Xentry Pass Thru + OpenPort 2.0 \ Mini-VCI J2534 (tania alternatywa SD)

Udało Ci się coś naprawić - opisz to tutaj.

Moderatorzy: f1sz, majkel84, perzu126, Hamrok

Hamrok
Moderator
Posty: 172
Rejestracja: 27 mar 2019, o 15:04

Re: Xentry Pass Thru + OpenPort 2.0 \ Mini-VCI J2534 (tania alternatywa SD)

Post autor: Hamrok »

Masz zaznaczone żeby szukał plików CBF w folderze? Tak jak na screenie poniżej?
vediamo3.png
vediamo3.png (53.15 KiB) Przejrzano 487 razy
GLK 350 4Matic
melonidas890
Posty: 1
Rejestracja: 28 maja 2024, o 13:03

Re: Xentry Pass Thru + OpenPort 2.0 \ Mini-VCI J2534 (tania alternatywa SD)

Post autor: melonidas890 »

Hamrok pisze: 5 cze 2020, o 16:37 Nie zauważyłem nigdzie podobnego tematu, więc postanowiłem przygotować krótki poradnik jak uruchomić XENTRY PASS THRU EU z kablem Tactrix Open 2.0 lub Mini-VCI J2534 przeznaczonym do diagnozowania Toyot. Interfejsy te można bez problemu zakupić na Allegro w okolicy 100 zł lub jeśli komuś się nie śpieszy zamówić z Aliexpress za 60-80 zł. Xentry Passthru pozwala na podstawową diagnostykę auta, odczyty błędów, kasowanie, zmianę kodowań. Komunikacja odbywa się za pomocą magistrali CAN więc dotyczy nowszych modeli, testowałem w GLK przedliftowym i wszystko jest OK, więc W204 również powinno działać. Xentry Passthru będzie również działać z innymi interfejsami typu passthru i obsługą protokołu J2534, inaczej będzie tylko wyglądać instalacja sterowników - jeśli inny interfejs będzie dobrze zainstalowany, będzie możliwość jego wyboru w Xentry.

Uwaga:
Interfejs Tactrix OpenPort 2.0 jest zdecydowanie lepszym interfejsem niż tańszy Mini-VCI. OpenPort 2.0 wykrywa praktycznie wszystkie moduły w aucie, w tym SRS oraz inne których Mini-VCI nie widzi. Przetestowałem oba i polecam wybór trochę droższego OpenPorta 2.0.

Więcej informacji o Xentry można przeczytać tutaj:

https://xentry-shop.mercedes-benz.com/d ... category?6

Na powyższej stronie można również je zakupić, jeśli ktoś chciałby przetestować działanie, najnowszą wersję można znaleźć na rutracker, należy tylko pamiętać, że pobieramy wersje Passthru, obecnie najnowsza to: Xentry Pass Thru 2020.3.3, zawiera wszystko co potrzeba.

Od końcówki 2019 do zainstalowania wymagana jest wersja x64 systemu Windows od wersji 7 w góre, na 32 bitach się nie zainstaluje. Prawdopodobnie od połowy 2020 nie będzie już wspierany Windows 7, więc instalacja tylko na 8.1 lub 10, to informacja na przyszłość. Na instalacje potrzeba około 90GB miejsca (wersja 2020), dysko powinien mieć przynajmniej 120GB. Ja wszystko robiłem na win7 x64, na win10 proces będzie bardzo podobny.

Można również zainstalować wersje starszą np 2018 lub 2019 - instalacja przebiega w identyczny sposób - jedyna różnica to ilość potrzebnego miejsca na dysku - np dla wersji 12/2018 jest to 125GB, więc będzie trzeba zastosować odpowiednio większy dysk.

Instalacja Xentry:

1. Wkładamy DVD lub kopiujemy pobrane ISO na komputer który będzie służył do diagnostyku i montujemy.
2. Uruchamiamy instalator - start.exe, wybieramy język, instalujemy wymagane biblioteki C++, Acrobat Reader itd.
3. Po zainstalowaniu uruchomi sie instalator Xentry, przechodzimy dalej, wybieramy wersje EU, akceptujemy, zostawiamy domyślną ścieżkę instalacji oraz inne ustawienia klikając "Dalej", na końcu klikamy "Instaluj".
4. Dla wersji 2020/03 u mnie instalowało się 393 modułów, żadnych błędów nie było po drodze.
5. Po zainstalowaniu warto zrobić reboot.
6. Po restarcie uruchamiamy z pulpitu "ConfigAssyst", gdyby pojawił się błąd usługi, musimy uruchomić usługę "Daimler ConfigAssist Service" (Start -> Uruchom -> wpisujemy: services.msc i szukamy danej usługi i ja uruchamiamy.
7. W głównym oknie wybieramy konfiguruj, następnie dalej, dalej i dochodzimy do ekranu gdzie wpisujemy klucz. Jeśli go mamy to od razu klikamy na środku przycisk "Manualnie", jeśli nie, generujmy za pomocą toola, na PW podpowiem gdzie go można znaleźć. Generator przy rozpakowywaniu może zostać wykryty jako wirus, w związku z czym zalecam odpalanie go w sandboxie albo na kompie na którym nie mamy żadnych ważnych danych i nie używamy go na codzień. Aby wszystko zadziałało, otwieramy plik "Blacklist+Reg.zip, i postępujemy zgodnie z instrukcją w pliku How&Where.txt. Do wygenerowania klucza potrzebne są dane urządzenia z ConfigAssyst (ID sprzetu + ID aplikacji), po uruchomieniu generatora, klikamy "Try", w monicie "Enter password" nic nie wpisujemy, klikamy OK, potwierdzamy błąd klikając dwa razy OK, generator się otworzy, wpisujemy ID sprzętu w HWID, ustawiamy APPID zgodnie z ID aplikacji, zmieniamy Date End na datę z przyszłości ( jeśli zostawimy taka samą jak Date Start, ConfigAssyst wywali błąd klucza). Klikamy generate i kopiujemy klucz. Wygenerowany klucz wklejamy do ConfigAssyst i zatwierdzamy.
8. Jeśli klucz działa i widzimy odpowiednie daty klikamy "Zastosuj & dalej". Wybieramy czy chcemy mieć włączone Update Service czy nie. Klikamy dalej, na kolejnym ekranie, możemy wyeksportować konfiguracje do pliku, po eksporcie klikamy zamknij.
9. Aby klucz się nie resetował, przechodzimy do C:\ProgramData\LicDir, kopiujemy plik "lic_key_2.dat" na pulpit, zmieniamy nazwę na "lic_key_2.x4711", klikamy prawym na plik -> właściwości, zmieniamy atrybut na "Tylko do odczytu" i przenosimy go z powrotem do C:\ProgramData\LicDir.
10. Jeśli korzystaliście z wersji z rutracker, do obrazu z instalatorem powinny być dołączone pliki uzupełniające w folderze medicines - w tym momencie można je skopiować do docelowej lokalizacji w C:\program files(x86)\Mercedes-Benz. Na wszelki wypadek lepiej zrobić kopie zapasową plików które podmieniamy.
11. Xentry zainstalowane!

Instalacja interfejsu OpenPort 2.0:

1. Pobieramy sterownik interfejsu z tej strony: http://www.autodiag.pl/download/openpor ... 024791.exe
2. Uruchamiamy instalator z prawami administratora - wszystkie ustawienia zostawiamy domyślne.
3. Po zainstalowaniu sterowników, podłączmy kabel - sterowniki zostaną zainstalowane automatycznie po wykryciu urządzenia.
4. W menadżerze urządzeń powinno pojawić się coś w stylu: "Tactrix Openporet 2.0 passthru device"
5. Interfejs gotowy.

Instalacja kabla Mini-VCI:

1. Wkładamy płytkę ze sterownikami dołączoną do kabla, szukamy pliku MVCI Driver for TOYOTA-CABLE 2.0.1.msi (nazwa pliku moze być inna zależnie od wersji drivera) i kopiujemy go do C:\temp
2. uruchamiamy command line: Start -> Uruchom -> wpisujemy: cmd.exe
3. wpisujemy komendę: msiexec /a "C:\temp\MVCI Driver for TOYOTA 2.0.1.msi" /qb TARGETDIR=c:\temp\mvci
4. potrzebne pliki zostaną wyeksportowane do c:\temp\mvci, przechodzimy do tego folderu i usuwamy plik: MVCI Driver for TOYOTA 2.0.1.msi
5. Przechodzimy do C:\Program Files(x86)\ i tworzymy nowy folder o nazwie "XHorse Electronics", nastepnie go otwieramy i tworzymy nowy folder: "MVCI Driver for TOYOTA TIS"
6. Kopiujemy zawartość folderu c:\temp\mvci do "C:\Program Files (x86)\XHorse Electronics\MVCI Driver for TOYOTA TIS"
7. Podłączamy kabel - jeśli Windows zainstaluje sterowniki, otwieramy menadżer urządzeń i szukamy "Universal Serial Bus Controllers\USB Serial Converter” and “Ports (COM & LPT)\USB Serial Port (COM5), następnie na każdym z nich klikamy "aktualizuj sterownik" -> przeglądaj mój komputer i podajemy ścieżkę "C:\Program Files (x86)\XHorse Electronics\MVCI Driver for TOYOTA TIS" i zaznaczamy przeszukaj podfoldery. Jeśli Windows nie rozpozna urządzęń - wybieramy nowo dodane "nieznane" i postępujemy analogicznie jak wyżej instalując sterownik.
8. Po skopiowaniu uruchamiamy plik mvci-x64.reg z załączonego archiwum - plik dodaje wpisy rejestru do skopiowanych plików sterownika.
9. Odłączamy kabel i restartujemy komputer.
10. Po restarcie podłączamy ponownie, wchodzimy do C:\Program Files (x86)\XHorse Electronics\MVCI Driver for TOYOTA TIS i odpalamy "FirmwareUpdateTool.exe" - po uruchomieniu klikamy "Device Info", powinno pokazać "connected", jeśli jest jak na obrazku tzn że wszystko jest OK.
W tym toolu nie klikamy żadnej innej opcji poza "Device Info" - próba aktualizacji firmware uwali kabel.
22ie.JPG

Pierwsze uruchomienie Xentry:

1. Uruchamiamy Xentry Diagnosis z pulpitu - po chwili pojawi się monit jakiego interfejsu chcemy użyć, jeśli kabel jest zainstalowany poprawnie, na liście pojawi się: "Tactrix Openport 2.0 passthru interface" lub "XHorse - MVCI", w zależności jaki interfejs posiadamy wybieramy go i dajemy OK.
2. Xentry powinno uruchomić się bez błędów, na pierwszym ekranie mamy możliwość wyboru auta.
3. Podłączmy kabel do OBD w aucie, włączamy zapłon.
4a. Jeśli posiadamy kabel Mini-VCI dodatkowo uruchamiamy IgnitionEnabler z archiwum załączonego w linku poniżej, obok zegarka powinna pojawić się ikona że program jest uruchomiony.
4b. Jeśli posiadamy kabel Openport 2.0 nie musimy nic uruchamiać, dodatkowo prze ten interfejs widać w xentry napięcie jakie jest na akumulatorze.
5. Wybieramy auto z dostępnej listy i klikamy Xentry Diagnosis na środku. Po chwili zacznie nawiązywać komunikację, gdy wyskoczy monit o zapłon potwierdzamy i w górnym prawym rogu zaznaczamy checkbox "Zapłon". Po chwili Xentry zacznie przechodzić przez wszystkie 6 etapów nawiązywania połączenia (4 krok może trwać do 2-3 minut). Po przejściu wszystkich etapów możemy zacząć diagnozować auto.

Pod tym linkiem można znaleźć drivery w wersji 2.0.1 do Mini-VCI oraz ignition enabler, testowane na Win 7 x64, wszystko działa.

https://wrzucplik.pl/pokaz/2051456---lgbf.html

Oczywiście każdy korzysta z Xentry na własne ryzyko, do niczego nie zachęcam, opisuje tylko proces jak to wszystko uruchomić aby działało. Myślę, że to dobra alternatywa dla domowego użytku i diagnozy na własną rękę, tym bardziej, że koszt obu interfejsów nie przekracza 100 zł, Xentry jest po polsku a komunikaty są zrozumiałe. Dodam od siebie, że przy niektórych modułach korzystając z Mini-VCI trzeba próbować się połączyć 2-3 razy, np moduł SAM, czasem wchodzi za 1 razem czasem za 3. Openport 2.0 nie ma takich problemów, ładnie łączy się za 1 razem, oraz obsługuje on więcej modułów.

screen.PNG

W przypadku pytań służę pomocą.

---UPDATE---

Jeśli wystąpią problemy z aktywacją Xentry za pomocą klucza z generatora i Xentry wyświetla informacje o błędnym kluczu, należy sprawdzić opcję secure boot w ustawieniach BIOSu komputera i jeśli jest aktywna - wyłączyć ją.

---UPDATE 2---

OpenPort 2.0 działa również z Vediamo 4 za pośrednictwem PassThru. Vediamo spisuje się o wiele lepiej jeśli chodzi o zmianę kodowań modułów niż Xentry lub DAS w wersji developer, tym bardziej że DAS nie do końca obsługuje w204\'x204. Poniżej zamieszczam link do instrukcji video jak zainstalować i skonfigurować Vediamo do pracy z OpenPortem.

https://www.youtube.com/watch?v=PJHrQ_gWUAU
Witam wszystkich forumowiczów. Należą się podziękowania dla autora tego pomocnego poradnika.
Natrafiłem na niego z powodu problemu jaki mnie spotkał, w związku z tym mam również pytanie czy na forum jest osoba która jest w stanie zdalnie przez np ( TEAM Viewer ) przeprowadzić diagnostykę samochodu Mercedes VITO W638 108 CDI? Najprawdopodobniej padła synchronizacja Immo z ECU, gdyż zegary pokazują komunikat "start error", a auto jeździło z luźną minusową klemą i często rozłączał się akumulator, aż wkońcu padł zapłon i nie da się już auta uruchomić.
Awatar użytkownika
pprzybylko
Posty: 27
Rejestracja: 5 sie 2019, o 17:19

Re: Xentry Pass Thru + OpenPort 2.0 \ Mini-VCI J2534 (tania alternatywa SD)

Post autor: pprzybylko »

Witam. Mam problem z vediamio a dokładniej z plikiem CBF SAMF_172 nie chce się połączyć, a potrzebuje wyłączyć oświetlenie boczne w zderzaku przednim :-| czy to wina pliku CBF czy ja coś robię źle?
W204 C180 2012r automat nr VIN: WDD2040491A697504
Awatar użytkownika
pprzybylko
Posty: 27
Rejestracja: 5 sie 2019, o 17:19

Re: Xentry Pass Thru + OpenPort 2.0 \ Mini-VCI J2534 (tania alternatywa SD)

Post autor: pprzybylko »

Proszę was koledzy o pomoc jak zakodować, włączyć oświetlenie wewnętrznych klamek w drzwiach jak i oświetlenia ostrzegawczego które jest na dole w każdym z boczku drzwi. Kodowanie każdego modułu drzwi z osobna nic nie daje tak samo jak przedniego SAM-a, już nie mam pomysłu co może być nie tak ewentualnie czego jeszcze nie zakodowałem;/ kolejny problem mam z zakodowaniem a raczej wyłączeniu oświetlenia bocznego w zderzaku przednim, niby koduje wyłączenie ale nic z tego za każdym razem kiedy uruchamiam samochód wyskakują błędy spalonych żarówek. Oczywiście robię hardreset każdego kodowania ale i tak parametr zmieniony wraca do stanu poprzedniego dlaczego?
W204 C180 2012r automat nr VIN: WDD2040491A697504
PrezesASR
Posty: 12
Rejestracja: 13 paź 2023, o 19:37

Re: Xentry Pass Thru + OpenPort 2.0 \ Mini-VCI J2534 (tania alternatywa SD)

Post autor: PrezesASR »

po zmianie parametrów wejdź w zakładkę download i tam eeprom schreiben i wtedy hard reset
C204 C250 WDDGJ4HB8DF952634
Awatar użytkownika
pprzybylko
Posty: 27
Rejestracja: 5 sie 2019, o 17:19

Re: Xentry Pass Thru + OpenPort 2.0 \ Mini-VCI J2534 (tania alternatywa SD)

Post autor: pprzybylko »

Dzięki wielkie za informacje zrobiłem jak napisałeś i się udało :-D
W204 C180 2012r automat nr VIN: WDD2040491A697504
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość