymiana oleju w skrzyni 722.9

Post autor: owieczka »

LubMich pisze: 29 kwie 2020, o 13:09 No wymiana oleju.. w domowych warunkach nie jest taka wygodna.. trzeba to gdzieś zlać.. potem oddać do utylizacji...(mam nadzieje, że nikt tego tak po prostu nie wylewa) mało komu się chce Obrazeki ma możliwości..

Wysłane z mojego telefonu.
Pewnie to kwestia indywidualna. Ja osobiście warunki mam, chęci również pozostałe aspekty można sobie zorganizować.



PS Post zaktualizowałem może komuś się przyda...
Awatar użytkownika
majkel84
Posty: 366
Rejestracja: 4 cze 2017, o 11:25
Lokalizacja: Zagłębie Dąbrowskie

Re: Wymiana oleju w skrzyni 722.9

Post autor: majkel84 »

Też będę wymieniał niedługo, już mam wszystko gotowe, zamierzam spuścić z konwertera, najbardziej interesuje mnie napełnianie całkowicie pustej skrzyni, z tego co widzę z wis to trzeba wpompować 6 l odpalić silnik i zagrzać olej, później dolać około 4 l żeby wyregulować poziom oleju, czy te 4 litry to nie za dożo..?? skoro do układu wchodzi 8.5 l
w204 320 CDI :mrgreen: AMG pakiet
WDD2040221A157833
Star Diagnosis Śląsk - kontakt priv
owieczka
Posty: 39
Rejestracja: 3 mar 2020, o 14:38

Re: Wymiana oleju w skrzyni 722.9

Post autor: owieczka »

majkel84 pisze: 6 maja 2020, o 12:06 Też będę wymieniał niedługo, już mam wszystko gotowe, zamierzam spuścić z konwertera, najbardziej interesuje mnie napełnianie całkowicie pustej skrzyni, z tego co widzę z wis to trzeba wpompować 6 l odpalić silnik i zagrzać olej, później dolać około 4 l żeby wyregulować poziom oleju, czy te 4 litry to nie za dożo..?? skoro do układu wchodzi 8.5 l
Właśnie różne źródła rożnie podają. Dlatego będzie tak jak kolega wyżej napisał - sprawdzić ile oleju uda Ci się spuścić i wlać +/- 0,5 L więcej.
Nie zmienia to faktu, że lepiej mieć przygotowane te 10L w razie "W"
11 akam
Posty: 1
Rejestracja: 28 wrz 2020, o 11:01

Re: Wymiana oleju w skrzyni 722.9

Post autor: 11 akam »

rekin175
Posty: 1
Rejestracja: 11 lut 2021, o 21:08

Re: Wymiana oleju w skrzyni 722.9

Post autor: rekin175 »

Tak dla informacji - Pirometr przekłamuje względem wskazania temperatury z SD o około 15 stopni Celsiusa , tak więc warto wziąć na to poprawkę . Co przy napełnieniu oleju w ASB do odpowiedniego stanu ma bardzo duże znaczenie .

Ps. Do autora Bravo za poświęcony czas na relacje .


Pozdrawiam.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość